robogó

Mó, a Seat e-robogó vállalkozása

2021.10.08.

Már több nyugat-európai országba exportálják a Seat újsütetű, Mó 125 névre keresztelt elektromos robogóját, amelyet a spanyol e-motorokra szakosodott Silence cég fejlesztett ki, és tavaly év vége óta közös vállalkozásban gyártják. 

Szerző: Heimer György

A villanyos kétkerekű nevében arra utal a szám, hogy az egy hagyományos, 125 köbcentis, benzines motor teljesítményét kínálja, csak éppen az e-hajtás zéró emissziójával és korszerű digitális szolgáltatásokkal. A Mó 125-ös 9 kW-os agymotorja a hátsó kerékben kapott helyett, aminek eredményeként nyomatéka 240 Nm, végsebessége 95 km/óra és 3,9 másodperc alatt gyorsul fel az óránkénti 50 km-es sebességre. A kifejezetten városi közlekedésre szánt robogóval a háromféle (City, Sport, Eco) hajtásmód mellett még tolatni is lehet, az 5,5 kWh lítium-ion kivitelű akkupakk jóvoltából pedig a hatótáv 137 km. A 40 kilós battéria – mint valamilyen görgős bőrönd – kihúzható a motor oldalából, könnyen arrébb tologatható és mintegy 10 óra alatt 220 voltos háztartási hálózatról is feltölthető, ha a motor közelében nincs áramforrás.

A kombinált fékrendszer (CBS) szerint a kormány baloldali fékkarjának meghúzásával mindkét kerék tárcsaféke egyszerre lép működésbe, a jobboldalit meghúzva pedig a fékezés regeneratív energiája elektromossá alakul, s tölti az akkumulátort. A Mó 125-ös ugyanakkor egy sor újszerű, praktikus digitális szolgáltatást is kínál. Túl azon, hogy az LCD kijelzője mutatja a sebesség, a töltöttségi színt, a töltésig megtehető távolság, hőmérséklet, idő és a kétállású kilométer-számláló értékeit, a vezető – egy mobil telefonra letölthető applikáció segítségével – távolról is kommunikálhat motorjával. Vagyis mobil telefonjával „felhívhatja” a sim kártyával ellátott robogóját, s egy sor további hasznos információt lekérdezhet, többi között a parkolás helyéről (GPS nyomkövető), a töltöttség állapotáról, megtett utjainak összesítéséről.

Mindemellett a Mó almárka több mint egy robogó. A VW csoporton belül a Seat feladatai közé tartozik, hogy kidolgozza és átültesse a gyakorlatba a városi elektromobilitás (kétkerekű) technikáit. A 125-ösön kívül már megjelent a Mó e-roller és a cég prospektusain – még csak illusztrációként – már feltűnt egy dizájnos mopedautó képe is. Nem kevésbé lényeges, hogy Barcelonában már működik egy, az e125-re alapozott robogómegosztó, s a Mó-exportkampány részeként – a VW e-autóival együtt – az idén nyáron egy kis görög szigeten is létrehoztak egy hasonló környezetbarát járműbérleti rendszert.

Arra a kérdésre, itthon a Seat márkát képviselő Porsche Hungaria mikor kezdi forgalmazni a Mó termékeit, azt a választ kaptuk, hogy az import egyelőre nem szerepel napirenden. A teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy a Mó e125-öt kifejlesztő spanyol Silence cég robogója itthon is elérhető. A Seatéval azonos motort egy hazai webáruház 2,5 millió forint alapáron kínálja.

Fotók: Seat

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.04.21
Svájcban már bevált: az útjavítás forradalmian új lehetőségei, idegesítő torlódások és kígyózó....
2025.04.21
A McLaren ausztrál versenyzője nyerte a Forma-1-es Szaúdi Nagydíjat, ezzel átvette a vezetést a....
2025.04.20
Régi panel, hogy nincs új a nap alatt, legyen az akár EV autó drónnal kombinálva. ..
2025.04.20
A Szolnoki Törvényszéken másodfokon, jogerősen lezárult a Karcagi Járásbíróság elmúlt évtizedének....
2025.04.20
Meglepő adalékanyaggal, rizshéjjal gazdagítja az Arona modelljébe beépített alkatrészeit a Seat. ..
2025.04.20
Akár több héttel is számolnia kell annak, aki ilyen autó vásárlásán töri a fejét. ..
2025.04.20
Városi terítőjártaként, agglomerációs használatra jó ajánlat a Toyota elektromos kisáruszállítója,....
2025.04.20
Egész napos élményre lehet számítani április 26-án. ..
2025.04.20
Kelemen István rajzával kívánunk minden kedves olvasónknak és partnerünknek kellemes húsvéti....
2025.04.20
Nemcsak a jogosítványukat, hanem a biztosítási fedezetet is elveszíthetik az ittas járművezetők,....