Scania

Mini Scania Hollandiának

2019.07.23.

Nemrég munkába állította új Scania G 370 6x2 tehergépkocsiját a holland Venus Containers fuvarozóvállalat. A jármű különlegessége a csupán 3,15 méteres tengelytávolságának köszönhetően rendkívül kicsi fordulási sugara.

A Venus Containers a háromtengelyes, egy kormányzott segédtengellyel ellátott tehergépkocsit tízköbméteres hulladékgyűjtő konténerek kiszállításához és begyűjtéséhez használja a Maarssen régióban.

A Scaniát választó Venus Containers mindenben a járművezetők igényeit szem előtt tartva dönt. „Ritka a jó gépkocsivezető, a többségük pedig nagyon kedveli a Scaniát. Ha Scaniával szeretnének dolgozni, akkor nincs okunk nem teljesíteni ezt a kívánságukat. Tapasztaltak, így tudják, hogy mivel lehet a legjobban dolgozni” – mondta Robbert Tammer tulajdonos.

A cégnek egy háromtengelyes járműre volt szüksége a nehezebb konténerszállítási feladatok ellátására, amikor a 15 éves, Euro 3-as teherautójukkal nem hajthattak be többé Utrecht városába. „Azonban nem szerettünk volna kompromisszumot kötni a manőverezhetőség terén. A márkakereskedővel közösen minden szükséges részegységet el tudtunk helyezni ezen a kis tengelytávolságon belül. Az eredmény egy tehergépkocsi ugyanolyan tulajdonságokkal, mint a kéttengelyes járművek, miközben megfelel a jogszabályi előírásoknak. Ezzel a teherautóval nyereségesen tudunk szállítani egy homokkal teli tízköbméteres konténert.”

Mivel a teherautó így csak egy kicsivel nehezebb, Robbert Tammer a G-fülkét választotta. „A járművezetőnek kínált nagyobb tér mellett a G-fülke jobban is néz ki. Alacsonytetővel rendeltük meg a mélyre nyúló ágak és egyebek miatt. Később vettem csak észre, hogy a kisebb magasság előnye el is veszett a tetőre szerelt lámpasorunk miatt. De ez a védjegyünk, és mindegyik teherautónkon megtalálható.”

Erősített lökhárító a fokozottabb védelem érdekében

A járművet számos extrával felszerelték a Venus Containers járművezetőinek javaslatára. A négy centiméterrel jobban kinyúló, megerősített lökhárító valamivel nagyobb védelmet nyújt a hűtőrácsnak és a fényszóróknak. Holttér- és frontkamerával is ellátták a biztonságosabb városi közlekedés érdekében, sőt, közvetlenül a vonófej konzolja felett is van egy kamerája. A Scania Opticruise váltóhoz a járművezetők igény szerint használható tengelykapcsoló-pedált is kértek.

Robbert Tammer bíztatónak találja az első üzemanyag-fogyasztási eredményeket: „A Scania Flottamenedzsment-rendszer hetente küldött kimutatásából azt látom, hogy ez a tehergépkocsi még a tavaly üzembe állított 4x2-es járműveinknél is gazdaságosabban dolgozik. Ez is jól mutatja, hogy mennyire gyors a fejlődés.”

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.05.27
Magyarország más uniós tagállamokhoz hasonlóan több mint két hónapon át, március végétől május....
2020.05.27
Norvégiában áprilisban 3671 új elektromos autót vettek, amivel a villanyautók részaránya az újautó-....
2020.05.27
A francia tervező, Jean-Louis Bui a legendás Citroen DS vonalait újraálmodó gyönyörű Concept DS....
2020.05.27
Bartók Andrásné Gyöngyvér Magyarországról küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu....
2020.05.27
Az AutoWallis csoport az első negyedévben 10 százalékkal, 20,2 milliárd forintra növelte....
2020.05.27
A Toyotát évtizedek óta foglalkoztatja a fenntartható társadalom jövőképe. Ennek egyik oszlopa a....
2020.05.27
A teljesen újonnan konstruált Opel Mokka dinamikus, hatékony és értékes autó lesz. Az Opel mérnökei....
2020.05.27
A világ első hálózatról tölthető Sports Activity Coupé modellje a sportos vezethetőség, a sokoldalú....
2020.05.27
Az Avtovaz három új kereskedelmi nevet regisztrált a jövőbeli Lada modellekhez – írja a rusautonews....
2020.05.27
Eddig több mint 120 milliárd dollár értékű állami támogatást kaptak a légitársaságok világszerte a....