ICDP

Miért nem értjük az autóinkat?

2021.04.07.

Sokak által jól ismert helyzet, amikor valaki megkérdezi az autóban, hogy "ez a gomb mit csinál?", de válaszolni nem tudunk, pedig az autó átadásánál mindent elmondtak és megmutattak, mégsem emlékszünk. A connected cars (sajnos nincs jó magyar kifejezés az állandóan online autókra) terjedése és a járvány mellékhatásai javíthatnak ezen a helyzeten.

Az elmúlt hónapokban rengeteg újítás történt az autógyártók részéről annak érdekében, hogy lehetővé tegyék a szociálisan távolságtartó átadást, akár az autón kívüli eladóval, akár videók segítségével bemutatva a kocsit a vásárlónak. 

A hírek szerint ezekkel nincs is különösebb gond,  azonban ha visszatérünk egy relatíve normális helyzetbe, valószínűleg a gyártók és kereskedők ismét visszatérnek a gondosan megtervezett átadásokhoz, néha külön erre a célra szolgáló átadásó termekben.

A koreográfia szerint történő átadás azonban így sem elég ahhoz, hogy valaki egy új autót megismerjen annyira, hogy tudja, melyik beállítás hogyan változtatható.

Ma már átlagos autókban is megjelennek a többség számára még teljesen ismeretlen vezetéstámogató és biztonsági rendszerek, valamint a következő időszakban új autót vásárlók között minden bizonnyal rengetegen lesznek, akik új fajta, részben elektromos hajtást választanak, ami szintén sok újdonságot jelent, ami a beállítási lehetőségeket illeti.

A gyártóval és más autókkal online kapcsolatban lévő autók és a nagy képernyők végre változást hozhatnak az autók megismerésében. Tekintettel arra, hogy a legtöbb kezelőszerv az érintőképernyőn található az autókban, miért ne küldhetnének egy linket egy „szimulátorhoz” egy-két héttel az átadás előtt, hogy az ügyfél elkezdhesse megérteni a funkciókat a saját idejében?

A „connected” autók szintén lehetővé teszik a „súgó” funkciókat az autóban, így a kézikönyv bújása helyett gyorsan kérhet segítséget a sofőr, ha elakad. 

Az átadások bár jó eséllyel visszatérnek a régi hagyományokhoz, de az online funkciókkal felszerelt autók túl sok lehetőséget tartogatnak, hogy ne fejlődjön az autók megértésének szintje. Ez már csak azért is érdeke a gyártóknak, mert csak akkor fog valaki utólag funkciókat vásárolni az autójába az autó "app storejából", ha tudja is, hogy hogyan kell és mit vásárol.

A fentiek a "connecter cars" egy valódi, lehetséges felhasználási esetét mutatják be. Jól illeszkedik az egyre terjedő házhozszállítás folyamatába, és biztosítja, hogy az ügyfelek a lehető legtöbbet hozzák ki a gyártásba és tervezésbe fektetett drága mérnöki munkákból. Valamint talán nem lenne olyan gyakori, hogy az autó tulajdonosa nem tud válaszolni, ha valaki megkérdezi, hogy „mit csinál ez a gomb…?

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....
2024.03.28
Halálra gázolta egy kisbusz sofőrje Nagykálló térségében nyírbátori mérnökségünk kollégáját, Tibort....
2024.03.28
Károkozás (25%), türelmetlenség és akadályoztatás (23%), fizetős, vagy ingyenes (10%) - leginkább....
2024.03.28
Nem csak a gyorsan hajtó autósok, hanem a motorosok is nagy kockázatot vállalnak – írja a Kronen....
2024.03.28
Kedden tragikus kimenetelű közúti baleset történt, amely során egy BMW és egy Nissan ütközött....
2024.03.27
Új módszerrel küzdenek a gyorshajtók ellen Ausztriában: elkobozzák autójukat. Gondoljunk bele, hogy....
2024.03.27
- A Volkswagen-csoporthoz tartozó tömegmárkák (Core csoport) összesített árbevétele tavaly 21....
2024.03.27
- Országszerte nagy területen megerősödik a szél csütörtökön, és leginkább a Dunántúlon és az....
2024.03.27
A BMW 8400 eurós bónuszt fizet az alkalmazottaknak – írja az automobilwoche.de.   ..