Hyundai

Michelisz kipróbálhatta a Hyundai raliautóját, és nagyon elcsodálkozott

2022.07.21.

A magyar túraautó-pilótát meglepte a rali vb-n futó i20 N Rally ereje, gyorsulása és könnyű kezelhetősége.

A Hyundai Motorsport látványos bemutatót tartott Zolderben, ahol az eTouring Car World Cup-on és rali-világbajnokságon induló versenyzői autót cseréltek egy izgalmas promóciós esemény keretében. A teljesen elektromos, 680 lóerős csúcsteljesítményre képes, 1800 kg tömegű Hyundai Veloster N ETCR-hez csatlakozott a hibrid hajtású, 1260 kg tömegű, 516 lóerős Hyundai i20 N Rally1. A belga WRC-sztár, és négyszeres vb második Thierry Neuville és a 2019-es WTCR-győztes, idén a bajnokság hetedik helyén álló Michelisz Norbert felváltva ült a volánnál és az utasülésben a két autóban, közben tanácsokkal látták el egymást, és száguldó kocsikkal láthatóan jól is szórakoztak.

 

Izgalmas műsort szolgáltattak a zolderi közönségnek: elsőként a magyar pilóta ment ki a pályára, a szokásos Velosterjét az i20 N Rally1 autóra cserélve. Neuville a navigátor ülésből mentorként segítette az alkalmazkodását az új technikához. Michelisz korábban sosem versenyzett összkerékhajtású autóval és hibriddel sem, ráadásul a show kedvéért felrakott, alacsony tapadást adó murvagumik is újdonságot jelentettek számára. Michelisz elmondta, hogy szokta követni a rali-világbajnokság eseményeit, ezért is várta nagyon a találkozást Neuville-lel és az idén bevezetett i20 N Rally1-es autóval.

Aztán Neuville próbálta ki a Velostert, a belga pilóta első ízben vezetett teljesen elektromos versenyautót, de túraautóval már volt tapasztalata, 2019-ben ugyanis egy i30 N TCR-rel indult egy kisebb versenyen Németországban. A zolderi Hyundai-show akkor hágott a tetőfokára, amikor Neuville visszaült a WRC-autóba, és Michelisszel a navigátorülésen teljes gázzal, durrogó kipufogóval száguldott egy kört a 4 km-es aszfaltcsíkon. A jó hangulatú eseményen a pilótapáros teljes mértékben bízott egymás vezetési képességeiben, az etapok közben és után összehasonlították a villanyautó viselkedését a hibriddel, aztán kiértékelték a tapasztalatokat.

„A bejelentés óta nagyon várom ezt a napot. Ez volt az első alkalom, hogy raliautóban ültem, ami Thierry-vel az oldalamon csodálatos élmény volt. A Hyundai i20 N Rally1-et fantasztikusnak éreztem, és a kollégám tanácsaival megjött az érzés, és fokozatosan felépíthettem az önbizalmamat vezetés közben. Nem is emlékszem, mikor szórakoztam utoljára ennyire jól. Nagy különbség a Veloster N ETCR-hez képest, hogy ezt a kocsit jobban lehet csúsztatni. Érezhető a hibrid rendszer működése; ami különleges, ennek köszönhetően az autó teljesítménye és gyorsulása is nagyszerű. Thierry az első pillanattól fogva tudta, mit kell tennie a Veloster N ETCR-ben; ismerte a viszonyítási pontokat, és a ritmusa is pont jó volt. Pedig ezekkel az autókkal könnyen alábecsülhető a kanyarokba bevihető sebesség. Ő magabiztosan kezelte a kocsi hátulját, ahol a hajtás van. Ha öt körrel többet mehetett volna, kívülről nem lehetett volna észrevenni, hogy egy raliversenyző vezet. Nagy hatással volt rám" - mondta Michelisz a bemutató után.

„Micsoda nagyszerű élmény! Ez volt az első alkalom, hogy elektromos versenyautót vezettem, teljesen más volt, mint bármi, amit korábban csináltam. Az 500 kW-os csúcsteljesítmény azonnali volt és nagyon agresszív. Élvezetes volt vezetni, de be kell vallanom, nem voltam hozzászokva ahhoz, hogy nincs motorzaj és sebességváltás. Ez megszokást igényelt, mert normál esetben visszaváltással is fékezünk, itt meg csak lábbal. De azért élveztem, nagyon is. Vállaltam már TCR-versenyeket, de lehet, hogy a jövőben indulok majd egy elektromos túraautó versenyen is. Szerintem Norbi nagyon jól ment a WRC autóval ahhoz képest, hogy mindössze két körre volt lehetősége. Azonnal kényelmesen érezte magát, ahogy én is, és mivel ő is profi sofőr, tudtam, hogy jó móka lesz mellette ülni. Néhány apró tippnek köszönhetően már közel jártunk a tapadáshatárhoz néhány kanyarban. A murva abroncsok egy kicsit könnyebbé és élvezetesebbé tették neki ezt az első élményt. Azt is jó volt megmutatni neki, hogy hogyan működik a hibrid rendszer, ami az idei év újdonsága, és különbözik a teljesen elektromos hajtástól" - mondta Neuville.

Julien Moncet, a Hyundai Motorsport csapatigazgató-helyettese így nyilatkozott: „A zolderi bemutató rendezvényünk tökéletes alkalom volt arra, hogy bemutassuk mindazt, amit a Hyundai Motorsport és a Hyundai nagyteljesítményű N almárkája jelent: innovatív autótechnológiát, csapatmunkát, szórakozást és izgalmat. Elképesztő volt látni a Hyundai i20 N Rally1 hibrid autónkat a versenypályán a Veloster N ETCR-rel együtt. Nyilvánvaló volt, hogy Thierry és Norbi nagyon jól érezték magukat a volán mögött, tippeket adtak egymásnak és folyamatosan összehasonlították a két autót. Mindig jó hallani más bajnokságokból érkező pilóták véleményét, hiszen mindannyiunknak az a küldetése, hogy a motorsporton keresztül pozitívan befolyásoljuk a szériaautók fejlesztési irányát az elektromos jövő felé közeledve. Az ehhez hasonló események hatékony módjai annak, hogy megmutassuk az elektromos és hibrid hajtású motorsport izgalmát.”

képek: Hyundai Motorsport

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.10.03
A HangZóna mai vendége Pintér László r. alezredes. ..
2024.10.03
Káros és veszélyes a kínai elektromos autókra kivetendő büntetővámokról szóló európai uniós....
2024.10.03
Pánik a reptéren.   ..
2024.10.03
Összehangolt akció zajlott Kaposváron és vonzáskörzetében, 94 szabálysértővel szemben léptek fel a....
2024.10.03
A német gyártó a 19A 00010 ZDK-259-101-es számú alkatrészként is ismert ketchupot osztogatta ingyen....
2024.10.03
Stabilizálódni látszik a cégautóflotta-piac, az új autók beérkezése újra a régi ütemben zajlik, a....
2024.10.03
A sofőrös limuzin valódi rétegmodellnek számít, hiszen bár igény van rá, kevés fogy ilyen autóból.....
2024.10.03
Az utolsó versenyhétvége következik a kamion Európa-bajnokság idei szezonja során, Spanyolországban....
2024.10.03
Rossi Moor tegnap sikeresen megkezdte az  MMR csapat pilótájaként a hivatalos tesztet a Moto 2 es....
2024.10.03
Az elektromos minibuszuk napelemekkel és 65 hüvelykes kijelzővel is rendelkezik. ..