Mesél a szakértő – Minden jó, ha jó a vége | Autoszektor

szakértő

Mesél a szakértő – Minden jó, ha jó a vége

2016.01.26.

Ma elmesélem három sikeres járművásárlás történetét

Szombaton megjelent cikkünkben már be is harangoztam az elsőt. Az ügyfél által kinézett Octavia-k közül az első eléggé rottyon volt, úgyhogy az amúgy magasabb felszereltség ellenére elengedte a kézét. Másnap délelőtt már a Skodák Palotájában voltunk, ahol rendelkezésünkre bocsátották az autót.

Korábbi javítások

Pontosabb korábbi töréskárokat keresünk ilyenkor a festékréteg mérő műszer segítségével. Azért írom, hogy segítségével, mert a szemrevételezésnek is nagy szerep jut ilyenkor. Nézni kell az illeszkedéseket, hogy rések párhuzamosan futnak-e, illetve a hegesztett elem illeszkedésénél lévő gyári tömítő paszta állapota is árulkodhat korábbi gányolásról. Ezen az autón – a mérhető elemek közül – csak a motorház fedél és a bal első ajtó volt javítva, a mért értékek alapján, szakszerűen.

Én álltam ki a kocsival, úgyhogy bizton mondhatom: jó kiállású!

A motorház fedél korábbi sérülése miatt alaposan át kell nézni a jármű elejét. A műanyag alkatrészeken nem lehet festékréteg mérést végezni, ezért marad az áttekintés. A zárhídról megállapítható volt, hogy cserélték, de a lámpákon még ott volt a kopott gyári matrica, ami arra engedett következtetni, hogy a világító testek nem sérültek meg.

Utastér

Belül a 240.000 km-nek megfelelő állapot fogadott. Bizony elkél már egy teljes utastértisztítás, ezt egy varázsgarázs egy nap alatt megcsinálja, persze én megvárnám vele a tavaszt. A középkonzol műanyag kerete kicsit csálén állt. Szerintem ennek az az oka, hogy az utólagosan beszerelt bluetooth kihangosító installálásakor a burkolat patentjei megsérültek, ezért nem ment vissza a helyére. Így a gombok kicsit süllyesztve vannak középen, de kipróbáltuk, mindegyik működik, úgyhogy feljegyeztük, de funkcióvesztést nem okoz a dolog.

Motortér

A motortér sajnos ebben az autóban is megkapta a maga kis mosását, ami azért hátrányos, mert ha valahol ereszt valami, akkor annak a nyomai eltűnnek és a rövid teszt alatt nem valószínű, hogy tapasztalható lesz a hibajelenség. Ennek ellenére is a gázolajszűrő tetjén állt az üzemanyag. Az összesen négy csőcsatlakozással rendelkező szűrőt a szerviztörténet alapján nem is olyan régen cserélték. Ez a művelet jár némi gázolaj kifolyással, de ez a motormosással el kellene, hogy tűnjön.

Kicsit lucskos a gázolajszűrő teteje

Ha valamelyik gázolaj cső csatlakozása szivárog, vagyis kijön belőle a gázolaj, akkor nagy annak a veszélye, hogy a helyére cserébe bemegy a levegő. A közös nyomócsöves dízel rendszerek viszont nagyon nem szeretik a levegősödést. Főleg a hidegindíthatóságot befolyásolja hátrányosan a jelenség, úgyhogy ezeket a csöveket és bilincseket ellenőriztetni kell, lehetőleg minél hamrabb.

Volt még ici-pici kis habosodás a 4. henger porlasztócsúcsa mellett, amit leggyakrabban az injektor tömítésének fáradása okoz. Ezt is felírtuk, jobb előre tudni az ilyen ketyegő bombákról.

Menetpróba

A korlátozott keretek között végzett próbakörön azt tűnt fel, hogy bár még nincsen hangja a kettőstömegű lendítőkeréknek, kuplungoláskor már jelentkezik némi rendellenes rezonancia és egy kisebb ütés is, ami sajnos azt jelzi, hogy a lendítőkerék cseréjére érdemes elkezdeni gyűjtögetni, mert idővel a jelenség erősebb lesz.

A fékhatásra nem lehetett panaszkodni, fogott rendesen, de amikor ránéztünk az állapotára kiderült, hogy a féktárcsák már nincsenek a helyzet magaslatán. Ezeket a következő szervizelés alkalmával javasoltuk cseréltetni.

Kis habosodás a 4. porlasztónál

A diagnosztikai lekérdezés dobott egy hibát, mégpedig az olajszint és olajhőmérséklet érzékelő diszfunkcióját. Nem egy nagy tétel a csere, de szerencsére a próbaút után már nem kaptuk vissza a jelzést, úgyhogy ez a gond gyorsan megoldódott.

Vásárlás No1.

A kocsit az ügyfél végül megvette, reméljük a jelzett hibák javítása után sok örömöt okoz majd. Okos ésszerű választás volt, hogy nem a 40.000 km-el kevesebbet futott, több extrával rendelkező autóra esett a választás, hanem a szerényebb felszereltségű és magasabb futású, de állapotában sokkal jobb jármű került az ügyfél birtokába.

120d

A típus megnevezésből már mindenki tudhatja, hogy egy BMW-ről van szó. Az ügyfél igen nagy elvárásokkal kereste a példányokat. A navigáció és a napfénytető alapkövetelmény volt, ezért kicsit messzebb is kellett menni. Nem szeretném annyira részletesen leírni, mint az Octaviat, de a lényeget azért elmesélem.

De jó "egyeseknek"

A 106 ezredik kilométeréhez közelítő legkisebb BMW-t mínusz 12 fokos hidegben, kocckára fagyva találtuk meg a telephelyen. Letisztítottuk a hótól, megkapta a külső elektromos táplálást, de csak nem akart beindulni. Betoltuk a meleg mosóba és hagytuk, hogy a 30 fokos hőmérséklet különbség megtegye a hatását. A diagnosztika alapján nem nagyon csodálkoztunk, hogy nem akart elindulni: a négyből három izzító gyertya meghibásodott. Ezen kívül a kiegészítő fűtés elektromos vízszivattyúja is felmondta a szolgálatot.

A fékbetétek elöl-hátul megérettek a cserére, ráadásul eljött az időszakos karbantartás ideje is. A teljes körű vizsgálat eredményének tudatában hosszas alkudozás indult meg, melynek végeredménye 200.000 Ft kedvezmény, az akkumulátor, a fékbetétek és az izzító gyertyák cseréje. A kocsihoz jó állapotú téli abroncsokat is adtak gyári BMW felniken, úgyhogy a hét mérlege már 2-re módosult, ami a megvizsgált és megvásárolt járműveket illeti.

Meglett a Qashqai is

Aki követi a Mesél a szakértő rovatot, az olvashatott már egyik visszatérő ügyfelünk kiszemelt autóról és arról, hogy melyik miért, és hogyan nem került ügyfelünk birtokába. Örömmel jelentem, hogy megtört a jég!

Már a szemle elejétől sejthető volt, hogy ez jó lesz

A frissen felrakott hirdetésre azonnal lecsapott megbízónk és 2 nap múlva már kint is voltunk, hogy átvizsgáljuk a kocsit. Az akkumulátor cseréje itt is esedékes volt, mert a diagnosztikai lekérdezés alatt – amelyet gyújtáson kell elvégezni – szépen le is merült az aksi. A fékbetétek és a féktárcsák elkoptak, sajnos már nincs mire várni a cserééig. Feltűnt még, hogy az első gumiabroncsok aszimmetrikusan kopottak, ezért alig vártam már a próbautat, hogy kiderüljön, húz-e valamerre az autó. Igen. Folyamatosan jobbra akart menni, ezért a futómű műszeres beállítását „írtuk elő”.

Kezd félrekopni

Közben befutott az ügyfél is. Elmondtuk neki, hogy a fentieken kívül azt érdemes tudni a járműről, hogy a jobboldalon végig magasabbak a festékrétegek, mint kellene, különös tekintettek a jobb hátsó sárvédőre, amelyet akkora ütést ért, hogy még a C-oszlopot is javítani kellett.

Küszöbig fújva: még a maszkolószalag nyomai is látszanak

Összegeztük a látottakat, majd elköszöntük. Később jött a köszönő telefon, amelyből megtudtam, hogy új rekordként egy hét alatt három ügyfelünk is megtalálta azt az autót, amelyet keresett.

Örülünk, Vincent?

Hát persze! A szakértő számára legjobb érzés a pozitív visszajelzés. Korábban az okozott örömöt, hogy pl. egy szakértői vélemény nyomán az ügyfél szempontjából jóra fordult az ügy. Ma ez már sokkal gyakrabban megtörténik, mert ügyfeleink általában elégedettségüknek adnak hangot, és ezzel már részben el is értük kitűzött célunkat: egyre kevesebben fáznak rá, amikor használt-autót vásárolnak.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.18
Debrecenben ünnepélyes családi rendezvényen adta át a Pearl Enterprises Kft. az általa fejlesztett....
2024.04.18
A belügyminisztérium újabb hat hónappal meghosszabbítja az ellenőrzést a magyar határon. Az....
2024.04.18
Drámai pillanatokat élt át egy anya és hároméves gyereke, miután utóbbinak odacsukta a lábát a....
2024.04.17
Ahogy minden évben, idén is személyes élményekkel jelentkezünk majd a Rally Croatia-ról, azaz....
2024.04.17
Eddigi legnagyobb projektjébe vágott bele az Autistic Art Alapítvány annak érdekében, hogy egy....
2024.04.17
És egyetemistákkal együtt tervezték.   ..
2024.04.17
Állványon elhelyezett és menet közbeni sebességmérő eszközzel is dolgoztak BRFK XVIII. Kerületi....
2024.04.17
Lássuk azokat az ikonikus autótípusokat, amiket sikerült a modern korba is sikerrel átültetni. ..
2024.04.17
Éves összevetésben 7 százalékkal nőtt az autóipari termelés az első negyedévben - derül ki a....
2024.04.17
Új kiskereskedelmi koncepció hirdetett meg a Toyota, amelynek jegyében megújulnak és gyökeresen....