Dakar

Megvan az engedély: Bunkoczi versenyezhet

2015.11.17.

Bunkoczi László nem lopja a napot… Tudtuk, hogy az utóbbi heteket folyamatos és kemény edzésekkel töltötte, és tudtuk, vár még rá egy utolsó orvosi vizsgálat, amely során kiderül, készen áll-e már az autóversenyzésre. Nos, megvolt a vizsgálat, és annak eredményeként az elsõ teszt is – az Opel Dakar Team versenyzõpárosa, Szalay Balázs és Bunkoczi László tehát tényleg nem pazarolja az idõt.

„A doktortól kaptam egy papírt, amire az volt írva: a korábbi életmódját folytathatja. Ezt úgy értelmeztem, hogy visszatérhetek a versenypályára. Pedig megmondom õszintén, három-négy hónapja még nem gondoltam, hogy így lesz, nem gondoltam, hogy a szervezetem ilyen gyorsan képes regenerálódni” – vallotta be Bunkoczi, aki annak rendje és módja szerint vissza is ült az Opel Mokkába… 
 
Majdnem egy év után szíjazta be magát ismét a versenyzõülésbe, hiszen 2014 decemberének végén, az Africa Race-en szenvedték el azt a balesetet, amelyben Bunkoczi gerincében eltört két csigolya. Mûtét, rehabilitáció, újabb mûtét, még keményebb edzések, s mostanra jutott el addig a rutinos navigátor, hogy újra autóba ülhetett. 
 
Háromszázhúsz kilométert tesztelt Szalay Balázzsal a veszprémi lõtéren, direkt egy olyan dobálós, odaverõs pályán, amely megviseli a versenyzõket. Így akarták megnézni, hogy bírja a gyûrõdést a gerince. 
 
„Kértem Balázst, hogy az elején legyünk egy kicsit óvatosabbak, mert nem tudtam, miként reagál majd a testem, a lelkem. De azután szépen lassan visszatértek az emlékek azzal kapcsolatban, hogy miként kell együtt mozogni az autóval, és azon kívül, hogy kicsit elfáradtam, semmi bajom nem esett. Egyszer odacsaptuk magunkat egy kicsit, de az sem fájt jobban, mint korábban szokott, csak annyira, amennyire fájnia kell annak, amikor felüt egy kõ. Persze, nem mondom, hogy már teljesen visszarázódtam, de ahhoz képest, hogy magamban arra számítottam, hogy fájni fog, kellemesen csalódtam, mert egyáltalán nem fájt, és ez nagyon jó hír… – mondta Bunkoczi László.  

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.12
Elárverezik a svéd autóipari és biztonságtechnikai cég, a Holmbergs Safety Systems gyárát - írja az....
2025.12.12
2025 végére is stabilan tartja pozícióját a Suzuki Vitara és az S-Cross a kompakt SUV szegmensben,....
2025.12.12
Bár pályafutása utolsó évét kezdi, 2026-ban félelmetesen erős nyolchengeres motorral szerelik a....
2025.12.12
Kicsi és szép: az elektromos miniautók uniós piaca 7 éven belül 125%-kal fog növekedni. Íme, miért....
2025.12.12
A hét eleje óta hivatalosan is a Volkswagen Polo Magyarország legkedvezőbb listaárú új....
2025.12.12
Íme, néhány kreatív, játékos vagy szokatlan módszer a közúti közlekedés biztonságának növelésére.....
2025.12.12
A SEAT hivatalosan is megkezdte két ikonikus modellje, az új Ibiza és Arona gyártását barcelonai....
2025.12.12
Presztízs réteggyártóként elgondolkozhat az Alpine néhány tető nélküli változat bevezetésén is. ..
2025.12.12
Próbarepülést végzett Kínában két olyan új, nagy teherbírású drón, amelyet a civil áruszállításban....
2025.12.11
Üdvözlünk az Autószektor podcast csatornáján, ez a HangZóna! Vendégünk: Piri András, az Inter Cars....