- csepp- és ütésálló indítókulcs
Az új Lada Vestát lassan több mint egy éve, tavaly február végén mutatták be, de akkoriban csak mintegy ezer autót gyártottak le, és dobtak piacra, még mielőtt a Lada izsevszki üzemcsarnokaiban leálltak a gyártósorok. Miután az Ukrajna ellen elindított háború és az uniós szankciók miatt a francia Renault kivonult az AvtoVAZ-ból, az orosz gyár vezetői úgy döntöttek, hogy a zászlóshajó Lada gyártását áthelyezik a Togliattiban lévő fő telephelyre, ahol néhány napja újraindították a termelést.
A leállás óta eltelt egy évben az AvtoVAZ a Vesta számára szükséges alkatrészek beszerzésével volt elfoglalva, több mint kétszáz alkatrész és anyag gyártására találtak orosz beszállítót. A motor, a sebességváltó, a karosszéria, az alváz alkatrészei, az ülések és más belső részek Oroszországban készülnek, de „baráti” országokból, főként Kínából is szállítanak új partnerek az AvtoVAZ-nak.
Ennek eredményeképpen az új Lada Vesta olyan alapfelszerelést kapott, amely jelenleg más AvtoVAZ modellekhez nem áll rendelkezésre. Az autót LED-es fényforrásokkal, blokkolásgátlóval, parkolást elősegítő funkciókkal, fűthető szélvédővel, tükrökkel és első ülésekkel látták el. Emellett két első légzsákot, légkondicionálót, kormánykerékről vezérelt multimédiás rendszert, hétcolos érintőképernyőt, 17 colos könnyűfém keréktárcsát is kapott.
A második generációs modell fő dizájnbeli változásai elsősorban a fényszórókat, illetve karosszéria műanyag részeit érintik. A nagy metamorfózis az utastérben történt, különösen a csúcsváltozatban a digitális műszeregységgel és a függőlegesen tájolt érintőképernyővel ellátott multimédiával.
Annak ellenére, hogy a modell konfigurációja meglehetősen gazdagnak mondható az orosz autóipar mostani helyzetében, a motorháztető alatti térben lévő „kellékek” tekintetében azonban egyáltalán nincs választék – mutattak rá orosz szakportálok. A Lada Vesta egyelőre csak az 1,6 literes, 90 lóerős, nyolcszelepes motorral lesz kapható, amelyet a Lada Granta is birtokol. Beharangozták azonban, hogy már májusban megjelenik a 16 szelepes, 106 lóerős motorral szerelt változat is. Mindkét motorhoz ötfokozatú kézi sebességváltó jár, az automata váltó csak jövőre lesz elérhető a Vestához.
Az új autó májusban kerül forgalomba. Az AvtoVAZ még nem közölte az új modell árait. Az első generációs Vesta szedán alapváltozata 1,12 millió rubeltől (5,2 millió Ft), a kombié 1,21 milliótól (5,6 millió Ft) kezdődik. A Lada Vesta eladásai a tavalyi év végén csaknem hetven százalékkal csökkentek éves viszonylatban, az autó jelenleg a második legnépszerűbb Oroszországban a Lada Granta után. Az AvtoVAZ azt tervezi, hogy ősszel visszahozza a piacra a Lada Largus-t, de a Lada Xray ferdehátút nem, mivel gyártása erősen függ a külföldi alkatrészek beszerzésétől.