Forma 1

Mégis mennyibe kerül egy világbajnoki pont?

2017.08.25.

A száguldó cirkusz drága sport, de mégis mennyire? Nos, nem minden csapatnak ugyanannyira, derül ki a Motorsport-Total összesítéséből.

Újságíróik a csapatok költségvetése és az általuk mindeddig megszerzett pontok alapján kiszámolták, melyik csapatnak mennyibe került eddig egy világbajnoki pont. Az eredmény kissé meglepő (vagy éppen pont, hogy nem az), hiszen a legnagyobb költségvetésű csapatok jutottak a legjutányosabb áron pontjaikhoz. 

Költséghatékonyságban is nagy a verseny                                                          Dekh News

Ez alapján minden bizonnyal senkit nem lep meg, hogy a Mercedes és a Ferrari működik a leginkább költséghatékonyabban. Miközben az ezüst nyilak pontonként 868 000 eurót áldoznak egy pontért, a világbajnoki pontversenyt vezető Ferrari 817 000 euróból "megúszta" eddigi szezonját. 

Persze ezek az összegek még csökkenni fognak, ahogy nő a pontok száma, de így is egészen érdekes végigböngészni a csapatok pontjainak költségét. Mindehhez hozzá kell tenni, hogy a motorrészlegek költségeivel nem számoltak, ami logikus is, hiszen a legtöbb csapat nem saját maga által gyártott motorral versenyez, a motorszállítói szerződések pedig nem nyilvánosak. 

A világbajnok csapat zárja majd legjobb árfolyamon az évet                                Sky Sports

Éppen ezért van, hogy a költséghatékony működéséért állandóan dicsért Force-India csak a harmadik helyen szerepel 1,02 millió eurós pontonkénti költséggel. Persze ez eltörpül a Mclaren-Honda és a Sauber Ferrari költségei mellett, kissé meglepő módon előbbi csak utolsó előtti költséghatékonyság szempontjából 19,27 millió eurós pontonkénti költséggel. Az utolsó helyet szerezte meg így a Sauber, 20,18 millió euróba került eddig 1 pontjuk (az ötből). 

A többi csapat költségei:

  • Williams-Mercedes: 2,93 millió euró/pont
  • Toro-Rosso: 2,95 millió euró/pont
  • Haas-Ferrari: 3,97 millió euró/pont
  • Renault: 3,97 millió euró/pont
  • Red-Bull: 1,36 millió euró/pont

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....