Honda

Már versenyváltozata is van az új Honda Prelude-nek

2025.10.07.

A Honda Racing bemutatta új kupé GT500-as szabályrendszer szerint épített változatát Japánban.

Sok Honda-rajongó csalódottan vette tudomásul, hogy az új Prelude csak hibrid hajtással kapható, ráadásul nagyjából annyiba kerül, mint a hathengeres, 150-200 lóerővel erősebb vetélytársak. Nekik jelenthet némi vigaszt, hogy a Honda bebizonyította, hogy tud még izgalmas Prelude-ot is gyártani, igaz, csak a versenypályákra.

A hivatalos fotókon szereplő autó egy Prelude GT Prototype, a majdani GT500-as versenyautó előzetese, amelyet a Honda Racing (HRC) fejleszt a japán Super GT sorozat 2026-os szezonjára. A vészjósló kinézetű kocsi a Civic Type R GT500-at váltja majd, amely 2024 óta versenyez a Super GT-ben a Toyota GR Supra GT500, valamint a Nissan Z Nismo GT500 ellen – nem sok sikerrel.

A Honda szerint a Prelude-prototípus első tesztfutamára október elején kerül sor, de az autó műszaki adatairól nem árult el sok mindent. Abban azért biztosak lehetünk, hogy semmiben sem lesz olyan, mint az utcai kivitel. A sorozatgyártású 2026-os Prelude egy mindössze 200 lóerős hibrid hajtáslánccal rendelkezik, amely egy kétliteres benzinmotorból és két villanymotorból áll, egyfokozatú erőátvitellel.

 

Aligha tévedünk, ha kijelentjük, hogy a legtöbb Honda-rajongó inkább a Civic Type kétliteres 329 lóerős benzinmotorját látná szívesen a Prelude motorházteteje alatt, pláne, hogy a futómű nagy része eleve az elismert hot hatch modellből származik.

A GT500 kategóriában való versenyzés azt jelenti, hogy hibrid rendszert nem lehet használni a versenyautóban. Ehelyett a verseny specifikációjú Prelude végre megkapja a kétliteres, turbófeltöltős négyhengeres motort, ráadásul kb. kétszer akkora (550 és 650 lóerő között) teljesítménnyel, mint amennyit a Civic Type R-ben lead. Abban is különbözik a verseny-Prelude az utcaitól, hogy nem az első, hanem a hátsó kerekei hajtottak.

A képeken láthatóak a fényezetlen karbon panelek, a hatalmas, kiszélesített sárvédők és néhány extrém aerodinamikai eszköz, beleértve az első légterelőt, az oldalsó szoknyákat (amelyek szinte súrolják az úttestet), valamint egy hatalmas hátsó szpojlert, hattyúnyak tartókkal. A Rays felniken Bridgestone slick gumiabroncsok feszülnek, mögöttük AP fékek felelnek a lassításért.

Mivel a Civic Type R GT500 idén nehezen tudta tartani a riválisok tempóját, a Honda Racing minden lehetőséget megragadott, hogy versenyképesebbé tegye az utódot. Kapóra jött nekik, hogy 2026-tól minden csapat nagyobb szabadságot kapott az alsó karosszéria aerodinamikai alkatrészeinek tervezésénél.

RSS kategória (Hírstart tematika): 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
A Ford és a Renault Csoport minap bejelentett egy mérföldkőnek számító stratégiai partnerséget,....
2025.12.11
Az elmúlt hetekben két újabb modellel bővült a nálunk is rohamtempóban sokasodó kínai autókínálat.....
2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....