Volkswagen
A Guardian az ügyet ismerő forrásokra hivatkozva azt írja, hogy a Porsche és Piëch családok, akik a szavazati jogok több mint felét és 31,4%-os részesedést birtokolnak a Volkswagenben, támogatták Diess leváltását.
Diess 2015-ben a BMW-től került a Volkswagenhez, hogy a Dieselgate-botrány után átalakítsa a céget. Végül ő is belekeveredett a botrányba, miután a vállalat ellen folyó nyomozásokról nem tájékoztatta időben a részvényeseket.
Diess jövője a Volkswagennél kétségessé vált 2021-ben, miután maga ellen fordította az üzemi tanácsot, mert kijelentette, hogy a villamosításra való rosszul irányított átállás több mint 30 000 állásba kerülhet az autógyártónak.
Európában jelenleg a Volkswagen vezet az elektromos járművek értékesítésében 25%-os piaci részesedésével, a második Stellantis (14,5%) és harmadik Tesla (13,9%) előtt.
Első helyük ugyanakkor veszélybe kerülhet, mert jelentős gyártási problémákkal küzdenek. A hírek szerint a legnagyobb problémát a késések jelentik, az elektromos Porsche Macan például a tervezettnél egy évvel később érkezik.
A Volkswagen csoport leginkább a szoftverek fejlesztésével küszködött: szofterfejlesztő egysége, a Cariad nem hozta az elvárt célokat és nagyon el volt maradva az ütemtervétől. Ez elsősorban a csoport prémium márkáit illeti, a Bentleynél például még a kizárólag elektromos járműmárkává történő 2030-ra történő átalakulás ütemterve is ingatag.
A problémák meglátszottak a részvényárfolyamokon is, egy évvel ezelőtt még 203 euróért adtak egy Volkswagen részvényt, idén július hatodikán pedig csak 123 euró volt az ára – jelenleg 148 euró.
A 63 éves Diess még két hétig tölti be pozícióját, kérdéses, hogy utána mi a terve, mindenesetre a pénz miatt várhatóan nem kell aggódnia, ugyanis a Carbuzz szerint megkapja a fizetését a következő három évre is.
Diess utódja, Oliver Blume
Utódja, a a braunschweigi születésű Oliver Blume 1994-ben csatlakozott a Volkswagen csoporthoz gyakornokként, és azóta az AUDI, a SEAT, a Volkswagen és a Porsche márkák különböző vezetői pozícióit töltötte be. 2015 óta a Porsche igazgatótanácsának elnöke, 2018 óta pedig a csoport igazgatótanácsának tagja.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!