előfizetés

Miért erőltetik a gyártók az előfizetéses modellt?

2022.10.03.

Korábban is írtunk már az előfizetéses autóhasználatról, mint a jövő egyik fontos szolgáltatásáról, de többnyire kudarcba fulladt kezdeményezésekről tudtunk csak beszámolni. Viszont az utóbbi időben egyre több gyártó indított előfizetéses ajánlatokat, legutóbb például a Stellantis kezdte el Free2Move nevű szolgáltatását. Egyre valószínűbb, hogy számolni kell az előfizetéssel.

Az előfizetés gyakorlatilag betölti a lízing és az autóbérlés közötti űrt. Ez is egyfajta autóbérlés, hiszen nem a saját autónkat használjuk és díjat fizetünk érte, de ez esetben nem napokra bérlünk kocsit, hanem adott havi díjért bizonyos modellek közül a szolgáltató által meghatározott kereteken belül szabadon választhatunk és több esetben akár cserélgethetjük is őket tetszés szerint.

Vonzó koncepció, de nagyon drága és egyelőre nem feltétlenül éri meg a szolgáltatónak sem. Az ötlet egyik alapja, hogy a felhasználó bizonyos modellek közül szabadon választhat. Mivel könnyen előfordulhat, hogy több felhasználó választja ugyanazt a modellt, a szolgáltató kénytelen egy modellből több példányt tartani. Az ICDP nemzetközi kutatószervezet számításai szerint legalább az autók 30 százalékának mindig szabadon kell állnia, hogy a felhasználók kérései teljesülhessenek, így 10 felhasználó esetében legalább 13 autót kell tartani. Ráadásul ebben az esetben nem számoltak azzal az igen könnyen előforduló helyzettel, hogy egy-egy modell különleges népszerűségnek örvend.

Ennek ellenére sok gyártó számára vonzó megoldás ilyen szolgáltatást indítani, mert sok vásárlónak továbbra is aggályai vannak a technológia gyors változásával kapcsolatban. Ami a lízinget illeti, nem lehetnek biztosak az elektromos autók maradványértékében, de sokan abban is kételkednek hogy egy "zöld" autó illeszkedik-e az életmódjukhoz a jelenlegi hatótávval és a töltési infrastruktúra állapotával.

Az előfizetés által kínált rugalmasság lehetőséget biztosít számukra, hogy „a lábujjukat betegyék a vízbe”, és később, ha akarnak, tartósabb döntést hozhassanak, vagy csak akkor váljanak folyamatos előfizetővé, ha tényleg bejön a kínált rugalmasság.

Mindemellett fontos szempont, hogy egyre több autógyártó próbálja népszerűsíteni az online autókereskedelmet. Az internetes autóvásárlás bár egyelőre gyerekcipőben jár, az UBS svájci óriásbank elemzése szerint 2030-ra az autók legalább felét így értékesíthetik majd.

Ez a két trend kiegészítheti egymást, ugyanis az ember könnyebben fizet elő egy szolgáltatásra és vállal fél-1 éves kötelezettséget egy havidíj fizetésére, minthogy kifizesse egy autó teljes vételárát. Ráadásul mivel az előfizetés sokszor rugalmas autóválasztást is lehetővé tesz, még könnyebb kihagyni a kereskedéseket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.25
A Porsche újabb változattal teszi teljessé a 2023-ban teljes modellfrissítésen átesett Cayenne....
2024.04.25
A Magyarországon működő járműipari vállalatok, beleértve a nagy autógyárakat és azok széles....
2024.04.25
A BMW Group debreceni gyára és a Lufthansa együttműködése révén kapacitás bővítés valósult meg a....
2024.04.25
A Hyundai Motor Company a németországi Nürburgring versenypályán tesztelte az IONIQ 5 N - a márka....
2024.04.25
A Blaha Lujza téri állomáson végeznek műszaki mentést a tűzoltók - írta a Katasztrófavédelem....
2024.04.25
Komoly mérnöki feladatot könnyít meg a két vállalat közös fejlesztése: a villamosenergia-....
2024.04.25
Július 1-jétől Achim Grewe Dr. Patrick Heineckétől veszi át az igazgatóság Pénzügy, IT, Beszerzés....
2024.04.25
Súlyos közlekedési baleset történt az A4-es autópályán Bruck közelében a magyar határ felé vezető....
2024.04.24
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.24
Egy külföldi turistabuszba hajtott hátulról egy energiaitalt szállító kamion az M1-es autópályán, a....