közlekedésbiztonság

Megdöbbentő eredményt hozott a Suzuki hazai felmérése

2021.11.20.

Hiába választhatnak az autóvezetők ma már számos olyan biztonsági extrát, amely segíti a könnyebb vezetést és a balesetmentes közlekedést, a többség költséghatékonyság, illetve információhiány miatt nem él ezekkel a lehetőségekkel – derül ki a Magyar Suzuki reprezentatív felméréséből. A légzsák, az ABS, a biztonsági öv és a gyermekbiztonsági opciók azok, amelyeket a hazai autósok a legfontosabbnak tartanak, ezeket nagy arányban használják is. Másról azonban a többség még nem is hallott.

Az elmúlt évtizedekben számos technikai újítás jelent meg a személygépjárművekben, amelyek nemcsak az eszközök árát, hanem a könnyebb vezethetőséget és a biztonságos közlekedés lehetőségét is megnövelték. A légzsák, az ABS, a parkolást segítő rendszerek ma már többnyire az alapmodellek tartozékai. A Magyar Suzuki az Ipsos bevonásával elvégzett reprezentatív kutatásából azonban kiderült, hogy a hazai vásárlók sok esetben akkor sem élnek ezekkel az extratartozékokkal, ha egyébként az anyagi lehetőségeik megengedik. Új autó vásárlásakor elsősorban (a megkérdezettek 54%-a) az ár, majd a fenntartási költségek (50%) és a funkció (37%) alapján választanak, a biztonság csupán a hetedik helyen végzett (28%) a felsorolt legfontosabb vásárlási szempontok listáján. A női vásárlókat gyakran éri az a vád, hogy csupán a szín, a külső, az esztétikum alapján döntenek, ugyanakkor a kutatási anyag megerősítette, a márka imázs is nagy szerepet játszik a döntés meghozatalakor, ráadásul nemtől függetlenül.

A tájékozott autósok megfontoltan válogatnak a biztonsági extrák között, balesetmegelőző szerepükben viszont kevesebben hisznek és nagyon sokan vannak, akik az újítások nagy részét nem is ismerik. A fogyasztók a légzsákokat (95%), az ABS-rendszert (86%), a gyermekbiztonsági funkciókat (84%), illetve a biztonsági övek becsatolására figyelmeztető elektronikát (81%) tartják a leghasznosabbnak balesetmegelőzés szempontjából. A visszajelzések alapján ezeket használják a legnagyobb arányban. A márkakereskedők szerint ugyanakkor az edukáció leginkább az ütközéselkerülő- és megelőző rendszerek, a radaros fékasszisztencia (RBS), illetve elektronikus menetstabilizáló rendszerek esetében lenne hasznos, mert ezeket ismerik a legkevésbé a hazai gépjárművásárlók. A megkérdezettek – bár fontosnak tartják a vezetéstechnikai kiegészítőket –, többnyire úgy gondolják, hogy az autók biztonsági felszereltsége nem járul hozzá nagy arányban a közlekedés biztonságához.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
Több mint egy tucat elektromos autó hirtelen lángra lobbant egy Eibesbrunn melletti cég telephelyén....
2024.04.25
Több mint 20 év után megújult a márka logója és vizuális arculata – írja honlapján a német....
2024.04.25
Tudja mi a különbség a sales maneger, a business development manager és account manager munkakörök....
2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....