Bugatti

A Bugatti két évtized után int búcsút a dr. Hanula Barna közreműködésével kifejlesztett, az először 2005-ben, a Veyronban megjelent W16-os motornak. Ez a különleges, négyturbós motorkonstrukció egy most bemutatott egyedi hiperautóval búcsúzik: a 99 darabban készült Mistral speedster alapjaira épülő, de a nyitott tető helyett fix üvegtetővel ellátott Brouillard – franciául „köd” – lesz az utolsó új, önálló Bugatti modell, amely a cég W16-os motorját használja. Persze 20 év alatt sokat fejlődött a motor, a teljesítménye például 1001-ről 1600 lóerőre emelkedett. Az összes jövőbeli Bugatti-modell már a Tourbillon alapjaira épül, ami azt jelenti, hogy egy 1800 lóerős plug-in hibrid hajtásláncot használnak majd, amely egy Cosworth által tervezett V16-os motor köré épül.

Az új Brouillard 2027-ben kerül forgalomba, ez lesz az első a Bugatti új Solitaire karosszériaépítő részlegének „hiper-exkluzív” egyedi modelljei közül. Frank Heyl tervezési vezető szerint ezen a részlegen „teljesen egyedi, geometriailag egyedülálló autókat” hoznak létre. A Bugatti leggazdagabb ügyfelei ma már hatalmas igényt támasztanak a még nagyobb individualitás iránt. A Brouillard megmutatja, hogy a Bugatti új globális tervező központjában, Berlinben működő Solitaire részleg hogyan tud eleget tenni ennek az igénynek.

„Nincs egyetlen panel sem, amely megegyezne a Mistraléval” – mondta Heyl az Autocarnak nyilatkozva, hozzátéve, hogy a Solitaire megrendelések tervezésénél alkalmazott „üres lap megközelítés” lehetővé teszi számukra, hogy nagyon precízen kielégítsék az ügyfelek kívánságait.

A névtelen tulajdonos ihletet merített a cég alapítójától, a lelkes lovas Ettore Bugattitól, akinek kedvenc telivére Brouillard névre hallgatott. A névadó csődör alakja inspirálta a Brouillard sima, áramló sziluettjét, amely Heyl szerint „puha formákkal és kidudorodó izmokkal” jellemezhető. Megtartotta a kupé a Mistral jellegzetes, napellenzőszerű üvegházát és alapvető első lámpa kialakítását, de egyébként vizuálisan eltérő, minimalistább felületkezeléssel és áramvonalas hátsó résszel rendelkezik, amely egy új, venturi stílusú, rögzített kacsafarok szárnyban végződik.

Szokatlan zöld színkombinációt kért a megrendelő, a szénszálas alsó karosszériaelemek színe a szaténfestéshez illeszkedik. A belső kárpitok színe is ehhez igazodik, beleértve a lovas ihletésű skót kockás mintát is az üléseken.

Körülbelül 18 hónapig tartott a Brouillard elkészítése. A Solitaire részleg hat hónaponként képes egy új, egyedi modellt készíteni, ami arra utal, hogy a második és a harmadik autó már folyamatban van. A jövőbeli projekteket a vagyonos ügyfelek magánéletének védelme érdekében nem hozzák majd nyilvánosságra, de a Brouillard a jövő héten debütál a Pebble Beach Concours d’Elegance-on, hogy bemutassa a Solitaire tudását.

A Brouillard jelentősen drágább lesz, mint az 5 millió fontba (2,3 milliárd forint) kerülő Mistral, amelynek alapjául szolgál, mert ugyanannyi tervezési és homologizációs munkát igényelt, mint egy sorozatgyártású autó. Ez azt jelenti, hogy a Brouillard valószínűleg megelőzi a 11,3 millió fontba (5,16 milliárd forint) kerülő La Voiture Noire-t, mint a legdrágább Bugatti.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!