Bemutató

Megújult a Renault Express Van, Kangoo Van és a Trafic

2021.07.07.

Nemcsak egyszerűen felfrissítve jön ki a francia márka kishaszonjármű-sorozata, hanem olyan innovációkkal, amelyek nagyban növelik a használati értéket. Most e példamutató megoldásokat foglalom össze, az egyes típusok részletes bemutatására majd, remélhetőleg hamarosan, az alaposabb tesztelés után térek vissza.

Mit vár el iparos, kereskedő, csomagkézbesítő vásárlója egy kis furgontól? Persze örül a menő dizájnnak, a sokféle elektronikai segédeszköznek, az állandó online-kapcsolatnak, de elsősorban praktikumra vágyik. Rengeteg időt, munkát, vesződséget takaríthat meg, ha mindig kényelmesen hozzáfér a raktérhez, amelyben elférnek a gépkocsi méreteit meghazudtolóan nagy munkaeszközök (létra) és anyagok (padlószőnyeg, lambéria, csőanyag). Ilyesmivel kiváltható egy fölösleges forduló, hiszen mindent be lehet egyszerre zsúfolni, illetve elvihető a kocsi belsejében, amihez egyébként utánfutó kellett volna.

Nézzük, mit eszelt ki a Renault agytrösztje? Konstrukciós szempontból legnagyobb dobásuk, hogy az új Kangoo Van karosszéria-struktúrájából kihagyták a jobb oldali B-oszlopot, kellő mértékben megszilárdítva az első- és a tolóajtót. Ezáltal kategória-rekorder (1466 milliméteres) az ajtónyílás, könnyű berakni terjedelmes, előnytelen alakú tárgyakat, vagy ha a gyári polcrendszerrel rendelik meg a kocsit, jó a hozzáférés a kis fiókokhoz. Ezt azzal fejelték meg, hogy tetszés szerinti sorrendben nyitható-csukható a két oldalajtó, amelyek közül az első 90 fokig nyílik. A mesés megoldásnak találóan az Ezeregy éjszakából vettek nevet: Open Sesame, azaz Szézám tárulj!

További okosság az1/3 - 2/3 arányban osztott hátsó ajtó, amelynek kisebb szárnyát akkor is ki lehet nyitni, ha kevés a hely a jármű mögött. Az ajtószárnyak egyébként 90 - 180 fokos szögben nyílnak. Az oldalsó és a hátsó ajtón nincs kulcslyuk, megnehezítve a betörők dolgát. Utasülésből két- vagy egyszemélyes rendelhető, ez laposra lehajtható, és ha előrefordítják a dróthálós válaszfal jobb oldali részét, három méternél hosszabb lesz a rakodópadló. Az új Kangoo raktere 3,9 köbméteres, teherbírása 600 - 800 kilogramm, sőt opciósan majdnem egy tonna), a vontatható utánfutó maximális súlya másfél tonna.

És életben milyen benyomást kelt az új Kangoo Van? Nagyobb, és olyannak is érződik az 1997-ben bemutatott első generációnál, mintha felnőtt volna, akinek kisebb kell, az Expresst választhatja. A méretnövekedés ellenére ugyanolyan kezes viselkedésű maradt, és sok támogató rendszerével, jól szem elé helyezett navigációs és sok egyéb funkciós képernyőjével már egy új korszakot képvisel.  

Maradt ötlet a kisebb Express Van feldobására is. A válaszfal jobb oldala ebben is persze derékszögben előrefordítható, ekkor a lelapított kísérőülés fölé nyúlhat a 2,36 méter hosszú rakomány. A benzinmotoros kivitel teherbírása 780 kilogramm, a dízelesé 650. A sokféle feladattal stresszelt, csúcsforgalomban siető sofőr dolgát ügyes részletek könnyítik meg. Mi van az utasoldali napellenző hátoldalán, amely lehajtott állapotban kerül szem elé? Látótérnövelő tükör (Wide View) könnyíti meg a besorolást és a sávváltást. Gyakorlatilag ingyen van, de adott helyzetben kincset ér! Az utánfutó stabilizátort (Trailer Stability Assist) többféle támogató rendszer egészíti ki, például a zárt karosszériában értéktelen belső visszapillantó tükör helyén a hátrapillantó kamera képernyője (Rear View Assist).

Az Express olyan hatást kelt, mintha nem is jármű lenne, hanem testre szabott munkaruha, szinte magamra öltöm, és úgy megyek, dolgozom vele. Csak a szélvédő alsó szélénél mélyebben álló képernyő nem tetszett, el kell venni hozzá a tekintetet az útról. Ezért több mint elegendő kárpótlás a hátra irányuló kamera.

A személyszállításra tervezett, középkategóriájú Trafic Combi akár kilenc főt vehet fedélzetére, poggyászukkal együtt. Nagycsaládosok kocsija, személyfuvarozó szolgáltatók, szállodák és önkormányzatok járműve lehet. Igényesebb, kényelmesebb változata a Trafic SpaceClass. Ha még nagyobb presztízsre van igény, Prémium változat bőrkárpitozása, fokozott komfortja, kivehető, elcsúsztatható és kihajtható asztala, és külön-külön előre-hátra mozgatható, forgatható ülései aligha hagynak kívánnivalót, utazáson kívül jól használható a jármű közösségi térként vagy tárgyalóként. A világtól elvonulni akaróknak a SpaceClass Escapade való, amelynek berendezését néhány kézmozdulattal lehet ággyá alakítani, asztal is van benne, ideális társnak tűnik egy kempingezéshez. A kétféle hosszúságban gyártott új Trafic Combi és Új Trafic SpaceClass csomagtere, a felszereltségtől függően, egy és hat köbméter között változhat.

A SpaceClass rövid próbaútján megtetszett a berendezés minősége és ötletessége. Kategóriájában nehéz lenne kiugrót alkotni, de hozza az elvárható jó standardot. Jól mutat, bőséges a kistafírozása, senki sem vall szégyent vele, ha ehhez áll ki VIP-vendégek elé.

Ezzel a máris kapható választékkal jól bebiztosította versenyképességét a piacon a Renault. Ennyi friss, praktikus ötletet más márkánál nehéz találni!

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....
2024.04.24
- A kormány felszólítja az üzemanyag-forgalmazókat, hogy áraikat önkéntes alapon igazítsák a régiós....
2024.04.24
A Ford 1965 példányt fog gyártani a Mustangból a debütálás évének emlékére ..
2024.04.24
A bajor prémiumgyártó a tisztán elektromos meghajtású BMW i4 és a BMW 4-es Gran Coupé....
2024.04.24
A második napon, péntek délután már csúcsra járt a HUMDA Zöld Életre Valók komplex e-mobilitási....
2024.04.24
Két, egymástól független flottapiaci szavazáson a Toyota Professional három típusa ért el....
2024.04.24
Keddről szerdára virradó éjjel egy személyautó megcsúszott a tiszai Huszár Mátyás rakparton és....
2024.04.24
Bár az elektromos autók iránti kereslet továbbra is növekszik, a növekedés üteme közel sem olyan....
2024.04.24
Az M0-s autóút déli szektorán, az M5-ös autópálya felé vezető oldalon, a 6-os főúti csomópontnál....