ICDP. publikáció
Az elsődleges és legfontosabb következtetés: 20 év egyenletes fejlődés és stabilitás után a használtautók kiskereskedelme az elkövetkező néhány évben drasztikusan meg fog változni, a változást pedig elsősorban a vásárlók azon vágya mozgatja, hogy minél inkább online szeretnék lefolytatni a vásárlási folyamat nagy részét.
Nem nagy meglepetés, de ez az online váltás a növekvő mobilitási szerződésekkel vagy olyan pszeudo-mobilitási szerződésekkel, mint például az Egyesült Királyságban terjedő, mindent magukba foglaló lízingszerződések, lebontja az évtizedek óta fennálló autóipari disztribúció silóit.
A használt gépjármű-aggregátorok (más néven piacterek vagy erre szakosodott webhelyek) és a hagyományos, használt autókat hirdető webhelyek szétválasztása elmosódik, és a fogyasztók egyre inkább alternatíváknak tekintik őket, nem pedig a vásárlás két különálló lépésének. Tehát az online felületeken nem csak hirdetéseket várunk, hanem lehetőséget arra, hogy az adott autó megvásárlásának legtöbb lépését a számítógép előtt megtehessük.
Az autókereskedők, a lízingvállalkozások és a bérleti társaságok közötti különbségtétel szintén elmosódik, mivel mindhárom kategória egyre növekvő mértékben versenyez az autóhasználat magánfogyasztói felé.
Fokozatosan eltűnik az új- és a használtautók vásárlása közötti különbség is, a kereskedők és a gyártók egyaránt kínálják őket a fogyasztóknak havi szerződések keretein belül.
Az új szereplőkkel (mint például a Carwow vagy a MeinAuto) bővült verseny igen izgalmasnak igérkezik. Az ICDP kutatása alapján a nyertesek azok lesznek, akik az online felületeken is élen járnak, valamint képesek megtartani az ügyfelek bizalmát. Azok szerepelhetnek jól a használt piacon, akiknek a termékei (az általuk árult használt autók) elnyerik az ügyfelek bizalmát, azok, akik jó áron tudják kinálni ezeket az autókat és megbízható ügyfélszolgálatot tudnak biztosítani. Az Egyesült Királyságban a tanulmány azt jósolja, hogy a közelmúltban és a közelgő újonnan belépők, mint például a HeyCar, a Next Car, a Cazoo és a Hertz Car Sales mind hozzájárulnak az ágazat kialakításához, de kumulatív részesedésük viszonylag kicsi marad. A hagyományos használtautó kereskedők is jól járhatnak, ha sikeresen ültetik át az online felületekre a tevékenységüket. Tehát már nem lesz elég egy murvás placcon árulni a kocsikat, az egész folyamatnak online kell működnie, az autók virtuális körbejárásával, online szerződéskötéssel és minden modern újdonsággal együtt.
Az USA-val kapcsolatban a tanulmány elmagyarázza, hogy miért jósolja, hogy az Egyesült Államokban a használt autók online kiskereskedelmének vezetője a CarMax lesz, és nem az egyik olyan új belépő, mint a Carvana, amiről nemrég mi is írtunk.
A kontinentális Európában egyelőre nem jelent meg egy igazán erős, használt autókra koncentráló szereplő, ugyanakkor a német HeyCar éppen az online hirdetéseket szeretné házasítani a teljesen online vásárlási folyamatokkal, így bennük mindenképpen komoly potenciál van, különösen ha figyelembe vesszük, hogy a legnagyobb gyártók állnak mögöttük.