elektromos mobilitás

Na, ne már, ez tényleg menő? Nem ultraröhejes?

2022.12.22.

Szögletes kerekű, bicikli és miniautó keresztezésével született járművet lájkolnak Németországban.

 

Világos, hogy az infosztrádán, amin mérgezett egerekként száguldozunk és folyamatos „on” üzemmódban, mind az öt érzékszervünket csúcsra járatjuk itt a XXI. század hajnalán, már egyre feljebb kell tornázni a lécet, amivel meg lehet ütni az átlag halandó ingerküszöbét. Nyilván erre a tézisre gyúrt rá az nFrontier, a berlini székhelyű stúdió, amikor megalkotta az UILA-t, ami egy elektromos bicikli és egy micro-autó hibridje.

Amikor feltűnt a hír a képgalériával, a kreálmányt sokáig néztem, zoom-oltam ki meg be a fotókat, hasztalanul kerestem rajtuk valami ízlésesen eredeti részletet. Persze, simán lehet, hogy ez az utakra szánt micsoda csak az én old-school ízlésemnek túlontúl zavaros és tűink olyannak, mintha az alkotó a kerék feltalálása előtti időket ötvözte volna valami távoli galaxisban közlekedő űrjárgányok sziluettjével.

Ugyanis ők, a tervezők az UILA-t úgy definiálják, hogy ez „a fenntartható mobilitás forradalmi prototípusa” és azt tartják, hogy „a jövő mobilitási ökoszisztémáinak meghatározására született, biztosítva az energia-, erőforrás- és időmegtakarítást”. Így, ilyen egyszerűen és szerényen jellemzik művüket az alkotók, akik azt is hiszik, hogy 2040-re több mint 750 millió elektromos két- és háromkerekű fogja uralni az utakat világszerte.

"Az UILA a válaszunk korunk legégetőbb kihívásaira, mint például az éghajlatváltozás és a jelenlegi energiaválság. Az UILA nemcsak az ingázás módját változtatja meg gyökeresen, hanem egy valóban fenntartható mobilitási megoldást is kínál" - mondta Daniel Buening, az nFrontier vezérigazgatója.

A Joschua Kranke által tervezett prototípust 3D nyomtatással keltették életre, amiben partnerük az amerikai-izraeli Stratasys cég, amelynek törekvése, hogy a csúcstechnológiákat integrálja fenntartható mobilitási megoldásokba.

Na, de mit is tud ez az eklektikus bicikli? (Technikai besorolása szerint ugyanis kerékpár, tehát nincs szükség hozzá jogsira.)

Az elektromos jármű kétüléses és 250 kg terhelést bír el. Sebessége 25 km/h, hatótávolsága 60-70 km. Méreteit tekintve 230 cm hosszú, 170 cm magas és 90 cm széles, a mérlegen pedig csupán 70 kilót nyom, szóval, ha lerobban, vagy lemerül az akksi, akkor egy izmosabb használója akár a vállára kapva hazaviheti. De persze, az, hogy az UILA cserbenhagyná tulaját, merő paranoia, hiszen az innovatív cajgát nemcsak infotainment rendszerekkel szerelték fel, hanem a „Gyere hozzám!” applikációval is, amivel magunkhoz lehet hívni a parkoló járművet, a "Kövess engem" üzemmódot aktiválva pedig a meglévő virtuális barátok mellé új követőt nyerhetünk magunknak, csakhogy az UILA a valós térben lesz a nyomunkban. 

Az nFrontier a bicikli-autót 2024 körül készíti elő a sorozatgyártásra és a forgalmi engedélyeztetésre Németországban.

Forrás: newatlas.com, designboom.com

Fotók: nFrontier

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.03
Péntek estétől vasárnap éjfélig érvényes a korlátozás, amit a Budapesti Közlekedési Központ rendelt....
2024.05.03
A Datahouse által közétett, legfrissebb adatok szerint idén áprilisban 10 402 új személyautót....
2024.05.03
Megszórták büntetéssel a buszsávot szabálytalanul használó autósokat a budapesti rendőrök. ..
2024.05.03
Nem, nem a méretre utal. ..
2024.05.02
Egy nem mindennapi, 2021-es felvételt kapott a Bpiautósok egy olvasójától. ..
2024.05.02
A magyarországi használtautó-piacon jelenleg az élen még a korábbi évtizedek hagyományosan erős....
2024.05.02
A nagyobb akkumulátorkapacitásnak és a frissített regeneratív fékezőszoftvernek köszönhetően....
2024.05.02
Pekingben mutatta be 1000 km-es hatótávú Shenxing PLUS elektromosautó-akkumulátorát a vállalat. ..
2024.05.02
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű vállalattal....
2024.05.02
Szegmensén túlmutató hely- és funkciókínálattal borítja rá az asztalt a kis szabadidőautók piacára....