előfizetés

Miért erőltetik a gyártók az előfizetéses modellt?

2022.10.03.

Korábban is írtunk már az előfizetéses autóhasználatról, mint a jövő egyik fontos szolgáltatásáról, de többnyire kudarcba fulladt kezdeményezésekről tudtunk csak beszámolni. Viszont az utóbbi időben egyre több gyártó indított előfizetéses ajánlatokat, legutóbb például a Stellantis kezdte el Free2Move nevű szolgáltatását. Egyre valószínűbb, hogy számolni kell az előfizetéssel.

Az előfizetés gyakorlatilag betölti a lízing és az autóbérlés közötti űrt. Ez is egyfajta autóbérlés, hiszen nem a saját autónkat használjuk és díjat fizetünk érte, de ez esetben nem napokra bérlünk kocsit, hanem adott havi díjért bizonyos modellek közül a szolgáltató által meghatározott kereteken belül szabadon választhatunk és több esetben akár cserélgethetjük is őket tetszés szerint.

Vonzó koncepció, de nagyon drága és egyelőre nem feltétlenül éri meg a szolgáltatónak sem. Az ötlet egyik alapja, hogy a felhasználó bizonyos modellek közül szabadon választhat. Mivel könnyen előfordulhat, hogy több felhasználó választja ugyanazt a modellt, a szolgáltató kénytelen egy modellből több példányt tartani. Az ICDP nemzetközi kutatószervezet számításai szerint legalább az autók 30 százalékának mindig szabadon kell állnia, hogy a felhasználók kérései teljesülhessenek, így 10 felhasználó esetében legalább 13 autót kell tartani. Ráadásul ebben az esetben nem számoltak azzal az igen könnyen előforduló helyzettel, hogy egy-egy modell különleges népszerűségnek örvend.

Ennek ellenére sok gyártó számára vonzó megoldás ilyen szolgáltatást indítani, mert sok vásárlónak továbbra is aggályai vannak a technológia gyors változásával kapcsolatban. Ami a lízinget illeti, nem lehetnek biztosak az elektromos autók maradványértékében, de sokan abban is kételkednek hogy egy "zöld" autó illeszkedik-e az életmódjukhoz a jelenlegi hatótávval és a töltési infrastruktúra állapotával.

Az előfizetés által kínált rugalmasság lehetőséget biztosít számukra, hogy „a lábujjukat betegyék a vízbe”, és később, ha akarnak, tartósabb döntést hozhassanak, vagy csak akkor váljanak folyamatos előfizetővé, ha tényleg bejön a kínált rugalmasság.

Mindemellett fontos szempont, hogy egyre több autógyártó próbálja népszerűsíteni az online autókereskedelmet. Az internetes autóvásárlás bár egyelőre gyerekcipőben jár, az UBS svájci óriásbank elemzése szerint 2030-ra az autók legalább felét így értékesíthetik majd.

Ez a két trend kiegészítheti egymást, ugyanis az ember könnyebben fizet elő egy szolgáltatásra és vállal fél-1 éves kötelezettséget egy havidíj fizetésére, minthogy kifizesse egy autó teljes vételárát. Ráadásul mivel az előfizetés sokszor rugalmas autóválasztást is lehetővé tesz, még könnyebb kihagyni a kereskedéseket.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2022.12.08
A HangZóna mai vendége Lambert Gábor a Magyar Biztosítók Szövetségének kommunikációs vezetője. ....
2022.12.08
Halálos balesetet okozott egy piros lámpánál zebrára lépő gyalogos, vádat emeltek ellene - közölte....
2022.12.08
Az utasszállító repülőgépeken nem csak élő embereket szállítanak. A légitársaságok kódszavakat....
2022.12.08
Klímavédelmi aktivisták megzavarták a közlekedést csütörtökön a müncheni nemzetközi repülőtéren -....
2022.12.08
Lehet-e Vietnám Kína alternatívája a német és az európai feldolgozóipar számára? A téma napirenden....
2022.12.08
Jól ismert helyzet, hogy amint leesik az első nagyobb eső, megbénul a város és egymást érik a....
2022.12.08
Átszakította a szalagkorlátot és a tetejére borult egy autó - írja a Katasztrófavédelem honlapja. ..
2022.12.08
A személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) díjai a tavalyi év azonos időszakához....
2022.12.08
A bajai rendőrök egy Baján és Vaskúton megtartott összehangolt akció során fogták el annak a....
2022.12.08
A téli időszakban se feledkezzünk meg arról, hogy játékos formában tanítsuk a gyerekeket a....