Yaris

Megkezdődött a Toyota GR Yaris gyártása

2020.09.02.

Megkezdődött a Toyota GR Yaris sportautó gyártása: a kocsi Japánban, a Toyota Motomachi üzemében készül. A négykerékmeghajtású, 261 lóerős vadonatúj Yaris vérbeli utcai versenyautó, ez szolgál majd a jövőben a rali világbajnokságban induló új WRC homologizációs  alapjául is. Az első európai vásárlók várhatóan novemberben vehetik át autójukat.

Éppen egy hete, augusztus 26-án Japánban, a Motomachi üzemben legördült a szerelőszalagról az első sorozatgyártású GR Yaris. A vadonatúj üzemcsarnokot kifejezetten úgy tervezték meg, hogy megfeleljen a GR Yaris gyártásával kapcsolatos különleges igényeknek. Azáltal, hogy a Toyota újra elkezdett sportkocsikat építeni Japánban, a gyártástervező mérnököknek lehetőségük nyílt, hogy kifejezetten a GR Yarishoz igazítsák a gyártási folyamatot. Ennek érdekében a Toyota Gazoo Racing felépítette a ‘GR üzemet’, vagyis egy olyan gyártási létesítményt, ahol a GR sportkocsik készülnek.
 
Az üzem több különálló termelési egységből áll, amelyeket automatikus vezérlésű járművek (AGV-k) kötnek össze, így a karosszéria-részleget és az szerelősorokat nem kellett külön szállítószalaggal kiegészíteni. Itt készülnek azok a rendkívül merev karosszériák, amelyek elengedhetetlenek egy sportkocsihoz, és az új megoldás lehetővé teszi a rendkívül pontos összeszerelést, ami nehezebben lenne biztosítható a szokványos, nagy volumenű gyártósorokon.
 
Híven ahhoz a meggyőződéséhez, hogy az emberek fejlődése is rendkívül fontos, a TOYOTA GAZOO Racing ebben az üzemben magasan képzett szerelőket gyűjtött össze a Toyota különféle részlegeiből. Ezek a “Takumi” néven ismert csapattagok híresek kivételes kézműves készségeikről, így idővel ez az új TGR-üzem a Toyota más gyáraiban dolgozó szerelők kézműves és műszaki ismereteinek fejlesztésére is szolgál majd.
 
A WRC tüzében kovácsolt GR Yaris igazán különleges sportkocsi, ami új padlólemezre épül; a vadonatúj háromhengeres, 1,6 literes turbómotor 261 lóerős teljesítményét és 360 Nm forgatónyomatékát az egyedi G-FOUR hajtáslánc továbbítja a mindössze 1280 kilogrammot nyomó autó mind a négy kerekéhez. A március 20-án megnyitott online előrendelés hatalmas sikernek bizonyult, és az első vásárlók 2020 végén/2021 elején vehetik át autójukat.

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.01.24
Az elektromos autók hagyományos járművekénél magasabb javítási költségeire és ezért a teljes körű....
2022.01.24
Az ABB támogatásával készült jelentés rávilágít, hogy az autógyáraknak milyen kihívások elé kell....
2022.01.24
Horvátországban hétfőtől a legtöbb helyen fizetőssé válik az elektromosautó-töltés az autópályákon....
2022.01.24
A Volkswagen ID.4-et az USA-ban is régóta árulják. Most a VW ott is el akarja indítani az....
2022.01.24
Hatvanöt magasan képzett mérnökkel még az idén elindul a legnagyobb orosz járműgyártó magyarországi....
2022.01.24
Kevés frusztrálóbb dolog van annál, mint egy forgalmi dugóban araszolni. Kinek a fejében ne fordult....
2022.01.24
Az újabb sebességmérési akció során ezúttal 158 autósról készített felvételt a traffipax – írta a....
2022.01.24
Igazi prémium funkcióval, mátrix LED fényszórókkal lép piacra az új generációs Peugeot 308. De mit....
2022.01.24
Amennyire sokrétűek alkalmazási lehetőségei praktikus pickupként, éppoly számosak az új Amarok....
2022.01.24
Minden korábbi szerbiai vasúti sebességet megdöntött az Újvidék és Belgrád között közlekedő....