beruházás

Megépül az első cseppfolyósított földgáz töltőállomás az M0-ás körgyűrűnél

2017.07.20.

Megkezdődött az első cseppfolyósított gáz (LNG) töltésére alkalmas állomás építése az M0-ás autópályán szerdán, a szeptemberben véget érő beruházással Magyarország bekapcsolódik a transzeurópai közlekedési hálózat gáztöltőinek folyosójába - közölte a Magyar Gázüzemű Közlekedés Klaszter Egyesület (MGKKE)

A társaság ismertette, hogy a gáztöltő-infrastruktúra kiépítését célzó PAN-LNG projekt keretében további 4 gáztöltő állomást építenek Magyarországon. A sűrített és cseppfolyósított gáz töltésére is alkalmas berendezések telepítése 1,2 millió euróba kerül, a beruházás 85 százalékát uniós forrásból fedezik.

A projekt koordinátora arra számít, hogy a régióban néhány éven belül több tucat új gáztöltő épülhet az LNG üzemű teherautók töltésére - írták.

Az MGKKE hangsúlyozta, hogy a gázolajat kiváltó gáz hajtóanyag rákkeltő anyagoktól mentesíti a közlekedést, a kőolajalapú üzemanyagoknál kevesebb szén-dioxidot bocsát ki, ráadásul a földgáz megújuló vagy szintetikus eredetű metánnal is helyettesíthető. A cseppfolyósított földgáz térfogata is kicsi - az eredeti gáznak mindössze néhány százaléka -, így nagy távolságokra is gazdaságosan szállítható, egy tankolással 1500 kilométeres hatótávolságot is lehetővé tesz - áll a közleményben.

Az MGKKE-t 2011-ben a tagok azért hozták életre, hogy elősegítsék Magyarországon is a gázüzemű járművek elterjedését. Az egyesület tagjai között szakmailag elismert, nagy cégek szerepelnek, amelyek együttesen a gázüzem elterjedéséhez minden elemet felölelnek; a biogáz kondicionálás technológiáját szolgáltató, töltőállomás infrastruktúrakészítő, járműgyártó és -forgalmazó, továbbá gázszolgáltató is megtalálható a tagok sorában.

Az egyesület korábban azt közölte, hogy csaknem 30 millió euró támogatást kapnak az MGKKE és a kormány támogatásával benyújtott közlekedésfejlesztési projektek az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretéből, a forrásokból gáztöltőállomások épülnek. Felidézték, hogy a 2014-2020 közötti támogatási időszakban a közlekedési infrastruktúra fejlesztésére 22 milliárd euró jut, ebből az első két évben 300 millió euró támogatást kaptak az új technológiák pályázatai: a pénz több mint 60 százaléka a gázalapú közlekedést, közel 20 százaléka pedig az elektromos töltőpontok kiépítését szolgálja. A támogatás csaknem harmadából a közúti közlekedők számára épülnek gáztöltők, de jelentős a tengeri és a belföldi hajózás részesedése is.

 

(MTI)

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
- Több mint öt hónap és a szakszervezetekkel lefolytatott tizenöt tárgyalási forduló után egyoldalú....
2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..