Renault

Megérkezett Zoe 400, a legcsajszisabb villanyautó

2017.02.24.

A Renault mindig is a világ autódivat iparának egyik nagy és bátor újítója volt. Közismertek és közkedveltek azok a formák és műszaki megoldások, amelyekkel a francia márka mindig is bizonyította: nem fél letérni a kijelölt útról.

Azt viszont kevesen tudják, hogy az autóipar jelenleg zajló legnagyobb műszaki-esztétikai forradalmának a villanyautózásnak is egyik úttörője a legendás rombusz jelét viselő autógyártó. Még régen nem volt közbeszéd a villanyautó, amikor a Renault Kangoo-ból már komoly villany hajtású flottákat árultak Európában és világszerte a franciák. Tény, hogy itthon, Magyarországon a Renault villanyverzióiról vajmi keveset tudhattunk, hiszen hivatalosan egyet sem forgalmazott belőlük az importőr.

Képre kattintva galéria nyílik!

De miért is jelent esztétikai forradalmat a villanyautózás? Láthatóan mindenki keresi a belső égésű motorok nélküli járművek adekvált formáját. A Toyota, a Nissan vagy a BMW meggyőződése az, hogy a jelenlegi modellektől radikálisan eltérő, azokkal semmilyen közös vonást nem mutató külső jegyekkel (is) meg kell különböztetni az elektromos járműveket a hagyományos hajtásúaktól. Ebből aztán keletkeznek elbűvölő formák, mint a BMW i8, bumfordi kis tákolmányok, mint a BMW i3 és egy, még kiforrottság előtt álló, a hagyományos autó formákat is magában foglaló sziluettek, mint a Nissan Leaf vagy a Toyota Prius. A Renault ebben is más utat járt. Első és legnépszerűbb villanymodelljük annak a kisárúszállítónak a formáját öltötte, amely belsőégésű motorral is divatsláger lett világszerte. Kisárúszállító még nem volt olyan kedves formájú, mint a Kangoo, ezért aztán a Renaultnál nyilván úgy döntöttek, az elektromos autójuk is megérdemel egy kis bájt, meg nyilván a nyerő formán sem szívesen változtattak.

Képre kattintva galéria nyílik!

Ennél sokkal érdekesebb a helyzet a most megújúlt és egyébként a világ tíz legnagyobb darabszámban eladott villanyautójával a kompakt kategóriás Zoe-val. Ezzel a modellel a Renault-nak jól láthatóan az volt a célja, hogy megalkossa és egyúttal átmentse az elektromos hajtású korszakba a Clio hosszú évtizedek óta tartó világsikerét. A Zoe tehát nem más, mint a villanykorszak Clio-ja, hasonló, de mégis más, mint belső égésű elődje. Annyi bizonyos, hogy jelen pillanatban a Renault Zoe 400, vagyis a franciák idén bemutatkozott 400 km megtételére alkalmas elektromos autója kétségtelenűl a legcsajszisabb és legdivatosabb, nagy szériában gyártott villanyhajtású autó a világon. 

Ráadásul a hír igaz, 2017-től mi magyarok is bekapcsolódhatunk a Renault villanyautó sikertörténetébe, hiszen hónapokon belül nálunk is megjelenik Zoe, Twizy és Kangoo Electric, hogy tovább bővítse a hazai piacon még jócskán bővítésre szoruló alternatív hajtású járművek piacát. 

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.11.27
2023-ban érkezik az elektromos Porsche Macan, amivel több mint 1,8 millió tesztkilométert terveznek....
2021.11.27
Megtörtént az új Jaguar és Land Rover szalon műszaki átadása a Váci úton. ..
2021.11.27
Az év sötétebb hónapjaiban a rossz időjárási és látási viszonyok miatt megnő a közlekedési....
2021.11.27
A Mercedesnek vannak a legfiatalabb vásárlói, ha új autóról beszélünk, míg a Smartnak a....
2021.11.26
Összeroncsolódott személyautó a II. kerületi Nagykovácsi úton november 26-án, miután a járműre....
2021.11.26
Az FIA Túraautó Világkupa menetrendje szerint 2022-ben ismét 10 versenyhelyszín lesz. ..
2021.11.26
A legtöbb európai országban már kötelező a téli abroncs, van, ahol a hólánc is, de vannak, akik....
2021.11.26
A BMW Group újabb húsz európai városban, így többek között Koppenhágában, Veronában és Toulouse-ban....
2021.11.26
A Bács-Kiskun megyei rendőrök közúti veszélyeztetés bűntette miatt folytattak eljárást, és....
2021.11.26
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzései alapján elsősorban Győr-Moson-Sopron, Vas,....