Mercedes-AMG

Mercedes-AMG: a legerősebb négyhengeresek Magyarországról

2019.10.02.

A Mercedes-AMG leleplezte legújabb modelljeit az A 45 és CLA 45 személyében. A felpaprikázott teljesítményű ferdehátú és kupé/kombi Kecskeméten készül, s négyhengeresük a világ legizmosabbja kategóriájában.

A Mercedes-AMG legfontosabb kompakt modelljei, az A 45 4matic+ és a CLA 45 4matic+ immáron széles, 12 osztásos hűtőráccsal büszkélkedhet. Mindkét variáns igazi erőgépet rejt motorházteteje alatt, ezek hűtéséről új rendszer gondoskodik hatalmas légbeömlőkkel. A fronttól a hátsó fertályra evezve nagy felső légterelő és komoly diffúzor fogadja tekintetünket, az opciós AMG aero csomag részeként.

Az újfejlesztésű 2.0 literes, négyhengeres benzinmotort függőleges tengelye mentén 180 fokkal megfordították a kedvezőbb hűtés érdekében: a hengerfej és a forgattyúsház eltérő mértékben hűthető. Az intercooler indirekt, működése kétlépcsős.

Kétféle teljesítményszint

A nagy teljesítményű négyhengeresek kettős befecskendezéssel büszkélkedhetnek. Az alapmodell 387 lóerős 480 Nm-es csúcsnyomatékkal, míg az S-variánsok 421 lóerőt és 500 Nm-t mozgósítanak a 3,9 és 4,0 másodperces százas sprint érdekében, majd a 250 és 270 km/órás végsebesség eléréséhez (sorrendben A 45 és CLA 45).

Az erőátvitelről az AMG nyolcfokozatú, dupla kuplungos automata váltója gondoskodik nyomatékvezérelt összkerékhajtással egyetemben: egyszóval a hajtóerő gyorsan és nagyon pontosan, akár főleg egy kerékhez is kivezérelhető a hátsó tengelyen; illetve az ívbelső kerekek fékezettek kanyarodásnál, komoly sebességgel felruházva az izmosított csillagos modelleket nem csak az egyenesekben.

A karosszéria merevebb az új generációnál, de ezt különböző alsó összekötő elemekkel még tovább fokozták a motortér és az A-oszlop környékén, kezesebb és közvetlenebb viselkedést garantálva a pilótának.

Elöl McPherson, hátul négykaros felfüggesztés található, optimalizált, adaptív AMG lengéscsillapítással. A nagy teljesítményű fékek elöl alapból 4, míg az S-kiviteleknél 6 dugattyúval és még nagyobb tárcsákkal büszkélkedhetnek.

A beltérben sportülések, sportkormány és kontrasztos varrás fogadja az utasokat, sportos dekorelemek társaságában. Az S-variánsoknál szembetűnőbb az AMG-vérvonal a rikító sárgával. Összesen hat vezetési mód létezik, az S-ekhez külön versenymód is jár. A vételár valahol 56 ezer euró környékén mozog (A 45), a CLA Coupé 60, a Shooting brake 61 ezer eurótól indul Németországban.

Forrás: 
www.springerprofessional.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.08
Nemrégiben lépett színre az új Ford Kuga. A harmadik generációs modellcsalád párját ritkítja a....
2020.07.08
A budapesti rendőrök a közlekedési hatóság munkatársaival együttműködve közlekedési akciót....
2020.07.08
Az ABB legnagyobb terhelhetőségű, többfunckiós robotjával valósult meg a Guardian Orosházi....
2020.07.08
Yalda Hasimenezhad Iránból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.08
Az utóbbi években az okostelefonos navigáció applikációk bizonyos tekintetben lehagyták az autókban....
2020.07.08
A Toyota holland importőre nem várta meg, amíg a márka haszonjármű-családjában megjelennek a....
2020.07.08
A CUPRA Formentor bevezetése előtt a CUPRA megkezdi az első, kifejezetten a márka számára....
2020.07.08
Ausztria megkettőzi az ellenőrzést a keleti határokon, a Szlovéniából és a Magyarországról érkezők....
2020.07.08
A legerősebb és legtakarékosabb Opelt itthon is kipróbáltuk. Bizonyította hétköznapiságát és....
2020.07.08
Egymilliárd eurót fordít fejlesztésre a Volkswagen Emdenben levő gyárában. A tervek szerint 2022-....