felmérés

Miért nem veszünk elektromos autót?

2021.02.08.

A túl rövid hatótávolság a fő akadály az elektromos autó vásárlásakor vagy annak elmaradásakor. Ez a mobile.de felmérésének az eredménye, amelynek részleteit az automobilwoche.de ismerteti.



 

Amikor a mobile.de felmérés során rákérdeztek az e-autó legfontosabb szempontjaira, körülbelül 58 százalék nevezte meg a hatótávolságot, 50 százalék pedig az ár-teljesítmény arányt.  A töltési idő és a töltési infrastruktúra 43, illetve 41 százalék körül alakult. A felmérés szerint az autó környezeti mérlege szintén körülbelül 32, a biztonság pedig csak 21 százalék számára fontos. 

Nagyok a német elvárások.Illusztráció. Fotó: Audi AG



Érvként, hogy még nem vásároltak teljesen elektromos autót, a többség a magas beszerzési költségeket említi.  Körülbelül 54 százalék nevezte meg ezt a pontot a mobile.de felmérésben.  A hatótávolság a második helyen áll 50 százalékkal.  A felmérés szerint a nem megfelelő töltési infrastruktúra (38 százalék) és a megkérdőjelezhető környezeti egyensúly (35) szintén visszatartó hatással bír.  Körülbelül 13 százalékuk aggódik a biztonsággal kapcsolatban is.  Ezzel szemben csak néhány válaszadó számára fontos a járművek vezetési élménye és megjelenése (egyenként négy százalék), hogy nem vásárolnak elektromos autót.

Ha a válaszadók számára lehetővé tennék az elektromobilitás ideális képének kialakítását, az autók hatótávolsága lényegesen nagyobb lenne, mint manapság.  Szinte senki sem elégszik meg kevesebb, mint 500 kilométerrel, és csaknem egynegyede 800 kilométernél is többet akar.  A járművek azonban nem kerülhetnek többe, mint a belső égésű motorokkal szereltek, és legfeljebb 30, vagy még jobb ha 20 vagy 10 perc alatt feltölthetők lennének - legfeljebb öt kilométeres körzetben, vagy akár közvetlenül az első ajtó előtt . 

Szinte minden harmadik válaszadó akkor sem vásárolna elektromos autót, ha a fentebb vázolt ideális állapot bekövetkezne.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!      

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.20
A Peugeot új Hypersquare rendszere nem egyszerű innováció, hanem korszakváltás. A francia márka....
2025.12.20
Mostanában egymás után dobta piacra a hajdan volt nagysikerű R5, R4 és legutóbb a Twingo kiskocsi....
2025.12.20
A Mazda CX-5 mára a globális SUV-szegmens egyik ikonikus modelljévé vált. Története azonban számos....
2025.12.20
Jól megy sokaknak Magyarországon, számos nagyon drága luxus- és sportautó talált gazdára. Nézzük,....
2025.12.20
Nagy karambol történt a körgyűrűn, emiatt lényegében megbénult a forgalom az M0-on. ..
2025.12.20
Európa egyik legkorszerűbb vasúti-közúti terminálját építi meg a 2027-ig Szegeden a METRANS, a....
2025.12.20
Teljes szélességében lezárták a 87-es főút egy szakaszát, miután egy kisbusz és egy személyautó....
2025.12.20
A sikeres futáspróbákat és a hatósági vizsgát követően újabb, immár a 25. CAF-villamost vette át és....
2025.12.20
Az új MINI modellcsalád utastéri anyaghasználatát fenntarthatósági díjjal ismerték el. A másodlagos....
2025.12.20
A BYD kiváló évet zár 2025-ben, az első 11 hónapban összesen 4,182 millió autót gyártott, ez 2024....