ICDP

Miért nem értjük az autóinkat?

2021.04.07.

Sokak által jól ismert helyzet, amikor valaki megkérdezi az autóban, hogy "ez a gomb mit csinál?", de válaszolni nem tudunk, pedig az autó átadásánál mindent elmondtak és megmutattak, mégsem emlékszünk. A connected cars (sajnos nincs jó magyar kifejezés az állandóan online autókra) terjedése és a járvány mellékhatásai javíthatnak ezen a helyzeten.

Az elmúlt hónapokban rengeteg újítás történt az autógyártók részéről annak érdekében, hogy lehetővé tegyék a szociálisan távolságtartó átadást, akár az autón kívüli eladóval, akár videók segítségével bemutatva a kocsit a vásárlónak. 

A hírek szerint ezekkel nincs is különösebb gond,  azonban ha visszatérünk egy relatíve normális helyzetbe, valószínűleg a gyártók és kereskedők ismét visszatérnek a gondosan megtervezett átadásokhoz, néha külön erre a célra szolgáló átadásó termekben.

A koreográfia szerint történő átadás azonban így sem elég ahhoz, hogy valaki egy új autót megismerjen annyira, hogy tudja, melyik beállítás hogyan változtatható.

Ma már átlagos autókban is megjelennek a többség számára még teljesen ismeretlen vezetéstámogató és biztonsági rendszerek, valamint a következő időszakban új autót vásárlók között minden bizonnyal rengetegen lesznek, akik új fajta, részben elektromos hajtást választanak, ami szintén sok újdonságot jelent, ami a beállítási lehetőségeket illeti.

A gyártóval és más autókkal online kapcsolatban lévő autók és a nagy képernyők végre változást hozhatnak az autók megismerésében. Tekintettel arra, hogy a legtöbb kezelőszerv az érintőképernyőn található az autókban, miért ne küldhetnének egy linket egy „szimulátorhoz” egy-két héttel az átadás előtt, hogy az ügyfél elkezdhesse megérteni a funkciókat a saját idejében?

A „connected” autók szintén lehetővé teszik a „súgó” funkciókat az autóban, így a kézikönyv bújása helyett gyorsan kérhet segítséget a sofőr, ha elakad. 

Az átadások bár jó eséllyel visszatérnek a régi hagyományokhoz, de az online funkciókkal felszerelt autók túl sok lehetőséget tartogatnak, hogy ne fejlődjön az autók megértésének szintje. Ez már csak azért is érdeke a gyártóknak, mert csak akkor fog valaki utólag funkciókat vásárolni az autójába az autó "app storejából", ha tudja is, hogy hogyan kell és mit vásárol.

A fentiek a "connecter cars" egy valódi, lehetséges felhasználási esetét mutatják be. Jól illeszkedik az egyre terjedő házhozszállítás folyamatába, és biztosítja, hogy az ügyfelek a lehető legtöbbet hozzák ki a gyártásba és tervezésbe fektetett drága mérnöki munkákból. Valamint talán nem lenne olyan gyakori, hogy az autó tulajdonosa nem tud válaszolni, ha valaki megkérdezi, hogy „mit csinál ez a gomb…?

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.04.19
A Maserati párhuzamosan fizikailag és a virtuális térben is megszervezte a Levante Hybrid....
2021.04.19
Magyarország egyik legnagyobb gumiabroncs-forgalmazója, a MARSO Kft. a KLEBER abroncsmárkával....
2021.04.19
A Stellantis csoport is belekezdett saját elektromos offenzívájába az utóbbi időben, ennek egyik....
2021.04.19
Egy személygépkocsi vezetője vesztette életét Nagyszentpál térségében - írja a police.hu ..
2021.04.19
Az abroncsgyártó két prémium terméke is kimagasló eredményekkel zárt a német autóklub és a neves....
2021.04.19
A tavaly lezárt hat tranzakciónak köszönhetően kilőttek az AutoWallis értékesítési számai: a....
2021.04.19
A játékgyártó Mattel vállalja, hogy 100%-ban újrahasznosított, megújuló vagy bioalapú műanyagra tér....
2021.04.19
A 2020-ban világszintű vezető pozícióját csoportszinten is visszaszerző Toyota (márkaszinten a....
2021.04.18
Hónapok óta nem fordult elő a legnagyobb magyar-osztrák határállomáson, hogy kerek hatvan perc....
2021.04.18
Folytatódik sorozatunk, ahol az autós szakmák rejtelmeibe próbálom beavatni az olvasóimat. A....