fejlesztés

Mesterséges intelligenciával a szervizek gyorsabban megoldják a járművek problémáit

2020.02.12.

A legkorszerűbb, mesterséges intelligencián alapuló technológiát használó új, sokoldalú keresőmotorral a Scania szervizek gyorsabban megoldják a járművek problémáit. 

Egy egyhónapos Scania 650 S tulajdonosa érthetően nagyon nem örült, amikor az alapjárati fordulatszám ingadozását tapasztalta. Azonban az angliai Boston városában újonnan épített Scania márkaszerviz bevetette a tudását (és a számítógépeit), hogy megtalálja a megoldást.

A tulajdonos által készített videofelvétel és a szerviz által végzett közúti próbakör egyaránt megerősítette a hibát, azonban a Scania nyomon követési jelentéseinek adminisztrációs rendszerének (Follow-up Report Administration System) és a Scania diagnosztikai, illetve programozási rendszerének (Diagnose and Programmer) szokásos ellenőrzési műveletei nem találtak megoldást a javításra.

Mesterséges intelligencia terén végzett kutatás a segítségért

Szerencsére a bostoni márkaszerviz hasznát tudta venni a legkorszerűbb, mesterséges intelligencián alapuló technológiát használó sokoldalú keresőmotorral végzett kísérleteknek.

A szolgáltatás a Scania nyomon követési jelentéseinek adminisztrációs rendszerében (Follow-up Report Administration System – FRAS) szereplő strukturálatlan szövegállományon alapul, amely értékes információkkal rendelkezik a rendellenességekről és az elhárítási módokról. Ezek alapján a Scania szerelői világszerte hasznát vehetik a helyileg alkalmazott ideiglenes megoldások „könyvtárának”. Ha egy üzemeltetői minőségi problémát jelentenek, akkor a Scania talál egy ideiglenes javítási módot a probléma tartósabb megoldásáig.

Az új technológia egy egyszerű, de erőteljes áttörést jelent. Az FRAS-rendszer már jelenleg is egy értékes forrás, de a Scania szerelői világszerte eltérő mindennapos kifejezéseket használnak, amelyek nem feltétlenül a hivatalos szakkifejezések vagy nem megfelelő a szavak sorrendje. A 650 S üzemeltetőjének esetében az „egyenetlen alapjárat” kifejezésre való keresés az FRAS-rendszerben nem járt eredménnyel. Azonban a mesterséges intelligenciával végrehajtott keresés rögtön sikeresnek bizonyult. Elvégezték a jelzett szoftverfrissítést, a hibát ezzel elhárították, az ügyfél pedig boldogan elhajtott a járművel.

A Scania Great Britain műszaki támogatócsapata évente tízezer FRAS-esetet kap a márkaszervizektől, köztük műszaki kérdésekkel és minőségi rendellenességi jelentésekkel egyaránt.

A legtöbb esetben olyan válaszokat adunk a szervizeknek, amelyek az FRAS-ban vagy a Scania rendszereiben elérhető más médiacsatornákon keresztül már eleve rendelkezésre álló információkat tartalmaznak” – mondta Aaron McGrath, a Scania Great Britain műszaki menedzsere. „A szervizekben a mesterséges intelligencia terén végzett kutatás hasznosításával pontosan ott kapjuk az információkat, ahol kell, például a szerelők keze ügyében, csökkentve a hibakeresés idejét, és ezáltal növelve az üzemidőt az ügyfelek számára.”

A Froogle intelligens kereső ideális az idő nyomása alatt dolgozó szerelőknek

A bostoni márkakereskedés és márkaszerviz egy közepes méretű telephely 17 szerelővel, amely Anglia fő mezőgazdasági területén található, így sok ügyfele az élelmiszeriparnak szállít árukat. A műhely munkanapokon éjfélig tart nyitva, hétvégén pedig rövidebb nyitvatartási idővel működik. Naponta körülbelül húsz tehergépkocsi tér be ide karbantartásra vagy javításra.

Rendkívül nagy a nyomás a szerelőinken, és egyre gyorsabbnak kell lennünk” – mondta Barry Poll szervizvezető. „Az új generációs tehergépkocsikban több elektronikus vezérlőegység és érzékelő található. Ez egy más világ.”

Ben Howlett felügyelő és eszkalációs mérnök, aki 2003-ban gyakornokként kezdett a bostoni márkaszervizben, felidézte, hogy a tehergépkocsiknál akkoriban még mechanikai problémák fordultak elő.

Manapság százszor jobbak a termékek, azonban az időnk nagy részét a diagnosztika és a szoftverek kötik le. A diagnosztika során egy probléma megoldása két órát, két napot vagy két hetet is igénybe vehet.” 

Tehát ahogyan a tehergépkocsik egyre bonyolultabbak, úgy a műhelyek eszközeinek is lépést kell tartaniuk ezzel. Ezért fogadják örömmel a szerelők ezt az új technológiát. Ben Howlett egy új nevet is adott ennek.

A mesterséges intelligenciát használó keresőmotor rendkívül nagy segítséget jelent. Ez egy FRAS-Google, azaz Froogle” – mondta.

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.02.27
Egy Mondeo kombinál több egy méterrel hosszabb áruszállítóval beállni a parkolóhelyre egy zsúfolt....
2020.02.27
Több éve az európai uniós átlag csaknem kétszeresével nő a magyar lízingpiac - közölte a Magyar....
2020.02.27
A Genfi Autószalonon (2020. március 5-15.) az új Touareg R világpremierjével a Volkswagen 2020-ban....
2020.02.27
Az idei Genfi Nemzetközi Autószalon számos új és izgalmas jármű és fejlesztés találkahelye lesz,....
2020.02.27
Az új technológiák sokszor annyira fellelkesítik az érdeklődőket, hogy egy minimális előrelépés egy....
2020.02.27
A Japánba visszatéréssel egy fontos piacon folytatja exportoffenzíváját az Opel. Jövő évtől,....
2020.02.27
A magas vezetési pozíció, a széles kilátás és az első osztályú kényelem aerodinamikai és műszaki....
2020.02.27
Összeütközött egy gépkocsival és felborult egy mentőautó a XX. kerületben, a Nagysándor József utca....
2020.02.26
Egy amerikai tuning-folyóirat szerkesztői érdekes kísérletbe fogtak: kizárólag a tartozékpiacon....
2020.02.26
Jól mutat a fotókon, pompa veszi körbe, néha még szórakoztat is, mégsem jó igazán semmiben. Pont,....