Öregedő autóállomány

Minden harmadik autó idősebb 13 évesnél Olaszországban

2019.10.23.

Az olasz járműpark nehezen akar megújulni. Rengeteg a 10 évesnél idősebb autó. Bár a helyzet valamelyest javult az utóbbi években, az öreg autók elárasztják az olasz csizmát a legészakibb Trentinótól a legdélebbi Szicíliáig – írja a legtekintélyesebb olasz autós szakportál, a quattroruote.it.

Az olasz utakat járva szembetűnő, mennyi az idős autó, a kifutóban lévő modell, az ütött-kopott jármű. Az olaszok számára ez nem újság, aki teheti, a legutolsó pillanatig életben tartja a családi autót. Az öreg típusok azonban jelentős környezetszennyezést okoznak, ami az olasz központi kormány – de főleg az északi tartományok - „zöld” politikájába hosszú távon nem fér bele.

Az olasz járműpark valós állapotáról ad megbízható képet az Osservatorio Autopromotec olasz autós piackutató és marketing cég tanulmánya, mely az Olasz Autóklub (ACI) adataira támaszkodva mérte fel az itáliai autós viszonyokat. Az elemzés szerint az Euro 3, vagy annál alacsonyabb környezetvédelmi kategóriába sorolt gépjárműből még mindig 13,7 millió közlekedik az olasz utakon. Olyan autókról van szó, amelyek 2006 előtt álltak forgalomba, vagyis több mint 13 év van a hátuk mögött.

A felmérés adatai egy jól ismert állapotot tükröznek, bár a helyzet, ha lassan is, de javul. 2015 és 2018 között a legszennyezőbb autók aránya 9,5% -kal csökkent. Vagyis a teljes olasz járműparkban a részesedésük már nem 44,8%, hanem „csak” 35,3%.

Az olasz közlekedési hatóságok propagandakampányokban hívják fel a figyelmet arra, hogy az ilyen öreg autók esetében elengedhetetlen a jármű rendszeres és megfelelő karbantartása a biztonság és az optimális fogyasztás garantálása érdekében.

Négy észak-olasz tartományban egyébként október 1-től már korlátozták a legalacsonyabb környezetvédelmi besorolású járművek forgalmát. Lombardiában, Piemontében, Venetóban és Emilia-Romagnában dízelstop van érvényben. A forgalomkorlátozás hétfőtől péntekig tart, és az Euro 3-as, vagy még annál is alacsonyabb besorolású dízelüzemű járművekre, illetve az Euro 0-s benzinüzeműekre vonatkozik. Emilia Romagna tartományban a szigorítás az Euro 4-es dízeleket is érinti.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.22
A hónap tragikus híre, hogy motorozás közben életét vesztette egy fiatal kolumbiai motoros, aki....
2025.12.22
A MÁV-csoport idén is jelentős erőforrásokat fordított a vandalizmus, különösen a graffitis....
2025.12.22
Ha azt hittük volna, hogy Ken Block után nem képes stílusosabban megemlékezni 80-as évekbeli....
2025.12.22
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) megkötötte a szerződést a közbeszerzési eljárás nyertes....
2025.12.22
Amikor egy döntés életeket ment meg, nem maradhat régiós kísérlet: Flandria példája után....
2025.12.22
Annak ellenére, hogy egy vásárlói réteg szeretné, ha kaphatók lennének ilyen csekély....
2025.12.22
Forgalomlassulásra lehet számítani a M3 bevezető  –Róbert Károly körút – Árpád híd – Szentendrei út....
2025.12.22
Átadták hétfőn az M4-es autóút Törökszentmiklós és Kisújszállás közötti 34,3 kilométeres szakaszát....
2025.12.22
Mint minden klasszikusnak, a Peugeot 203-as családfájának is akadtak különös, egyedi ágai. Négy....
2025.12.22
Az Európai Unióban a jövőben jelentősen növelik az életciklusuk végére ért járművekből visszanyert....