Peugeot

Megnyílt a Peugeot ultramodern marokkói gyára

2019.07.22.

Évente nyolcvan ország mintegy kétszázezer ügyfelét fogja kiszolgálni a PSA-konszern 550 millió eurós beruházással készült, a marokkói Kenitra városában most megnyitott gyártóüzeme. Első terméke a vadonatúj, már elektromos hajtásal is választható Peugeot 208-as lesz.

A CMP padlólemez új generációs kiviteleire épülő típusokat, elsőként is az új Peugeot 208-ast fogja gyártani a francia autómárka legújabb, legmodernebb marokkói üzeme. A VI. Mohammed marokkói király jelenlétében megnyitott létesítmény fontos regionális jelentőséggel bír.

Észak-Afrika az új Kína, állítják elemzők már évek óta, és ha valamire, az autóiparra ez mindenképpen igaznak látszik. A térségben 2011 és 2016 között 140 százalékkal (5 milliárd dollárról 12 milliárdra) nőtt a külföldi tőkebefektetés mértéke; javarészt az autóiparnak köszönhetően. Egyre több ország szorgalmazza a helyi gyártást az importtal szemben, ez ugyanis enyhítheti a fiatalok körében általános munkanélküliséget, és ezen keresztül hozzájárulhat a tömeges elvándorlás visszaszorításához.

Az észak-afrikai gazdaság fellendítése ilyenformán áttételesen Európának is elemi érdeke – nem véletlen, hogy egyre több autógyártó igyekszik megvetni a lábát a régióban. Ezen belül is kiemelt szerepet játszik Marokkó, ahol már most több gépkocsi készül, mint az ezen a téren komoly hagyományokkal bíró Dél-Afrikában; az ország autógyártó kapacitása immár Olaszországéval vetekszik.

A térség jelentőségét idejekorán felismerve a Peugeot 2015-ben – szinte napra pontosan négy évvel ezelőtt – jelentette be, hogy marokkói összeszerelő üzemmel egészíti ki észak-afrikai ökoszisztémáját. A vállalat már rendelkezik itt egy Casablancában működő kormánymű-gyártó központtal, valamint egy kutatás-fejlesztési irodával – egyetlen más autógyártó sem képviselteti magát a régióban az autóipar teljes spektrumát lefedő tevékenységekkel.

A PSA-konszern új gyára nem kevesebb, mint 62 helyi beszállítóval dolgozik együtt, ebből 27-tel újonnan szerződtek a kenitrai üzem igényeinek kielégítésére; egyes fejlesztési feladatokat például egy helyi K+F specialistára, az Altran Technologies-ra bízott a cég.

Az afrikai és közel-keleti piacokat is kiszolgáló üzemben városi és kisautókat fognak gyártani, elsőként az új generációs 208-ast. A kezdeti évi 100 ezres darabszám a gyártás felfuttatásával, várhatóan 2022-re eléri a 200 ezer darabot. Az eredeti tervek szerint a gyár alkatrészeinek eleinte 60, majd akár 80 százalékát helyi beszállítóktól szerzi be a most megnyílt üzem, az alkalmazottak száma pedig teljes kapacitáson el fogja érni a 4500 főt. A konszern tervei szerint csak az afrikai, valamint a közel-keleti piacokon 2025-re több mint egymillió darab autót fognak értékesíteni.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.06.04
A brit What Car? magazin átfogó kutatást végzett az autótulajdonosok körében, hogy kiderítse,....
2020.06.04
Gyakorlati záróvizsgán adott számot tudásáról az Audi Hungaria és partneriskolái duális....
2020.06.04
Az amerikai Ford autógyártó hathatós segítséget nyújt egyes beszállítóinak, amelyek készpénzhiány....
2020.06.04
 A legaktuálisabb 911-es az 50-es és a korai 60-as évek stílusjegyeivel: az összesen négytagú....
2020.06.04
A végsőkig kivártak, de nem lehetett tovább halogatni a döntést: a Silkway rali szervezői az orosz....
2020.06.04
A CASA SEAT június 4-én csütörtökön tárja ki először kapuit a világ előtt, amikor a Barcelona....
2020.06.04
– Az autóipar technológiai fejlődésével egyre többen használnak internetre kapcsolt autókat a világ....
2020.06.04
Egy friss felmérés szerint a németek kezdenek visszatérni ahhoz, hogy új autót vegyenek.....
2020.06.03
Három évig, 2023-ig tarthat a koronavírus-világjárvány miatt keletkezett válság a nemzetközi légi....
2020.06.03
A német Benteler jó üzletet csinált 2010-ben, amikor adómegtakarítás címén Németországból....