Hyundai

Megfizethető élmény - Hyundai i20N

2021.12.25.

A Hyundai kifejezetten sok pályán játszik mostanában és egyelőre mindegyiken vezetésre áll. A koreai cég nagyon komolyan veszi az elektromos Ioniq almárkáját, ugyanakkor továbbra is igyekszik megalapozni az N-t, mint a nagy teljesítményű autóinak divízióját.

 

De miért pont “N”? A 2019-ben alapított N divízió olyasmi, mint a BMW féle M vagy a Mercedes AMG-je. A cég állítása szerint az „N” betű a Namyangot jelenti, a cég dél-koreai központját, ahol az autókat tervezték, valamint a Nürburgringet, azt a versenypályát, ahol a Hyundai fejleszti és finomhangolja ezeket a modelleket.

Bár létezik N verzió az i30-ból és a Konából is, mégis a legkisebb testvér, az i20N talán a legérdekesebb autó ezek közül. Kicsi, nagyon jól áll neki a sportosság és az ára sem kifizethetetlen. Egy igazi hothatch, az egyik utolsó a fajtájából.

Persze a többi N modellnél is látványos a változás, mintha az i20N-hez valamivel bátrabban nyúltak volna, sokkal feltűnőbb az autó a spoiler, az oldalsó szoknya és a különböző fényezések miatt. Ez nyilván lehet a célközönség miatt is, egy i30 vagy egy Kona méretű autó egy családnak is tökéletes tud lenni, a kistesó viszont inkább fiatalok, vagy legalábbis nem szülők számára van kitalálva. Persze csak ha ez az első számú autó, mert ha második, akkor bátran ajánljuk minden apukának és anyukának is.

Viszont figyelembe kell venni, hogy ahogy Alex Eichler, a Hyundai-Kia mérnöke fogalmazhott: "Az i20 N inkább gazember, mint az i30N". Igaza is van. A i30N is különlegesen jó autó, de a kisebbik modell sokkal nagyobb élményt nyújt a sofőrnek.

Az élmény persze akkor kezdődik igazán, ha megnyomjuk valamelyik N Gombot. Egy van a gyári verzióra, a másikkal pedig a saját magunknak egyedileg beállítható N módok közül választhatunk. Ehhez még megnyomjuk a fordulatszámtartó-rendszer piros gombját, ami nem engedi leesni a fordulatszámot egy pillanatra sem.

Még ha hosszú időn keresztül is megyünk N módban, akkor sem kúszik 11 liter fölé a fogyasztás, anélkül pedig 7 literrel is elkocsikázhatunk. Olyan élményért, amit ez az autó tartogat, ez alacsony ár, még a mai benzinárak mellett is.

Korábban kipróbáltuk a “sima” i20 modellt is, ami szintén egy kifejezetten jó ajánlat volt, az az autó is megéri a pénzét, de az egy másik modell. Általában az ember azt érzi egy-egy autó sportváltozatában ülve, hogy itt-ott faragtak, alakítgattak, de a lényeg ugyanaz. Az i20N-ben viszont csak nyomokban fedezhető fel a mezei társa, ami az alapmodell használhatósága ellenére is jó dolog, látszik, hogy ebben az autóban rengeteg munkaóra van.

Albert Biermann, aki korábban a BMW M modellekért felelt és most a Hyundai-Kia csoport kutatás-fejlesztési vezetője, egy interjúban elmondta, hogy az N modellek már az alapmodell tervezésének legelejétől a tervek részét képezik. Ez az új tervezési koncepció elsőként az i20N-t érte el, ami részben ennek köszönhetően tudott mindössze másfél évvel az alapmodell megjelenése után a kereskedésekbe kerülni.

Az autó alapára 8 millió forint, ehhez jön a kihagyhatatlan extra, a Fun csomag 300.000 forintért , ami rajt automatikát, fordulatszám megtartó rendszerd, részben önzáró differenciálművét és kipufogóhang szabályzást tartalmaz.

Így 8,3 millió forintért olyan autót kapunk, amiből minden egyes alkalommal öröm lesz beszállni és mindig vissza fogunk tekinteni rá, amikor ott hagyjuk egy parkolóban. Mit kínál ennyiért a konkurencia? A Ford Fiesta ST hasonló árban van, de néhol találni meglepetéseket: néhány ezer forinttal olcsóbban kaphatunk Volkswagen Polo-t, R-Line felszereltséggel, ezer köbcentis TSI motorral és 110 lóerővel. Persze az automata, az I20N pedig manuális, de ki akarná utóbbit automatával, ha egy gyakorlatilag hibátlan váltó van benne?

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.05.24
A szlovák szakszervezetek általános sztrájkkal fenyegetőznek – írja az automobilwoche.de   ..
2022.05.23
A BMW Motorrad bemutatta a BMW M 1000 RR 50 Years M jubileumi modelljét. ..
2022.05.23
Sokszor bizonyul elégtelennek az autósok természetes intelligenciája, gyakori a tahó megnyilvánulás....
2022.05.23
Súlyos karambol történt délután Hajdúböszörményben – számolt be róla az Országos Katasztrófavédelmi....
2022.05.23
Új támogatási alappal ösztönzi a vállalati napenergia-termelés kiépítését a főváros: akár 200 ezer....
2022.05.23
A Toyota házi tuningcégének számító japán Modellista a prémium szabadidő-autó megjelenését....
2022.05.23
Technológiai színház, monumentális nappali, térugró űrhajó a BMW iX, amit nehéz lenne bármihez is....
2022.05.23
„Hétfőn reggel az M1-es 68-as kilométerszelvényénél található forgalomfigyelő kameránk képén....
2022.05.23
A következő modellévre egy sor fejlett kényelmi technológiával egészíti ki a Highlander....
2022.05.23
A fennállása 50. évfordulóját ünneplő eseménysorozat részeként a BMW M GmbH egy limitált szériában....