Skoda Fabia
Az előző Fabiából készült S2000-es változat rendkívül sikeres volt a világ ralipályáin, sokáig uralt az IRC-t, és utódját, az ERC-t (Rali Európabajnokság), valamint három éve ez a program készítette elő a Volkswagen belépését a WRC-be (Rali Világbajnokság) a Polóval.
A S2000-es kategória már a múlté, ezért a Skoda az új Fabiából már az újabb, R5-ös szabályok alapján készítette el a versenyváltozatot. Ez nagy vonalakban annyit jelent, hogy az Fabiát 2,0 literes szívó helyett már 1,6 literes turbómotorral és szekvenciális sebességváltóval kell felszerelni, és a versenyautó menetkész tömege nem lehet alacsonyabb, mint 1230 kilogramm.
A Fabia R5 az Esseni Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek, hogy aztán 2015-ben a WRC 2-ben és az ERC-ben láthassuk viszont.
Bár a pontos műszaki adatokat a Skoda csak november végén jelenti be, a közzétett képeken és videón annyi már látszik, hogy a Fabia R5 erősen kiszélesített kerékjáratokat, tetőre épített légbeömlő nyílást, és megemelt futóművet kapott, a kipufogóját hátul középen vezették ki.