Mercedes E-osztály

Már a Mercedesnek is van terepkombija

2016.09.25.

Az E-osztály All Terrain változata a Párizsi Autószalonon debütál.

A Mercedes megirigyelte az Audi Allroad sorozatának és a Volvo XC modellek sikerét, ezért elkészítette az első terepkombiját, az új E-osztály T-model alapjain. A kocsihoz széria az 4Matic összkerékhajtás és az Air Matic légrugózás. Utóbbi azért fontos, mert így a terepjárás előtt fel lehet emelni a futóművet, igaz, már a legalsó állásban is 35 mm-rel nagyobb a hasmagasság, mint a normál E-osztály kombikon.

A műszerfalon lévő gomb megnyomásával azonban tovább lehet emelni a kocsit, 121 helyett 141 vagy 156 mm lehet a hasmagasság, utóbbi csak 35 km/h sebességig használható, de terepen ennyi is bőven elég. Az egyedi tervezésű 19 colos felniken magas oldalfalú, enyhén terepes mintázatú gumik feszülnek, amelyek növelik a tapadást a laza talajon és javítják a komfortot is.

A Dynamic Select üzemmódválasztó 4 helyett 5 üzemmódot kínál, az ötödik a terepre optimalizált All Terrain, amely a futóművet azonnal a középső magasságra állítja, és az elektronikai rendszerek hangolását (menetstabilizáló, aktív csúszáskontroll, kipörgésgátló) is a laza talajhoz igazítja. Terepezés közben a központi kijelzőn figyelni lehet a kormányzott kerekek állását, a futómű berugózását, a lejtó vagy emelkedő szögét, valamint a gáz- és fékpedál állását.

Az E-osztály All Terraint kívülről is meg lehet különböztetni a kéttónusú lökhárítóknak, a kétlamellás, csillagos hűtőmaszknak, a tetősíneknek, az polírozott ezüst alsó védőlemezeknek, a kerékíveket védő műanyag borításoknak és a megerősített küszöböknek köszönhetően. Egyelőre csak az 5,1 literes átlagfogyasztású, kétliteres, 194 lóerős dízelmotorral lehet majd megrendelni a típust 2017 első negyedévétől, a kilencfokozatú automatikus váltó szériafelszerelés. 2017-ben a háromliteres V6-os dízel is megjelenik majd a kínálatban.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.03.20
Meghalt a Ráckevén február végén elgázolt kézbesítő - közölte a Magyar Posta csütörtökön az MTI-vel....
2025.03.20
Alig néhány napja rukkolt elő a BYD a gépkocsik tetejébe integrált, AI-vezérelt drónrendszerével, a....
2025.03.20
Stratégiai partnerséget kötött a CATL és a NIO, melynek keretében a két vállalat a világ legnagyobb....
2025.03.20
Wayne Griffiths szerint még nem jött el az ideje egy Seat EV-nek, mivel először nyereségessé kell....
2025.03.20
A Tatabányai Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya a 11010/159/2025. bűnügyi számon....
2025.03.20
Könnyű UAS – azaz pilóta nélküli légijármű-rendszerekre vonatkozó – üzembentartói tanúsítványt....
2025.03.20
A Toyota a társadalmi felelősségvállalás, vagy épp a járműveink biztonságosságát, megbízhatóságát....
2025.03.20
Meghaladta a 10 milliárd forintot a sikeresen pályázók számára átutalt támogatások összege a....
2025.03.20
Az embernek szelleme van. Megsejthetjük a természet törvényeit, különösen lelki vezetők hatására.....
2025.03.20
Eddie Jordan egykori Forma-1-es csapattulajdonos, 76 éves korában hunyt el, miután rákkal küzdött.....