Mark Webber

Mark Webber – a lelkes Porsche gyűjtőből márka nagykövet lesz

2016.11.27.

A 2016-os Hosszútávú Világbajnokság utolsó versenye után Mark Webber szögre akasztja a bukósisakját és a Porsche különleges képviselőjeként folytatja karrierjét.

Visszavonulásának apropóján, járjuk körbe kicsit az ausztrál versenyző pályafutását!

Utoljára november 19-én Bahreinben láthattuk versenyezni az egykori Formula 1-es versenyzőt, ahol csapattársaival megosztva hat órán keresztül hajtották a Porsche 919 Hybrid versenyautót. A kilencszeres F1 futamgyőztes tavaly kiérdemelte a WEC bajnoki címét, az idei utolsó versenyén pedig sikerült egy dobogós helyezéssel (3.) búcsúznia. Jövőre viszont új fejezet kezdődik az életében. A negyvenéves ausztrál úriember ugyanis a Porsche „nagyköveteként” nemzetközi eseményeken népszerűsíti majd a márkát. Illetve lesz még egy feladata: a motorsport részlegnek segít majd a versenyautók fejlesztésében. Ez utóbbi pozíciót rengeteg tapasztalatának köszönheti. Emellett azért szintén a versenyek világánál maradva segít felkutatni a tehetségeket, akik a közreműködésével akár a Porsche gyári támogatásával is versenyezhetnek a jövőben. A rali legenda Walter Röhl mellett tehát már két olyan nagykövettel is rendelkezik a Porsche, akik profi szemléletmóddal segíthetik a motorsportprogram fejlődését.

Valószínű utoljára láttuk világbajnoki sorozatban versenyezni Mark Webbert a múlt hétvégén

„Mark Webber megtestesít mindent, amit a Porsche is nyújt. Sportszerűség, állóképesség, őszinteség, és a siker eléréséhez elengedhetetlen professzionális hozzáállás. Áthatja őt az energia és a lelkesedés. Szeretném megköszönni Marknak azt a nagyszerű teljesítményt, amelyet a Hosszútávú Világbajnokságon nyújtott, és örömömre szolgál, hogy továbbra is a Porsche kötelékében marad” – nyilatkozta a Porsche Igazgatótanács elnöke, Oliver Blume.

A rajongók imádják az ausztrál versenyzőt, hiszen mindig örömmel áll rendelkezésükre

Az LMP1 program alelnöke sem fukarkodott a dicsérő szavakkal: „Mark a versenyprogramunk építésének fontos időszakában rendkívüli módon megerősítette a csapatunkat, többek között az addigi tapasztalataival, és azzal, hogy tökéletesen beilleszkedett hozzánk. A kormánykerék mögött is mindig tisztességesen küzd, soha nem hátrál meg a legkeményebb kerék a kerék elleni csaták kapcsán sem. Ugyanakkor a gondolkodásmódjából nem hiányzik a stratégia és a csapatérdekek szem előtt tartása sem. Ezeknek a tulajdonságoknak az ötvözete teszi őt felbecsülhetetlen értékű versenyzővé.”

Magyarországon is rengeteg szurkolót szerzett magának

„Úgy érzem oda érkeztem, ahova mindig is tartoztam” – árulta el gondolatait Mark Webber. „A Porsche mindig is a kedvenc márkám volt. A 911 például ikonikus képviselője az autóiparnak. Elegáns, erős, de nem tolakodó. Minden téren megfelelő autó. Hiányozni fog a nyers sebesség, a leszorítóerő és a versengés, ám szeretném a csúcson abbahagyni. Nagyon várom már az új feladataimat.”

Mark Webber mellett Patrick Dempsey is a Porsche bűvöletében éli mindennapjait

Webber pedig nem a levegőbe beszél. Mindig is nagyon jól tudta mit szeretne csinálni, hiszen a sikeres F1-es szereplését is bátran felcserélte a WEC kihívásaira. „Hatalmas váltás volt a Formula 1-ből megérkezni a WEC világába és egy teljesen új élmény, de akkor úgy éreztem, eljött az ideje” – folytatta Webber gondolatainak kifejtését. „Szerettem megosztani az autót másokkal és úgy vélem nagyon jól működött a kémia Timo, Brendon és köztem. Számomra ez különleges érzés, amelyre mindig emlékezni fogok.”

Tökéletes összhangban dolgozott csapattársaival a Porsche kötelékében

Mark Webber élete 1991 óta a versenyzés körül forog. Gokart, Formula Ford, Formula 3, Formula 3000 – ezek a sorozatok mind arra készítették fel, hogy egy napon az F1-ben vezethessen, ahol 215 nagydíjon állt rajthoz, kilenc győzelmet aratott és 42 alkalommal állhatott a dobogón. Azonban 2013-ban új otthonra lelt a Porsche kötelékében, hogy 2015-ben a WEC bajnoki címét ünnepelhesse Timo Bernard és Brendon Hartley mellett, akikkel a Porsche 919 Hybrid versenyautót vezették. A 2016-os év nem csak az aktív versenyzéstől való visszavonulása miatt marad emlékezetes számára, hiszen nyáron feleségül vette barátnőjét Annt, és augusztus 27-én betöltötte 40. életévét.

A legendás Jackie Stewart is nagy versenyzőnek tartja Mark Webbert

Webbert a rajongói is egy egyenes, őszinte embernek ismerik. Ez az őszinteség a tavaly megjelent önéletrajzi könyve, az Aussie Grit: My Formula One Journey bekezdéseiben is tetten érhető. A könyv mélyebb betekintést nyújt a pályafutásába. Ebből ismerhetünk olyan részleteket, mint például azt, hogy 19 évesen elhagyta otthonát az ausztráliai Queanbeyan városkát, miközben egyetlen cél lebegett a szeme előtt: profi versenyzővé válni. Ennek érdekében költözött Angliába. Ezzel a vágyával persze nem volt egyedül és sokakhoz hasonlóan szponzori háttérrel sem rendelkezett, ám igazi őstehetségnek bizonyult. Megnyerte a rangos Formula Ford Festivalt Brands Hatchben és kipróbálta magát a Formula 3, illetve Formula 3000 sorozatokban. Ezek után meghívást kapott a Mercedes-Benz sportautó programjába és 1999-ben addigi pályafutása csúcsára érkezve, benevezett a Le Mans-i 24 órás versenyre. A versenyautó aerodinamikai kialakításában azonban adódott néhány hiba, így Webber a kvalifikáció során a levegőbe emelkedett, és egy szaltó után földet érve rommá tört a gép. Ugyanez megismétlődött a bemelegítő edzésen is, szóval Webber szerencsésnek mondhatja magát, hogy túlélte azokat a baleseteket. Ám ekkor úgy tűnt, zátonyra fut a karrierje. Szerencsére a Benetton csapattól lehetőséget kapott egy F1-es versenyautó tesztelésére, illetve utána kinevezték teszt- és tartalékversenyzőnek a 2001-es szezonra.

Az éles F1-es debütálásra azonban egy évet várnia kellett, cserébe viszont igazán emlékezetesre sikerült. Az ötödik, pontszerző helyen látta meg a kockás zászlót hazai futamán Melbourne-ben, az esélytelennek kikiáltott Minardival. 2005-ben megszerezte első dobogóját is a Williams csapatnál, majd 2009-ben az első győzelmét a 131. nagydíján, már a Red Bull Racing kötelékében. 2010-ben és 2012-ben pedig a legendás Monacói Nagydíjon is diadalt aratott.

Lelkes Porsche gyüjtővé vált az évek során

Tizenöt évvel az első próbálkozása után, az idősebb és jóval érettebb Webber visszatért Le Mans-ba. A balesetekkel tarkított 1999-es kaland emlékei már a múlt ködébe vesztek, nem úgy a győzni akarása. 2014-ben a második helyen haladt, amikor két órával a verseny vége előtt műszaki hiba miatt feladni kényszerült az álmát. 2015-ben egy büntetés hátráltatta a csapatát, amely a verseny első harmadában a mezőny végére száműzte őket, ám végül felküzdötték magukat a második helyre. 2016-ban pedig egy „makacskodó” vízpumpa fosztotta meg őt és csapattársait a győzelmi esélyektől, viszont az év végi bajnoki cím kárpótolta. Szóval összességében azért maradt még némi elintéznivalója Le Mans-ban. Ki tudja? Talán néhányszor mégis visszatér és harcba száll a címért? Addig viszont hűséges képviselője marad a Porsche nagyszerű termékeinek, amelyekhez valójában már tinédzser kora óta kötődik. Már tizenévesen bérelt egy 911-et az egyik barátjától, első saját Porsche sportautójának pedig egyenesen egy Turbo modellt választott. Manapság már impozáns gyűjteményt tart a garázsában. Megtalálható ott a 918 Spyder, a 911 R, a GT3 RS (991), a 911 GT2 RS (997),  egy 1954-es évjáratú 356 Cabriolet, illetve egy 1974-es 2.7 Carrera. Kíváncsian várjuk mi is, hogy mikor és milyen rendezvényeken bukkan majd fel a Porsche képviseletében.

Forrás: porscheforever.hu

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.30
- A Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) csaknem megtriplázza járatait, sűrűbben közlekednek a hajók....
2024.04.30
- A Bajáról Dombóvárra közlekedő személyvonat és egy személygépkocsi összeütközött kedden kora este....
2024.04.30
Egyre népesebb a holdmunkások járműparkja, pedig a feltételek kemények.  ..
2024.04.30
- Május elsején ismét elindulnak a Zselici csühögő erdei kisvasút Almamellék és Sasrét között....
2024.04.30
A BYD hírek szerint hibrid változatban is kínálni fogja az új pickupját, amellyel be akar törni a....
2024.04.30
Tizenkét ország 16 vaspapucsosa indul a május 1-jén a debreceni Perényi Pál Salakmotor Stadionban....
2024.04.30
A Porsche informatikai és folyamatfelügyeleti leányvállalata, az MHP egy központosított....
2024.04.30
Lébény régiójában, a sztráda főváros felé vezető oldalán történt a baleset. ..
2024.04.30
A kisebb közlekedési szabályszegések elkövetői mellett engedély nélkül átalakított, forgalomból....
2024.04.30
A címvédő Nagy Norbert győzelemmel kezdte a szezont Rechbergben a hegyi Európa-bajnokság ausztriai....