Hamilton
A látszat csalt. Lewis Hamilton a hockenheimi időmérő edzés Q1-es szakaszának végén előbb kicsúszott az első kanyar után, majd az egyik kerékvetőn áthajtva ugratott egyet, és az autója megállt. A jelenet azt sugallta, hogy vezetői hibája után túl agresszív volt, és ezzel tönkretette a saját autóját, melynek hidraulikus szivárgás miatt tönkrement a kormányműve.
A leintés után volt némi bizonytalanság az ok-okozati összefüggések kapcsán, ám miközben főnöke, Toto Wolff nem tudott biztosat mondani, Hamilton állította, előbb a kormánya ment tönkre, és csak aztán jött a kicsúszás.
A csapat aztán visszakapta a pálya szélén leállított 44-es rajtszámú versenygépet, tüzetesebben is megvizsgálhatta azt, és kiderült, a címvédő elmélete volt az igaz. Ezt a csapat erősítette meg. „Lewis Hamiltonnak hidraulikus hibája volt az első kanyarnál, amikor normál módon a kerékvetőre hajtott a kanyarban. Utána tönkrement a kormányszervó a hidraulikus hiba következtében, és az autója a bukótérbe került. A tévéközvetítésben is látott ugratás a következménye volt a hidraulikai hibának, nem az oka” – tisztázták, hangsúlyozva, hogy versenyzőjük a kanyarban teljesen megszokott módon használta a kerékvetőt, úgy, ahogyan a riválisai is tették az időmérőn. És azt is kiemelték, hogy az ugratós jelenet pillanatában a kormányszervó már nem működött, ezért is volt olyan nehéz visszavezetni a pályára az autót.
Ez Hamiltonra talán nem vet árnyékot, a Mercedesére viszont annál inkább. A mostani tudniillik rövid időn belül már a második kormányprobléma a csapatnál. Legutóbb Valtteri Bottas esett ki emiatt Ausztriában. „Nyilvánvalóan törékeny a rendszerünk, amikor nagy terhelés mellett áthajtunk a kerékvetőkön, és ezt meg kell oldanunk” – vonta le a következtetést Toto Wolff. „Lewisnak nehéz lesz holnap átverekedni magát a mezőnyön, de Silverstone megmutatta, hogy képesek lehetünk rá” – próbált kapaszkodót találni.
Versenyzőjén nem fog múlni, őt már a leállás után is annyira vitte a hév, hogy elsőre még azt is elhitte, vissza fogja tudni tolni az autóját a boxutcába… „Egyszerű a helyzet: ez az időmérő volt, és az autó még ment, ezért teljes szívemből reméltem, hogy még vissza tudok térni vele, és meg fogják tudni javítani” – magyarázta közösségi oldalán az utólag már naivnak látott próbálkozását. „A szívem mélyén én sosem adom föl, és a legnehezebb belátni és elfogadni, hogy az autó már nem tér vissza. Félreálltam, megpróbáltam betolni, bármennyire is őrülten hangzik ez. De ennyire szenvedélyes vagyok.”
Hamilton a történtek után a 14. helyről várja a vasárnapi verseny (14:30, M4 Sport) rajtját, ám Hockenheimben nem ez a leggyengébb rajtpozíciója. 2014-ben szintén az időmérőn adta meg magát nála a technika, s fékhibája miatt csak az utolsó helyről indulhatott. Akkor 3.-ként intették le – most egyelőre nehezen tudja elképzelni a hasonlóan bravúros eredményt.
Azt mindenesetre megjegyezte: „Amikor egy ennyire szoros bajnoki csatát vívsz, a mostanihoz hasonló napok nem férnek bele.”
Forrás: m4sport.hu