autósport

Más hangjuk lesz a fesztiválozóknak

2024.04.15.

Ismét felvillanyozódott a Hyundai márka és újabb elektromossal bővíti márkakupa-sorozatát.

Az emlékezetes túraautós sorozatban még a kétszeres világbajnok Michelisz Norbert a TCR-es benzinmotoros sorozattal párhuzamosan versenyzett az elektromos hajtású Pure ETCR szériában, melyben az Alfa Romeo, Cuapra és Hyundai autókba egységes (500 kW/680 lóerő) villanymotorokat szereltek.

Az éppen alvó széria helyett új fronton indul csatába a Hyundai, elektromos géposztállyal bővíti márkakupa-szériáját, melynek mutatós és ütős darabja az IONIQ 5 N eN1 Cup versenyautó. A 2024-es márkakupa-széria, a Hyundai N Festival hivatalos teszthétvégéjén mutatták be az elektromos Ioniq 5 N sportmodell versenyváltozatát.

A fő alkotóelemek, vagyis a hajtáslánc, a komplett hardver, vagyis a két villanymotor, az akkumulátor, a töltőrendszer, az inverter és a szoftver (teljesítmény-elektronikai csomag), megegyezik a közúti modellével. Ez 166 kW-os (226 LE) első és 282 kW-os (383 LE) hátsó villanymotort, 84,0 kWh-os akkumulátort és kétlépcsős szilícium-karbid invertert jelent.

A versenypályához igazították a futóművet, de a műszaki alapoktól eltérően nagyon más a versenygép külseje: újak a burkolóelemek és aerodinamikai kiegészítők, a belső teret megerősítették.

Kiszélesítették a kerékíveket, előtte és mögötte légterelő elemeket helyeztek el. Az első lökhárító alá nagy méretű splitter került, módosították a lökhárítót és a fényszórók közötti panelt. Hátra diffúzor került, ami a hátfallal együtt emelkedik.

A futóművet szélesebb nyomtávval, húzó- és nyomásirányban állítható lengéscsillapítókkal módosították, állítható a hasmagasság, valamint a kerékdőlés. A 18 colos kovácsolt keréktárcsákra a prototípus esetében Kumho slick abroncsokat szereltek, de az eN1 géposztály – ami a hivatásos versenyzőknek fenntartott N1 géposztály vadonatúj, elektromos átirata – szabad kezet ad az abroncsválasztásban a csapatoknak.

Átprogramozhatók az NAS+ aktív hanggenerátorok, így minden elektromos versenyautó egyedi hangzást produkálhat a futamokon. A csapat által választott műhang igazodik a sofőr kapcsolásaihoz és a pár másodperc erejéig elérhető Overboost által biztosított teljesítménynövekedéshez.

Némi diétán is átesett a versenygép, ami az utcai változathoz képest 340 kilós fogyást jelent, de így is 1970 kg a Hyundai IONIQ 5 N eN1 Cup versenyautó tömege. Ebben az is segített, hogy alaposan lecsupaszították a belső teret, amiben a kormány mögött egyetlen kagylóülés maradt.

Üvegszál-erősítésű a gépházfedél, polikarbonátból készültek az oldalsó és hátsó ablakok.

A módosítások során bekerültek a kötelező biztonsági berendezések, melynek alapeleme a megerősített utastér vázszerkezet és a fedélzeti tűzoltóberendezés.

Az akkumulátor töltőcsatlakozóját a beltérben helyezték el, így csak nyitott csomagtérajtóval tankolható a kocsi.

A töltő a 400 és 800 V-os rendszereket egyaránt támogatja, akár 350 kW teljesítménnyel tud tölteni: 18 perc alatt tölti fel 10-ről 80 százalékra az akkut.

Elöl 6, hátul 4 dugattyús fékeket kapott a versenygép.

A Hyundai már idén felveszi az eN1 géposztályt az N Festival programjába, így a tavalyi szezon végén bemutatott, élesben idén debütáló Avante (Elantra) N1 mellett hamarosan az Ioniq 5 N eN1 Cup Car is részt vesz a versengésben, először április 27-én a dél-koreai Inje Speedium versenypályán.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.28
Áprilisban a DataHouse adatai szerint mintegy 80 900 személygépkocsi cserélt gazdát, 21 százalékkal....
2024.05.28
Múzeumi darabokat idéző klasszikus műveket mutatnak be a Mester tanítványai. ..
2024.05.28
Ketten meghaltak, amikor frontálisan ütközött két autó a 48-as főúton, Haláp és Vámospércs között....
2024.05.28
Az amerikai közúti közlekedésbiztonsági hivatal (NHTSA) vizsgálatot idított Waymo vállalat ötödik....
2024.05.28
Farkas Kevin megtörte a jeget, és megszerezte első pontjait a 2024-es szezonban Le Mans-ban, a Red....
2024.05.28
Hazánkban is bemutatkozott a Suzuki Swift negyedik generációja. A teljesen új modell az elődök....
2024.05.28
A 67-es főút Látrány elkerülő szakaszának bővítése keretében átadott több mint 10 kilométeres....
2024.05.28
Véget ért egy jókora dugókkal járó munka, mostantól az autósok és a gyalogosok is örülhetnek. ..
2024.05.28
Az elmúlt héten a megengedett sebességhatárokat regisztráltan 2926-an lépték át Bács-Kiskun....
2024.05.28
Balesetek, torlódások, rendkívüli közlekedési események az Útinform jelentése alapján. ..