Értünk hozzá! kampány
Számtalan tanácsot olvasni arról, hogy miként kell használt autót vásárolni, de valljuk meg, átlagos autóhasználóként ugyan hasznosak lehetnek ezek a javallatok, ám tapasztalat nélkül nem leszünk előrébb. Még akkor sem, ha hozzáértő barátunkat is magunkkal visszük az autóvadászatra. A véleményalkotást bízzuk szakemberekre, mielőtt autót vennénk, vigyük a kiszemelt kocsit márkaszervizbe, hiszen ellenkező esetben könnyen pórul járhatunk, mint az alábbi történetből is kiderül.
"Húsz éves lehettem, amikor az első autómat megvettem. Egy igazi álomautó volt, szerelem első látásra. Nyolc éves, 120.000 kilométert futott, ezüst színű Audi A3, B oszloptól sötétített ablakok, hátsó légterelő, vagány OZ felnik s persze a kihagyhatatlan sportdob" - kezdett történetébe András. "Olvastam, tesztútra el kell menni, így addig rángattam az eladót, amíg rávettem egy tízperces túrára. Az 1.6-os motor relatíve jól mozgatta a kocsit, a digitklíma szépen küldte ránk a hideget, ám a váltó néha hármasban akadt, s menetközben több hiányosság is kiderült a kocsival kapcsolatosan, de ezekkel mit sem foglalkoztam. Az előző tulaj - állítólag - egy idős bácsi volt, aki sajnos meghalt, így csak egy kulcsot találtak a kocsihoz, ráadásul a szervizkönyv is elveszett. De a bácsi nagyon precíz volt a nepper elmondása alapján, szóval ne aggódjunk, a kocsi megbízható" - mesélte. "Jaaa, a váltó csak néha akad, ez gyári hiba, nem lehet vele mit kezdeni" - mondta a díler. "Fiatal voltam, bohém, a kocsi pedig elsőre bevésődött. "Kell!" - mondtam minden hiba és a motortéri olajfolt ellenére, s szinte azonnal egymás kezébe csaptunk" - emlékezett vissza András.
A hidegzuhany csak ezután következett: az üzletkötést követően a futásteljesítményről kiderült, hogy utoljára 180.000 kilométernél látta márkaszerviz a kocsit négy évvel ezelőtt, a váltó cserére érett, az olajfolyás a motor rendkívül magas olajfogyasztására utalt. Ezután jött a hegesztés a sufniban, a kocsi pedig sosem volt hosszú ideig problémamentes. Pedig milyen egyszerű lett volna minden, ha első lépésként elviszik egy márkaszervizbe az autót, ahol a nemzetközi szerviz adatbázisnak köszönhetően kiderült volna a valós kilométer mennyiség, a diagnosztikai eszközöknek hála, pedig minden hibára fény derült volna. Egy gépkocsi műszaki átvizsgálását márkától függően 5-20.000 forint közötti összegért végzi a márkaszerviz, ami töredéke annak az összegnek, amit az A3-asra költöttek utólag. Lehetünk akármennyire szakértők, vihetjük magunkkal az autószerelő barátunkat, sosem fogunk annyira kézzelfogható, szakmailag alátámasztott véleményt kapni, mint azt egy márkaszerviztől szerezhetünk.