ICDP. publikáció

Merre tart a használt piac?

2019.09.10.

Az ICDP kutatói gyakran működnek együtt más kutatószervezetekkel. Így tettek legutóbb is, amikor a használtautó-piac alakulását vizsgáló dokumentumot adtak közre. A kutatás során elsősorban az Egyesült Királyságra koncentráltak, ugyanakkor nagy hangsúlyt kapott az Egyesült Államok és a kontinentális Európa használtautó-piaca is. A No More Silos című kutatásban nagy hangsúlyt fektettek az újonnan megjelenő online szolgáltatókra.

Az elsődleges és legfontosabb következtetés: 20 év egyenletes fejlődés és stabilitás után a használtautók kiskereskedelme az elkövetkező néhány évben drasztikusan meg fog változni, a változást pedig elsősorban a vásárlók azon vágya mozgatja, hogy minél inkább online szeretnék lefolytatni a vásárlási folyamat nagy részét.

Nem nagy meglepetés, de ez az online váltás a növekvő mobilitási szerződésekkel vagy olyan pszeudo-mobilitási szerződésekkel, mint például az Egyesült Királyságban terjedő, mindent magukba foglaló lízingszerződések, lebontja az évtizedek óta fennálló autóipari disztribúció silóit. 

A használt gépjármű-aggregátorok (más néven piacterek vagy erre szakosodott webhelyek) és a hagyományos, használt autókat hirdető webhelyek szétválasztása elmosódik, és a fogyasztók egyre inkább alternatíváknak tekintik őket, nem pedig a vásárlás két különálló lépésének. Tehát az online felületeken nem csak hirdetéseket várunk, hanem lehetőséget arra, hogy az adott autó megvásárlásának legtöbb lépését a számítógép előtt megtehessük.

Az autókereskedők, a lízingvállalkozások és a bérleti társaságok közötti különbségtétel szintén elmosódik, mivel mindhárom kategória egyre növekvő mértékben versenyez az autóhasználat magánfogyasztói felé.

Fokozatosan eltűnik az új- és a használtautók vásárlása közötti különbség is, a kereskedők és a gyártók egyaránt kínálják őket a fogyasztóknak havi szerződések keretein belül.

Az új szereplőkkel (mint például a Carwow vagy a MeinAuto) bővült verseny igen izgalmasnak igérkezik. Az ICDP kutatása alapján a nyertesek azok lesznek, akik az online felületeken is élen járnak, valamint képesek megtartani az ügyfelek bizalmát. Azok szerepelhetnek jól a használt piacon, akiknek a termékei (az általuk árult használt autók) elnyerik az ügyfelek bizalmát, azok, akik jó áron tudják kinálni ezeket az autókat és megbízható ügyfélszolgálatot tudnak biztosítani. Az Egyesült Királyságban a tanulmány azt jósolja, hogy a közelmúltban és a közelgő újonnan belépők, mint például a HeyCar, a Next Car, a Cazoo és a Hertz Car Sales mind hozzájárulnak az ágazat kialakításához, de kumulatív részesedésük viszonylag kicsi marad. A hagyományos használtautó kereskedők is jól járhatnak, ha sikeresen ültetik át az online felületekre a tevékenységüket. Tehát már nem lesz elég egy murvás placcon árulni a kocsikat, az egész folyamatnak online kell működnie, az autók virtuális körbejárásával, online szerződéskötéssel és minden modern újdonsággal együtt.

Az USA-val kapcsolatban a tanulmány elmagyarázza, hogy miért jósolja, hogy az Egyesült Államokban a használt autók online kiskereskedelmének vezetője a CarMax lesz, és nem az egyik olyan új belépő, mint a Carvana, amiről nemrég mi is írtunk. 

A kontinentális Európában egyelőre nem jelent meg egy igazán erős, használt autókra koncentráló szereplő, ugyanakkor a német HeyCar éppen az online hirdetéseket szeretné házasítani a teljesen online vásárlási folyamatokkal, így bennük mindenképpen komoly potenciál van, különösen ha figyelembe vesszük, hogy a legnagyobb gyártók állnak mögöttük.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.09
Nem csak a modern szuperkocsik találhatóak a futballcsillagok „istállóiban”. David Beckham....
2020.07.09
Ramiro Zapata Kolumbiából küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.09
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója szerint nagyjából szeptember környékén....
2020.07.09
Kísérleti Motorgyártó Központ nagy tapasztalattal: tíz éve támogatja a győri Kísérleti Motorgyártó....
2020.07.09
A Bentley Motors Roóz Balázst jelölte ki azonnali hatállyal a vállalat új európai regionális....
2020.07.09
Akár háromszázharminchét kilométeres tisztán elektromos hatótáv (WLTP1-ciklus szerint). Nulláról....
2020.07.09
 Kia bemutatta EcoDynamics+ Hybrid 48V-os dízelelektromos hajtásláncát Ceed-sorozatban  ..
2020.07.09
A Magyar Suzuki Zrt. az Esztergomban gyártott Vitarát benevezte az Év Magyar Autója 2021 díjra, de....
2020.07.09
Különleges fényezéssel, átdolgozott belső térrel, tökéletesített vezetőtámogató technológiákkal,....
2020.07.09
Az elmúlt években jelentős mértékben fejlődtek és változtak az ipari szabványok és igények. Ezek....