Ferrari
A Ferrari Sergio eredetileg tanulmányautóként kezdte a pályafutását, a Pininfarina standján volt látható a 2013-as Genfi Autószalonon, ahol nagyon kedvező fogadtatásban részesült a közönség részéről. Az olasz dizájnstúdió Sergio Pininfarina, a cég 2012-ben elhunyt vezetője előtt tisztelgett a kocsival. Már az az autó is a Ferrari 458 alapjaira épült, akárcsak a most bemutatott, limitált szériában gyártásba kerülő végleges változat.
A Pininfarina a Ferrarival közösen alkotta meg a most bemutatott modellt, amely a tavalyi tanulmány kissé racionalizált, letisztultabb változata. Középen elhelyezett 4,5 literes, 605 lóerős V8-as motorja a Ferrari 458 Specialéből származik, és kereken három másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h sebességre az autót.
A karosszéria váza a 458 Spideré, de 100 kilogrammot le tudtak faragni a tömegéből, így most már csak 1280 kilogrammot nyom. A hajtáslánchoz és a futóműhöz nem nyúltak. A Sergio összeszerelése a Pininfarina cambianói üzemében történik, már mind a hat példány gazdára talált, pedig a kocsi ára a becslések szerint megközelíti az egymilliárd forintot.
„Megkérdeztük a Ferrarit, mielőtt elkezdtük megrajzolni az autót, hogy engedélyt kapunk-e rá, és Luca di Montezemolo azt felelte, hogy minden támogatást megadnak hozzá. Úgy döntöttünk, hogy középmotoros lesz, mivel az első Sergio Ferrari a Dino Berlinetta Speciale volt, minden középmotoros Ferrari elődje” – nyilatkozta Fabio Filippini, a Pininfarina formatervezési igazgatója.