Suzuki Ignis

Megérkezett a megújult Suzuki Ignis

2020.03.06.

Modellfrissítésen esett át, új megjelenéssel és hibrid meghajtással jelentkezik a japán márka kis szabadidő-autója.

A 2016-os bevezetés óta az Ignis a legjobb három közé jutott a 2017-es World Car Awards városi autó kategóriában, és népszerűsége azóta is egyre nő. A megújult Ignis továbbra is arra az emblematikus megjelenésére épít, ami a modell kompakt, funkcionális felszereltségét hangsúlyozza; játékos, egyben praktikus autóként a korábbinál is vonzóbb ajánlat a piacon.

Külső megjelenés

A Suzuki formatervezési örökségében gyökerező vonások – hasítékszerű C oszlop, feketére színezett A és B oszlop, oldalsó sárvédődísz, kagylóhéj-motorháztető – mellett az Ignis egyszerű, barátságos, szerethető dizájnt alkalmaz, ami egyedi kialakítású fényszórókban, nagyméretű fekete sárvédő burkolatokban, masszív vállakban ölt testet.

A megújult modell őrzi ezeket az ikonikus vonásokat, és ki is egészíti őket: az új, öt részre osztott, Suzuki SUV-stílust képviselő hűtőrács, valamint a trapéz alakú ezüst alsó díszítéssel ellátott első és hátsó lökhárító még inkább hangsúlyozza a jármű sport-szabadidő karakterét és egyediségét.

Belső tér

A jellegzetes külsőt kiegészítve, az Ignis belső terét a futurisztikus városi megjelenés jegyében alkották meg elnyúló vízszintes vonalakkal, amelyek a tágasság érzetét keltik.

A divatos, városias jelleg tovább erősödik a megújított modellben: a kékesszürke vagy kék fő színek az üléskárpitok szürke, illetve kék színeivel harmonizálnak.

A műszerfal, amelyben a mérőórákat is újratervezték, fekete-fehér kontrasztos lett, ami egyszerű kompozíció, mégis bátor benyomást kelt.

Motor

A megújult Ignist hajtó frissített, 83 lóerős K12D 1.2 DUALJET szívómotorban új kettős befecskendezéses rendszer működik, ami egyszerre kínál erős gázreakciót és jó üzemanyag-hatékonyságot. A magas szinten megvalósuló egyensúlyt olyan fejlesztések teszik lehetővé, mint az elektronikusan vezérelt változó szelepvezérlés (VVT), a változó térfogatú olajpumpa vagy az elektronikus vezérlésű dugattyúhűtő fúvókák.

Az üzemanyag-felhasználás hatékonysága tovább nő a Hybrid 12V rendszernek köszönhetően, amelyet 3Ah-sról 10Ah-s kapacitásúra növelt lítiumion-akkumulátor táplál.

A Hybrid 12V rendszer a fékezés során felszabaduló mozgási energiát elektromos energiává alakítja, és eltárolja a lítiumion-akkumulátorban. Ezt később az integrált indítógenerátor (ISG) használja fel, amikor rásegít a gyorsításra, így növelve az üzemanyag-felhasználás hatékonyságát. Az Ignis átlagfogyasztása 4,95 liter a WLTP ciklus szerint.

Újabb opció vált elérhetővé: a fokozatmentes sebességváltó (CVT) az alacsony sebességtartományban erőteljes gyorsítást tesz lehetővé, nagy sebességgel történő egyenletes haladásnál pedig kiváló üzemanyag-hatékonyságot eredményez.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.08
Az elsődleges veszélyforrást a villámlás jelenti, emellett esetenként szélerősödés, jégeső....
2024.05.07
Összeütközött két autó az M3-as sztráda és az M0-ás autóút csomópontjában, Csongrádon a Budai Nagy....
2024.05.07
A legendás konstrukció régóta az erő és a presztízs szimbóluma, de egyben a mérnöki szenvedély és a....
2024.05.07
A BMW Group mexikói gyára magasabb fokozatba kapcsolja a Neue Klasse modellgeneráció érkezésére....
2024.05.07
Igazi szerelemes levelet írt a DirtFish magazin annak a cseh tervezőnek, aki elmondásuk szerint a....
2024.05.07
Pozitív tapasztalatokkal zárt és csapatának dicséretét is megkapta Losonczy Levente az elmúlt....
2024.05.07
Kissé a szervezőket is meglepő, nagy érdeklődés mellett zajlott az I. Mercedes-Benz klasszikus....
2024.05.07
Peugeot a robogók gyártása terén is komoly múltra tekinthet vissza, s mióta létrejött, mindig....
2024.05.07
- Magyarországot gazdasági ökoszisztémája, infrastruktúrája és szellemi tőkéje egyaránt alkalmassá....
2024.05.07
Összeütközött egy nyerges vontató és egy tehervonat a Heves vármegyei Adácson, a Kossuth Lajos....