Bemutató
Mit vár el iparos, kereskedő, csomagkézbesítő vásárlója egy kis furgontól? Persze örül a menő dizájnnak, a sokféle elektronikai segédeszköznek, az állandó online-kapcsolatnak, de elsősorban praktikumra vágyik. Rengeteg időt, munkát, vesződséget takaríthat meg, ha mindig kényelmesen hozzáfér a raktérhez, amelyben elférnek a gépkocsi méreteit meghazudtolóan nagy munkaeszközök (létra) és anyagok (padlószőnyeg, lambéria, csőanyag). Ilyesmivel kiváltható egy fölösleges forduló, hiszen mindent be lehet egyszerre zsúfolni, illetve elvihető a kocsi belsejében, amihez egyébként utánfutó kellett volna.
Nézzük, mit eszelt ki a Renault agytrösztje? Konstrukciós szempontból legnagyobb dobásuk, hogy az új Kangoo Van karosszéria-struktúrájából kihagyták a jobb oldali B-oszlopot, kellő mértékben megszilárdítva az első- és a tolóajtót. Ezáltal kategória-rekorder (1466 milliméteres) az ajtónyílás, könnyű berakni terjedelmes, előnytelen alakú tárgyakat, vagy ha a gyári polcrendszerrel rendelik meg a kocsit, jó a hozzáférés a kis fiókokhoz. Ezt azzal fejelték meg, hogy tetszés szerinti sorrendben nyitható-csukható a két oldalajtó, amelyek közül az első 90 fokig nyílik. A mesés megoldásnak találóan az Ezeregy éjszakából vettek nevet: Open Sesame, azaz Szézám tárulj!
További okosság az1/3 - 2/3 arányban osztott hátsó ajtó, amelynek kisebb szárnyát akkor is ki lehet nyitni, ha kevés a hely a jármű mögött. Az ajtószárnyak egyébként 90 - 180 fokos szögben nyílnak. Az oldalsó és a hátsó ajtón nincs kulcslyuk, megnehezítve a betörők dolgát. Utasülésből két- vagy egyszemélyes rendelhető, ez laposra lehajtható, és ha előrefordítják a dróthálós válaszfal jobb oldali részét, három méternél hosszabb lesz a rakodópadló. Az új Kangoo raktere 3,9 köbméteres, teherbírása 600 - 800 kilogramm, sőt opciósan majdnem egy tonna), a vontatható utánfutó maximális súlya másfél tonna.
És életben milyen benyomást kelt az új Kangoo Van? Nagyobb, és olyannak is érződik az 1997-ben bemutatott első generációnál, mintha felnőtt volna, akinek kisebb kell, az Expresst választhatja. A méretnövekedés ellenére ugyanolyan kezes viselkedésű maradt, és sok támogató rendszerével, jól szem elé helyezett navigációs és sok egyéb funkciós képernyőjével már egy új korszakot képvisel.
Maradt ötlet a kisebb Express Van feldobására is. A válaszfal jobb oldala ebben is persze derékszögben előrefordítható, ekkor a lelapított kísérőülés fölé nyúlhat a 2,36 méter hosszú rakomány. A benzinmotoros kivitel teherbírása 780 kilogramm, a dízelesé 650. A sokféle feladattal stresszelt, csúcsforgalomban siető sofőr dolgát ügyes részletek könnyítik meg. Mi van az utasoldali napellenző hátoldalán, amely lehajtott állapotban kerül szem elé? Látótérnövelő tükör (Wide View) könnyíti meg a besorolást és a sávváltást. Gyakorlatilag ingyen van, de adott helyzetben kincset ér! Az utánfutó stabilizátort (Trailer Stability Assist) többféle támogató rendszer egészíti ki, például a zárt karosszériában értéktelen belső visszapillantó tükör helyén a hátrapillantó kamera képernyője (Rear View Assist).
Az Express olyan hatást kelt, mintha nem is jármű lenne, hanem testre szabott munkaruha, szinte magamra öltöm, és úgy megyek, dolgozom vele. Csak a szélvédő alsó szélénél mélyebben álló képernyő nem tetszett, el kell venni hozzá a tekintetet az útról. Ezért több mint elegendő kárpótlás a hátra irányuló kamera.
A személyszállításra tervezett, középkategóriájú Trafic Combi akár kilenc főt vehet fedélzetére, poggyászukkal együtt. Nagycsaládosok kocsija, személyfuvarozó szolgáltatók, szállodák és önkormányzatok járműve lehet. Igényesebb, kényelmesebb változata a Trafic SpaceClass. Ha még nagyobb presztízsre van igény, Prémium változat bőrkárpitozása, fokozott komfortja, kivehető, elcsúsztatható és kihajtható asztala, és külön-külön előre-hátra mozgatható, forgatható ülései aligha hagynak kívánnivalót, utazáson kívül jól használható a jármű közösségi térként vagy tárgyalóként. A világtól elvonulni akaróknak a SpaceClass Escapade való, amelynek berendezését néhány kézmozdulattal lehet ággyá alakítani, asztal is van benne, ideális társnak tűnik egy kempingezéshez. A kétféle hosszúságban gyártott új Trafic Combi és Új Trafic SpaceClass csomagtere, a felszereltségtől függően, egy és hat köbméter között változhat.
A SpaceClass rövid próbaútján megtetszett a berendezés minősége és ötletessége. Kategóriájában nehéz lenne kiugrót alkotni, de hozza az elvárható jó standardot. Jól mutat, bőséges a kistafírozása, senki sem vall szégyent vele, ha ehhez áll ki VIP-vendégek elé.
Ezzel a máris kapható választékkal jól bebiztosította versenyképességét a piacon a Renault. Ennyi friss, praktikus ötletet más márkánál nehéz találni!
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!