Autós Nagykoalíció

Miért jó az autós szakmának, amit az ANK és az MGE képvisel?

2014.07.01.

Az Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületet a teljes magyarországi autós szakma képviseletében terjeszti be a témáit a Parlament elé. A témák meghatározásánál figyelembe vették a gépjárművet használó ügyfelek, a szervizek, kereskedések, importőrök, és gyártók érdekeit és ezeket összehangolták az állam lehetőségeivel.

Kedves Kereskedő, márkaszerviz és szerviz partnereink!

 

Az  Autós Nagykoalíció és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete – folytatva a korábbi sikeres és pozitív együttműködést a kormánnyal és a jogalkotóval - a teljes magyarországi autós szakma képviseletében, figyelembe véve a gépjárművet használó ügyfelek, a szervizek, kereskedések, importőrök, és gyártók érdekeit és ezeket összehangolva az állam lehetőségeivel - az alábbi témákat terjesztik a Parlament 2014. évi tavaszi ülésszaka elé:

 

1.       Egységes központi járműtörténeti adatbázis létrehozása, amelynek első lépése a km óra nyilvántartás bevezetése volt, célja a feketegazdaság, a finanszírozási és biztosítási csalások elleni hatékony fellépés piaci ösztönzőkkel, valamint a használt gépjárművet vásárolni szándékozó ügyfelek számára egy olyan adatbázis létrehozása, amelyben pontosan megnézhetik, hogy mit vásárolnak.  Az adatbázis szerkezetét, tartalmát ANK, MGE és a MABISZ egyeztették és egységes szerkezetben, a jogalkotóval is egyeztetve készítették elő.

 

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert a nem legális javítók nem tölthetnek fel majd adatot a nyilvántartásba, így maguk az ügyfelek fogják egyre inkább belátni, hogy legális javítókhoz kell fordulniuk. Gondolják el, ha egy biztosítási káresemény után az autó pl. egyezséges kárrendezés alapján sufniban kerül kijavításra, megbuherálásra, akkor az adatbázisban az autó javítatlanként fog szerepelni. Ki vesz majd meg egy ilyen autót?!

 

 

2.       A gépjármű javítók egységes működési feltételrendszerének kialakítása annak érdekében, hogy a legális javítói szakma versenyhátránya csökkenjen, majd megszűnjön az által, hogy a mindenkire vonatkozó jogszabályok sűrűjében, de azok egységes betartatása érdekében kialakulhasson egy egységes ellenőrzési rendszer.

 

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert megszűnik a feketejavítók versenyelőnye, amit adócsalással, a foglalkoztatás és bérezés körüli trükközéssel, a vonatkozó jogszabályok okozta költségek „megtakarításával” érnek el.

 

 

3.       Az importált gépjárművek ÁFA összege megfizetésének garantálása, hogy valamennyi importált új-,és használt gépjármű után megfizetésre kerüljön az ÁFA összege és szűnjön meg a jogi rést kihasználó feketekereskedelem versenyelőnye.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert jelenleg az új, és a fiatalabb import használt gépjárművek hazai értékesítése esetében a legális szakma pontosan az ÁFA mértékével azonos versenyhátrányt szenved el és ez nem tartható. Azonos feltételek mellett a legális szakma versenyképessége meggyőző lesz.

 

4.       A forgalomból való kivonás rendszerének átalakítása, hogy a rendszer áttekinthető, a finanszírozási- és biztosítási csalások elkerülhetők legyenek és szűnjön meg a gépjárműlopásokkal való visszaélések fedezésének ez a lehetősége, valamint a fekete bontók jelen rendszer általi támogatottsága.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert a feketebontók által piacra dobott bizonytalan eredetű és minőségű alkatrészek helyett a legális szakma tudja a legális, ellenőrzött forrásból származó és ellenőrzött minőségű alkatrészeket forgalmazni.

 

A 2014. évi őszi parlamenti ülésszakra készítjük elő és frissítjük fel – elsősorban, de nem kizárólag - az adójogszabályokat érintő javaslatainkat, amelyek az alábbiak:

 

1.       A javítási anyagköltség és munkadíj 50%-os ÁFA visszaigénylési lehetőségének 100%-ra emelése az ÁFA körbe tartozó tulajdonosoknál.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert tovább növekszik az ÁFA visszaigényelhetőség miatt a legális, számlát adó szervizek forgalma, ahogy ez már az 50% visszaigényelhetőség megteremtése óta is megfigyelhető.

 

2.       A motorkerékpár regisztrációs adó kiigazítása.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert ezzel az elsősorban közlekedési céllal megvásárolni szándékozott motorok eladhatósága javul, így az egyébként is súlyos válságban lévő motorkerékpár értékesítő szakma egy kis levegőhöz juthat.

 

 

3.       A tehergépjármű tulajdonszerzési illeték eltörlése.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert ilyen illetéket más termelőeszközre (nyomdagép, esztergapad, stb.) nem vetnek ki. A tehergépjármű termelőeszköz, minden felesleges és indokolatlan költség a legális piacot zavarja, eltörlése segíti.

 

4.       Használt gépjárművek importjának környezetvédelmi szempontú korlátozása.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert a nagyon öreg autók (akkor is, ha üzemképesek) jelentősen rontják a környezet terhelését, javításuk soha nem a legális szakmában történik. Az import használt autópark fiatalítása a legális szervizek munkamennyiségének növekedését eredményezi.

 

5.       A tiszta elektromos és plug in hibrid hajtású gépjárművek forgalmazásának és üzemeltetésének támogatása.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert az alacsony kibocsátású, vagyis az új autók forgalmazása is növekedhet ez által.

 

6.       A jelenleg rendszám nélkül futó robogók azonosításának megoldása.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert megszűnne a lopott robogók forgalmazása, így a legális motorkerékpár kereskedők eladás többlethez juthatnak.

 

7.       Cégautók beszerzésekor az ÁFA visszaigényelhetősége.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert sok vállalat nem kényszerül arra, hogy valamilyen nyílt végű finanszírozással jusson autóhoz csak azért, hogy az ÁFA részbeni visszaigényelhetőségével élni tudjon. A közvetlen vállalati vásárlások esetén a kereskedők előnyösebb feltételekkel tudnak dolgozni.

 

8.       A veszélyes hulladékok kezelésével kapcsolatos előírások kiterjesztése valamennyi forgalmazóra.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert ebben az esetben a szupermarketekben és más boltokban vásárolt akkumulátor, olaj, stb. visszavétele költségét nem a javítói szakmának kell lenyelnie, hanem az értékesítőnek, ahogy ezt pl. a háztartási gépeknél már meg kell, hogy tegye. Ennek megfelelően az ilyen anyagok, alkatrészek forgalma részben visszakerülhet a legális javítói szakmához.

9.       A gyártók és forgalmazók alkalmazottai és közvetlen rokonaik számára a kedvezményes gépjármű értékesítés adózásának rendezése.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert ez által több új gépjármű értékesíthető megfelelően kialakított feltételek szerint, miközben az alkalmazottak számára megjelenhet egy újabb motivációs elem.

 

További terveinkben szerepelnek még:

1.       A teljes adórendszer újragondolása a környezetvédelmi szempontok alapján.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert egyszerre támogatja a fiatalabb autók forgalmazását és a környezet védelmét.

2.       A vegyes használatú kishaszon járművek fogalmának újra gondolása, bevezetése.

Miért jó ez a legális szakmának? Azért, mert újra megteremtheti a legfeljebb hat üléssel (két üléssorral) rendelkező kishaszonjárművek ismételt bevezetését, ami támogatja az olyan kis- és középvállalkozások tevékenységét, akiknek még nincs anyagi forrásuk külön személy- és haszonjármű vásárlására.

 

Az Autós Nagykoalíció és az MGE természetesen nem ígérheti meg Önöknek, hogy valamennyi képviselt témában azonnal eredmény várható, folyamatosan haladunk és képviseljük témáinkat azzal a meggyőződéssel, hogy a legális kereskedelmi és javító szakma érdekeivel az ügyfelek és az állam érdekei is egybe esnek.

Minden további eseményről és a képviselt témák helyzetének alakulásáról természetesen tájékoztatni fogjuk Önöket.

Kérdéseik, felvetéseik, javaslataik esetén, amelyeket elképzeléseinkbe és képviselt témáinkba szívesen beépítünk ANK és MGE szakértői és vezetői örömmel és készséggel állnak rendelkezésre az alábbi elérhetőségeken és személyesen:

mge@mge.hu

ank@autosnagykoalicio.hu

és a budapesti 239 6029 -es telefonszámon.

 

Autós Nagykoalíció                        Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....