ZF

Mitől hatékony a ZF logisztikája?

2025.01.14.

A világ egyik legjelentősebb autóipari beszállítója, a hazánkban is termelő ZF, a digitális technológiával támogatja tengerentúli gyáraiban mozgatott áruk és alkatrészek logisztikáját. Ez komplex és környezetkímélő technológiát jelent.

A ZF több nagy flottaszolgáltatóval áll szerződésben a bejövő- és persze, a kimenő anyagok szállítására. Az Egyesült Államokban, Kanadában és Mexikóban végzett műveletek tekintetében, beleértve a határokon átnyúló szállításokat is, a ZF számos szolgáltatóval szerződik az anyagmozgatásra, regionális szakértelemtől függően.

Ezeket a szolgáltatókat a Penske szervezi, amely a ZF számára az amerikai székhelyű fuvarszervezési szolgáltatásokat (TMS) nyújtja az összes földi szállításhoz (a kis csomagok kivételével). A Penske TMS biztosítja az útvonaltervezést, az optimalizálást, a pályáztatást, a nyomon követést/követést és az adatgyűjtést a régión belüli összes földi szállításhoz. A Penske a küldeményeket a ZF által irányított fuvarozókhoz irányítja a küldemény részletei és a megkötött fuvarozási szerződések alapján.

"Örömteli látni, hogy a munkánk egyfajta virtuális körként tér vissza hozzánk - az általunk alkalmazott szállítmányozók szállítják a termékeinket ügyfeleinknek, de a mi technológiánkra is támaszkodnak, hogy teherautóik hatékonyan mozogjanak" - nyilatkozta Ramiro Gutierrez, a ZF észak-amerikai vezetője az Automotive Logistics szaklapnak.

A ZF a logisztikai szolgáltatók kiválasztásakor a szerződések odaítélése előtt a fenntarthatóságot is figyelembe veszi a pályázati eljárás során. "Azonosítjuk a fenntarthatósági gyakorlatokkal és tanúsítványokkal rendelkező szolgáltatókat, mint például a SmartWay, az EPA [Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség] és több ezer vállalkozás és szervezet közötti partnerség, amelynek célja a szállítmányozási kibocsátások, a környezeti kockázatok és az energiafelhasználás csökkentése, és meghívjuk őket a tenderünkre" - mondta el a ZF képviselője.

Európában is fontos, a zöld elv

Európában a ZF az év elején szerződést kötött a Duvenbeck logisztikai szolgáltatóval a sorozatgyártású sebességváltók és alkatrészeik kiszállítására a németországi Saarbrückenből, valamint az üres konténerek visszaszállítására a gyárba. A logisztikai szolgáltató a viGo Bioenergy által biztosított biogázzal működő 40 tehergépkocsiból álló flottát használ, amely hozzájárul a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséhez, évente akár 8000 tonnával.

"A fenntarthatósági kihívást sokféleképpen kezeljük, mivel a szén-dioxid-csökkentési céljaink elérésére összpontosítunk, és aktívan keressük a lehetőségeket arra, hogy a világ minden tájáról származó legjobb gyakorlatokat alkalmazzuk a beszállítói szállítmányozásban" - mondta az amerikai ügyvezető.

Az áruszállítás nagyobb hatékonysága megtakarítással is jár, és a ZF számos digitális technológiát biztosít ennek érdekében. Ezek közé tartozik a valós idejű fuvarfelügyelet és az eszközkövető technológia a szállítmányozási vállalatok számára.

Digitális platform

A ZF haszongépjárművekhez kifejlesztett digitális flottakezelő platformja, a Scalar segít a felhasználóknak növelni a teherautók és pótkocsik kihasználtságát, optimalizálni az útvonalakat, nyomon követni a helyszíneket, javítani a megelőző karbantartást és csökkenteni a nem tervezett állásidőt. Emellett az eszközök teljesítményének átláthatóságát is biztosítja. A ZF szerint a logisztikai vállalatok a Scalar platform által szolgáltatott adatok segítségével gyorsabban és pontosabb eredményekkel hozhatnak döntéseket. A jármű állapotfigyelése például még a meghibásodás előtt azonosítja a potenciális problémákat, így a meghibásodó alkatrész a tervezett karbantartás során kicserélhető, ahelyett, hogy működés közben meghibásodna, és nem tervezett állásidőt okozna.

A ZF szerint további előnyök a közúti felügyelet, amely növeli a járművezető felelősségét és ösztönzi a biztonságos vezetési szokásokat. A logisztikai szolgáltatók ezután a korábbi vezetési adatok alapján felkészíthetik a járművezetőket az üzemi biztonság fenntartása érdekében. Az adatok felhasználásával jelentések készítéséhez és az adminisztratív terhek csökkentéséhez a Scalar technológia segít a felhasználóknak abban is, hogy megfeleljenek a kormányzati előírásoknak.

A Scalar a közúti adatokat arra is felhasználja, hogy információt szolgáltasson arról, hogyan használják a ZF fékrendszereit. A ZF a mérési adatokat saját kutatási és fejlesztési, valamint garanciális fedezeti csoportjainak tájékoztatására használja fel a termékek és szolgáltatások javítása érdekében.

Fékriasztások

A Scalar egyik figyelemre méltó alkalmazása az ABS fékhibák valós idejű jelentése, amely figyelmezteti az üzemeltetőket a pótkocsi fékrendszerével kapcsolatban felmerülő problémákra. A flottaüzemeltetők felmérhetik a hibakód súlyosságát, és szükség szerint szervizbe irányíthatják a pótkocsit. Így nem kell külön foglalkozni a hiba diagnosztizálásával, ami segít csökkenteni az állásidőt.

A ZF bejelentette, hogy együttműködik a Manac-kal, a speciális pótkocsik egyik vezető észak-amerikai gyártójával, hogy integrálja Scalar flottakezelési platformját, Scalar Evo Cast telematikai hardverét és ABS rendszerét (iABS) intelligens pótkocsi technológiájába, a SmartHorizonba. A karbantartáshoz használt szoftverek és platformok, mint például a fékbetétek kopásának jelzése, a gumiabroncsnyomás-ellenőrzés és a lámpa kialvásának észlelése, a pótkocsira vannak telepítve, és a Scalaron keresztül jelennek meg. A valós idejű riasztások segítik a flotta üzemeltetőit a teherautó és a pótkocsi karbantartásában.

A ZF fékezés és e-Drive szinergia programja összehangolja az elektromos hajtáslánc és a fékezési funkciókat a hatékonyság, a biztonság és a kényelem javítása érdekében. A ZF következő generációs e-meghajtásait kombinálja az mBSP XBS fejlett fékrendszerével, hogy kihasználja az e-meghajtás képességeit a gyorsítás és a fékezés szabályozásának elősegítésére. A vállalat szerint a rendszer ezáltal maximalizálja az energia-visszanyerést, hogy menet közben feltöltse a fedélzeti akkumulátorokat, és így hatékonyan növelje a jármű hatótávolságát. A rendszer emellett "egypedálos vezetési funkciót" is biztosít, ami növeli a vezetési kényelmet, különösen az alacsony sebességű manőverezés során, ahogy azt az elektromos személyautóknál már megszokhattuk.

Idén márciusban a ZF és a Noregon, a haszongépjárművek diagnosztikájával és javításával foglalkozó vállalat megállapodást jelentett be, amely lehetővé teszi a Noregon számára, hogy a ZF Scalar platformját használja az intelligens pótkocsik adatainak a TripVision nevű távdiagnosztikai alkalmazásába történő beépítéséhez. Ez az integráció lehetővé teszi a flották számára, hogy vontatóikat és pótkocsijaikat valós időben, ugyanabból az alkalmazásból figyeljék, és hozzáférjenek a szükséges információkhoz, hogy gyorsan hozhassanak hatásos és hatékony karbantartási döntéseket.

Mesterséges intelligencia az ellátási láncban

A ZF már 2021-ben együttműködött a Microsofttal a ZF Cloud adatplatform bevezetésén, azzal a céllal, hogy az összes ipari, operatív termelési és üzleti folyamat digitalizálásával javítsa a hatékonyságot és a globális ellátási lánc irányítását. Azóta jelentős előrelépést tett a Ipar 4.0 céljai irányába. Kifejezetten az ellátási lánc és a logisztika területén mesterséges intelligencia (MI) eszköztárat fejlesztek ki, amelyet SpAIdernek nevezütek el. Azure-alapú stratégiai platform segíti a döntéshozókat a teljes ellátási lánc automatizálásában, optimalizálásában és ellenőrzésében. Összekapcsolt MI-eszközöket biztosít a tervezési folyamatok racionalizálásához és optimalizálásához, a készletgazdálkodáshoz és az ellátási lánc állapotának nyomon követéséhez.

Az eszköztár automatikus tervezési folyamatokat és átláthatóságot biztosít az egész ellátási láncban, ami segít a kockázatkezelésben és az ellátási lánc rugalmasságának kiépítésében. A jobb erőforrás-felhasználás révén segít az energiafogyasztás csökkentésében és a logisztika szén-dioxid-mentesítésében, valamint szimulációkkal és előrejelzésekkel segíti a jobb döntéshozatalt. A kiszámítható termelés, a holtkészletek elkerülése és a szállítás optimalizált felhasználása révén segít a költségek csökkentésében.

A komplexitás kezelése a jövőben

A ZF arra számít, hogy a bejövő logisztikai hálózatok összetettsége több okból is növekedni fog. Ezek közé tartoznak az adókódokra és vámokra vonatkozó kormányzati előírások, a határátkelés, a lokalizációs erőfeszítések és a biztonság, hogy csak néhányat említsünk. "Úgy véljük, hogy a komplexitás kihívása itt marad, és továbbra is rugalmasnak kell lennünk, és alkalmazkodnunk kell a fenntarthatóságot ösztönző, változó környezethez. Ezért kritikus fontosságú a digitalizáció kiépítése a logisztikában, amely képes gyorsan reagálni az ellátási lánc változásaira" - mondta el a vállalat amerikai vezetője.

A ZF a TMS segítségével kezeli a volumeningadozásokat, kihasználja az FTL/LTL és a milkrunok (konkrét időpontokhoz kötött, változó mennyiségű anyag utánpótlást biztosító rendszer) közötti anyagmozgatásban rejlő lehetőségeket, így minimalizálva a pótkocsis mozgásokat a hálózaton belül. Szorosan együttműködik fuvarozói bázisával a hálózaton belüli mozgások további optimalizálása érdekében, és kihasználja az ellátási lánc valós idejű átláthatóságát biztosító eszközöket, hogy segítsen azonosítani a fejlesztendő területeket.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.02.10
A Széchenyi István Egyetem meghatározó szereplője az élenjáró járműipari technológiák....
2025.02.10
Michael Breme, igazgatóságunk elnöke és Achim Grewe, vállalatunk pénzügy, IT, beszerzés, compliance....
2025.02.10
Egyre többször és egyre nagyobb mennyiségben érik el Magyarországot is a Szaharából induló....
2025.02.10
Nem csak nálunk, Ausztriában is lopják a közlekedési táblákat.   ..
2025.02.09
A japán gyártó elektrifikált hajtásláncos autóinak értékesítése 23,2 százalékkal nőtt világszerte,....
2025.02.09
A Kia legkelendőbb autója a K4 volt januárban.  ..
2025.02.09
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: Erzsi néni a grátisz tolatásjelző az....
2025.02.09
Először látható igazi fotókon a Vanwall első modernkori utcai autója, ami történetesen egy....
2025.02.09
Az Ariya NISMO nagyobb teljesítményt és feszesebb kormányozhatóságot kínál. ..
2025.02.09
Négy nap leforgása alatt ötvenezer megrendelés érkezett Japánban az ötajtós Suzuki Jimny Nomade....