Volkswagen

Még gyorsabb is lehetett volna a Volkswagen autója a Pikes Peak-en

2018.07.01.

A pilóta, Romain Dumas szerint kedvezőbb körülmények között 10 másodperccel jobb időt is futhatott volna az I.D. R.

Mint arról tudósítottunk, Dumas-val a volánnál a Volkswagen I.D.R. vasárnap megdöntötte a rekordot a Pikes Peak hegyi felfutó versenyen az Egyesült Államok Colorado államában. Az elektromos autó 7:57,148 másodperc alatt teljesítette a közel 20 kilométeres, 156 kanyart tartalmazó pályát, ami több mint 145 km/órás átlagsebességet jelent.

A 40 éves pilóta szerint még gyorsabbak is lehettek volna: „Tudtam, hogy jó az idő, nem ismertem a szektor időket, de mint pilóta, azt éreztem, hogy gyors vagyok. Az első szektor jól sikerült, a másodikban azonban párás volt a pálya, és egy kis köd is leszállt. Itt nem kockáztattam, el is dobtam 4-5 másodpercet. Még nem néztünk részletesen utána, de az aszfalt hideg volt a köd miatt, és a tapadás emiatt nem volt rendben.”

Amikor azt kérdezték tőle, mennyit tudna faragni az új rekordot, így felelt: „legalább 10 másodpercet, de ehhez egy tökéletes nap kéne, amit nem lehet garantálni. „Láttam, hogy a felhők jönnek és mennek, de úgy döntöttem, az autóban maradok, de nem voltam benne biztos, hogy összejön a rekord. Láttam Demasion (Francois-Xavier, a technikai igazgató – a szerk.) ideges arcát, és azt gondoltam: ’nézz erre a felhőre, ez nem lesz egy könnyű menet’. Többet nem várhattunk a futásunktól, mint amit elértünk” – tette hozzá.

„Amikor elhagytam a kettes szektort, a köd eltűnt, és a tapadás visszatért. Tudtam, hogy össze fog jönni, ezért is fékeztem korán az utolsó hajtűkanyarban, hogy ne vállaljak felesleges kockázatot. Még az utolsó héten is találtunk apró gyengeségeket, sőt, az utolsó szabadedzésen is találtam egy jobb ívet az utolsó kanyarban, amivel el tudtam kerülni a huplikat, és még gyorsabb lettem”.

Francois-Xavier Demaison vasárnap még azt nyilatkozta az Autosport c. lapnak, hogy a számítógépes szimulációk azt az eredményt hozták ki, hogy elméletileg 7:55-ös időre képes az autó.

A Volkswagen csak tavaly szeptemberben adott zöld jelzést a Pikes Peak projektnek, még pár hónap fejlesztési idő is biztosan gyorsított volna az autón. Nehezítette a csapat dolgát, hogy nem tesztelhettek a Monte Ventoux-n, azon a francia úton, ami nagyon hasonlít a Pikes Peak-hez, mert a hatóságok nem akarták lezárni az utat a síszezon közepén.

„Nem volt elég időnk sem a fejlesztésre, sem a tesztelésre” – nyilatkozta Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport főnöke. „Májusban rossz idő és hó volt azokon az európai helyszíneken, ahová mehettünk volna.”

Pár héttel az éles bevetés előtt még mindig a beállításokkal küszködtek, főleg a futóművel és az akkumulátorral gyűlt meg a mérnökök baja. Csak az utolsó héten lett nyilvánvaló a csapat számára, hogy nem csak a korábbi elektromos rekordot (8:57.118, Rhys Millen), hanem Sébastien Loeb abszolút rekordját is képesek lehetnek megjavítani.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....
2024.04.19
Az idei első negyedévben megkötött teljes körű casco-szerződések átlagdíja 206 900 forint volt, 5,9....
2024.04.19
A kvalifikációt az első szakaszt követően negyedórára félbe kellett szakítani, mivel lángra kapott....
2024.04.19
A Mazda Motor megkezdte a MAZDA MX-30 e-SKYACTIV R-EV európai modelljének sorozatgyártását a....