Michelisz Norbert

Michelisz bosszús, amiért kilökték a Nürburgringen

2021.06.07.

Az első futamon viszont legjobb hyundai-osként az ötödik helyen végzett.

Nagy izgalmakat hozott az idény első hétvégéje a WTCR-ben a Nürburgring-Nordschleifén, kiszámíthatatlan időjárási körülmények között várták a csapatot az első futamot. Az Eifel-hegységben fekvő pályára egyébként is jellemző, hogy egyik pillanatról a másikra eleredhet az eső, de a verseny előtt fenyegető felhők és sűrű köd fokozták a bizonytalanságot. 

A fordított rajtrácsos futamon szokás szerint az időmérő első tíz helyezettje fordult meg, így a kvalifikáción a nyolcadik helyet megszerző Michelisz Norbert a harmadik rajtkockából indult. Közvetlenül előtte a címvédő Yann Ehrlacher (Link&Co), mögötte pedig korábbi csapattársa, Tiago Monteiro (Honda) sorakozott fel a rajtrácsra.

Nem sikerült jól a rajt Michelisznek. Monteiro a magyar versenyző elé került, az első kanyarra pedig már hárman egymás mellett fordultak rá, mert a belső íven Gabriele Tarquini (Hyundai) is bebújt melléjük. Monteiro volt középen, Norbi kívül, a portugál autója pedig hozzáért Micheliszéhez, aki megcsúszott, és bár szépen megfogta az autót, de jelentősen visszaesett, egészen a kilencedik helyig.

 

Az első kör hajrájában Michelisz a szélárnyékot kihasználva megelőzte az előtte haladó márkatársát, Jean Karl-Vernayt és feljött a nyolcadik helyre. Nem szakadt szét az élmezőny a csaknem 25 kilométeres pályán, a második kör végére Michelisz is utolérte az élbolyt, amelyet ekkor már rövid ideig Tarquini vezetett, aki a Döttinger Höhében megelőzte az első helyen Yvan Müllert.

Nem sokáig örülhetett az olasz, ugyanis túl nagy tempóban érkezett meg a következő kanyarba, amivel megkezdődött a kálváriája, nemcsak Muller előzte vissza, hanem többen is, Tarquini le is csúszott az ívről, és még hátrébb esett. Egészen a csapattársa, Michelisz mögé, aki a kavarodást kihasználva előrelépett ötödiknek.

Az utolsó körben ismét a Döttinger Höhe volt az izgalmak fő forrása, amelyben Monteiro megelőzte Mullert az élen, és ezzel megszerezte a futamgyőzelmet, Michelisz viszont nem tudott az előtte haladó másik hondás, Esteban Guerrieri elé kerülni, így az ötödik helyen intették le.

Második verseny

Miután az első futamon az ötödik helyet szerezte meg Michelisz Norbert, kis szünet után, hasonlóan felhős időben következett a második verseny.

A felvezető körön nem indult el Esteban Guerrieri autója, így a Honda argentin versenyzője egy értékes harmadik rajtkockát bukott el, ugyanis be kellett tolni őt a boxba. Michelisz Norbert kocsijával szerencsére nem voltak ilyen problémák, a magyar versenyző a nyolcadik helyről vágott neki a versenynek.

A rajt után az élen volt feszültség, miután Néstor Girolami leszorította Luca Engstlert a pálya szélére, és ebből kavarodás alakult kis az első kanyarban, az autók feltorlódtak, a hátulról érkező Michelisz is igyekezett kikerülni az előtte lévőket, hogy ne ütközzön senkivel, s eközben hátulról belementek.

 

Ezzel lényegében egyből véget ért Michelisz idei második versenye, ki kellett szállnia a bukótérben megálló autójából. A versenyt végül Jean-Karl Vernay nyerte meg Luca Engstler előtt, azaz kettős Hyundai-győzelem született.

"Nem volt jó a rajtom az első versenyen. Kicsit vissza tudtam jönni, az autó jól működött, de az ötödik hely csak kárenyhítést jelent. A második versenyen rosszkor voltam rossz helyen, és már az első kanyarban vége lett a versenyemnek… Kemény hétvége volt, de a legfontosabb, hogy voltak biztató jelek. Köszönöm, hogy mint mindig, most is szurkoltatok nekem! Rég volt már a legutóbbi verseny, és ezzel szembesülni még mindig fantasztikus érzés” – nyilatkozta a magyar pilóta. 

A magyar versenyző 11 ponttal zárta a WTCR-idény első versenyhétvégéjét. A következő fordulót a portugáliai Estorilban rendezik június 26-27-én.

Forrás: Michelisz.hu

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.20
A negyedik helyről rajtoló Max Verstappen, a Red Bull címvédő és háromszoros világbajnok....
2024.04.20
Németországnak nem sikerült elérnie kitűzött klímaterveit, úgyhogy egészen szokatlan tervekkel....
2024.04.19
A debreceni autógyárát érintő társasági szerződést kötött a BMW Group a Lufthansa légitársasággal,....
2024.04.19
Koldus vagy királyfi, aki belépett? Örök dilemma ez ékszerüzletben, autókereskedésben,....
2024.04.19
Nagy esemény a MINI háza táján: a tisztán elektromos meghajtású MINI Aceman a 2024-es Pekingi....
2024.04.19
Ha ezt használja, megőrzi autója értékét.   ..
2024.04.19
A CX-60 után a vadonatúj Mazda CX-80 a második modell Európában, amelyet a Mazda nagy platformjára....
2024.04.19
Mostanában a szokásosnál is több szó esik a BMW legutóbbi 5-ös sorozatáról.  ..
2024.04.19
Az új BMW X3 a BMW Group dél-franciaországi, Miramasban működő tesztközpontjában a sorozatgyártás....
2024.04.19
A külső design alapján egy erőteljes és stílusos SUV rajzolódik ki, a frissítést követően a modell....