robogó

Mó, a Seat e-robogó vállalkozása

2021.10.08.

Már több nyugat-európai országba exportálják a Seat újsütetű, Mó 125 névre keresztelt elektromos robogóját, amelyet a spanyol e-motorokra szakosodott Silence cég fejlesztett ki, és tavaly év vége óta közös vállalkozásban gyártják. 

Szerző: Heimer György

A villanyos kétkerekű nevében arra utal a szám, hogy az egy hagyományos, 125 köbcentis, benzines motor teljesítményét kínálja, csak éppen az e-hajtás zéró emissziójával és korszerű digitális szolgáltatásokkal. A Mó 125-ös 9 kW-os agymotorja a hátsó kerékben kapott helyett, aminek eredményeként nyomatéka 240 Nm, végsebessége 95 km/óra és 3,9 másodperc alatt gyorsul fel az óránkénti 50 km-es sebességre. A kifejezetten városi közlekedésre szánt robogóval a háromféle (City, Sport, Eco) hajtásmód mellett még tolatni is lehet, az 5,5 kWh lítium-ion kivitelű akkupakk jóvoltából pedig a hatótáv 137 km. A 40 kilós battéria – mint valamilyen görgős bőrönd – kihúzható a motor oldalából, könnyen arrébb tologatható és mintegy 10 óra alatt 220 voltos háztartási hálózatról is feltölthető, ha a motor közelében nincs áramforrás.

A kombinált fékrendszer (CBS) szerint a kormány baloldali fékkarjának meghúzásával mindkét kerék tárcsaféke egyszerre lép működésbe, a jobboldalit meghúzva pedig a fékezés regeneratív energiája elektromossá alakul, s tölti az akkumulátort. A Mó 125-ös ugyanakkor egy sor újszerű, praktikus digitális szolgáltatást is kínál. Túl azon, hogy az LCD kijelzője mutatja a sebesség, a töltöttségi színt, a töltésig megtehető távolság, hőmérséklet, idő és a kétállású kilométer-számláló értékeit, a vezető – egy mobil telefonra letölthető applikáció segítségével – távolról is kommunikálhat motorjával. Vagyis mobil telefonjával „felhívhatja” a sim kártyával ellátott robogóját, s egy sor további hasznos információt lekérdezhet, többi között a parkolás helyéről (GPS nyomkövető), a töltöttség állapotáról, megtett utjainak összesítéséről.

Mindemellett a Mó almárka több mint egy robogó. A VW csoporton belül a Seat feladatai közé tartozik, hogy kidolgozza és átültesse a gyakorlatba a városi elektromobilitás (kétkerekű) technikáit. A 125-ösön kívül már megjelent a Mó e-roller és a cég prospektusain – még csak illusztrációként – már feltűnt egy dizájnos mopedautó képe is. Nem kevésbé lényeges, hogy Barcelonában már működik egy, az e125-re alapozott robogómegosztó, s a Mó-exportkampány részeként – a VW e-autóival együtt – az idén nyáron egy kis görög szigeten is létrehoztak egy hasonló környezetbarát járműbérleti rendszert.

Arra a kérdésre, itthon a Seat márkát képviselő Porsche Hungaria mikor kezdi forgalmazni a Mó termékeit, azt a választ kaptuk, hogy az import egyelőre nem szerepel napirenden. A teljes képhez azonban hozzátartozik, hogy a Mó e125-öt kifejlesztő spanyol Silence cég robogója itthon is elérhető. A Seatéval azonos motort egy hazai webáruház 2,5 millió forint alapáron kínálja.

Fotók: Seat

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.04.23
Közzétette az egyhetes ROADPOL akció eredményét az ORFK Kommunikációs Szolgálata. ..
2024.04.23
Egy eddig soha nem látott koncepciót húzott elő a Peugeot a tarsolyából.  ..
2024.04.22
A legsikeresebb európai autó fél évszázados történelme eddig nyolc nemzedéket ölel fel. ..
2024.04.22
Alig futott és egy fűtött garázsban pihent mintegy harminc éven át az a Honda NSX szupersportautó,....
2024.04.22
Összeütközött két személygépkocsi Budapest I. kerületében, a Hegyalja úton, a Sánc utcánál hétfő....
2024.04.22
Az ABB Motion legújabb, „Körforgásos jelleg: Nincs vesztegetni való idő” című jelentése szerint az....
2024.04.22
A felajánlóval, Ferencz Zsolt autótörténésszel és autóival május 18-án Felnémeten is találkozhat....
2024.04.22
A magyar után a német gyártószervezeti tanúsítványt is megkapta a pécsi Magnus Aircraft Zrt. A „....
2024.04.22
A Bridgestone Tatabánya ügyvezető igazgatójával egyebek mellett arról beszélgettünk, hogy....
2024.04.22
Idén áprilisban az írországi Dublinban rendezték meg a legnagyobb európai, közlekedés és mobilitás....