részvények

Melyik autógyártó nyerte az első negyedévet?

2018.07.02.

A részvényesi érték a legfontosabb fokmérő az autóiparban, ez határozza meg, hogy egy adott időszakban mennyit jövedelmez a vállalat a részvényeseknek. Hiába a vevők kívánsága, mindegyik autógyártó elsősorban nem nekik, hanem a részvényeseknek felel.

2018 első negyedévében a francia-japán autóipari szövetség, a Renault-Nissan szekere ment a legjobban az autógyártók közül. A Renault részvényesi értéke szárnyalt, 17,4 százalékot ért el. A PSA-csoport is jól teljesített (15,3 százalék), de a Fiat Chrysler Automobiles csoportnak sem kell szégyenkeznie, 10,7 százalékra ment fel a részvényesi értékük az Automotive News Europe és a PricewaterhouseCoopers értékelése szerint.

Az autóipari vállalatok közül a GKN brit beszállítónak állt még a zászló, a vállalat 46,8 százalékra növelte a részvényesi értékét miután visszautasította a Melrose 9 milliárd eurós ellenséges felvásárlási szándékát. A 259 éves brit vállalat vezetői a részvényeseknek alapos átalakítást ígértek és kilátásba helyezték, hogy értékesítik az autóalkatrész-divíziót.

A kiemelkedő eredmények ellenére vegyes volt a légkör az autóipari szektorban, ugyanakkor a gyártók immár a harmadik egymást követő negyedévben a pozitív tartományban szerepelnek. Az idei első negyedéves átlagos 2,3 százalékos emelkedés elmaradt a tavalyi 11,5 százalékos növekedéstől és a tavalyi Q3 (harmadik negyedév), illetve Q4 (negyedik negyedév) értékeitől is. A beszállítóknál sem történt nagy általánosságban változás, 1,7 százalékot gyarapodott az átlagos részvényesi értékük. 

Az autókereskedelmi szektorban viszont rosszra fordultak a dolgok, a tavalyi utolsó negyedév 10 százalékos visszaesését 11,8 százalékos zuhanás követte az idei első negyedévben. A legkevésbé érintette az esés az Inchape-t, amely 10,6 százalékos mínuszon zárt, a holland Stern Groep viszont -20 százalékon teljesített.

Gyártók részvényesi értéke (százalék)

1. Renault 17.4 25.7 27.0 (2018 Q1) 169.4 (1 év) 204.7 (3 év)

2. Peugeot 15.3 6.2 28.5

3. Fiat Chrysler 10.7 61.7 67.3

PwC SVI 2.3 14.3 -7.3 - szektorátlag

4. BMW 1.1 7.0 -15.6

5. Daimler -2.3 -0.2 -13.2

6. Volkswagen -3.3 18.3 -29.4

 

Beszállítók részvényesi értéke (változás százalékban)

1. GKN 46.8 27.6 15.6 (2018 Q1) 71.4 (1 év) 142.7 (3 év)

2. Autoliv 12.6 26.7 15.1

3. Polytech 4.8 -8.0 -48.9

4. Plastic Omnium 2.7 15.5 65.1

PwC SVI 1.7 11.8 25.0 - szektorátlag

5. Faurecia 0.9 50.1 69.0

6. Michelin 0.3 8.3 40.9

7. Hella 0.2 27.2 22.5

8. Pininfarina 0.0 0.0 31.4

9. Brembo -1.0 -8.3 73.4

10. Continental -1.1 10.8 7.5

11. Grammer -1.7 -9.3 58.5

12. Autoneum -8.0 -17.8 11.3

13. MGI Coutier -9.2 -5.0 144.4

14. Aptiv (korábban Delphi) -11.0 0.0 0.0

15. Valeo -13.9 -12.4 22.4

16. Sogefi -15.0 21.2 112.7

17. Leoni -17.0 9.0 -6.1

18. Kongsberg -23.0 44.5 34.6

19. ElringKlinger -27.1 -20.9 -4.3

 

Biró Csongor

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....