DS Automobiles

Nagy dobásokra készül a DS Automobiles

2024.04.08.

2024-ben felgyorsul az energetikai átállás a DS Automobiles-nál. A tisztán elektromos új modellek bevezetése előtt a márka először a DS 3 és a DS 4 modell új villamosított változatát mutatja be.

A HYBRID változattal a DS Automobiles ügyfelei megtapasztalhatják az öntöltő hibrid technológia előnyeit. Ezt a meghajtást a benzines változathoz képest nagyobb kényelem és energiahatékonyság, valamint alacsonyabb fenntartási költség jellemzi.

Az új rendszerrel a jármű töltésével járó kényszer is megszűnik. Az akkumulátor menet közben, a vezetési stílus függvényében automatikusan töltődik, illetve merül, és soha nem kell külső áramforrásra kötni.

A HYBRID változat a fokozott vezetési kényelem és a nagyobb hatékonyság érdekében kétféle energiát kombinál: az autó pusztán elektromos meghajtással, hangtalanul indul, és teljesen kibocsátásmentes üzemmódban is képes közlekedni, nagyobb igénybevétel esetén viszont a benzinmotor is bekapcsolódik.

A kizárólag elektromos meghajtás nagyon csendes működést, páratlan kényelmet és rendkívül sima, egyenletes vezetést biztosít. Egy több kilométeres városi út során a HYBRID változattal az idő több mint 50%-ában elektromos üzemmódban közlekedhetünk, és ezzel akár 40%-os üzemanyag-megtakarítást is elérhetünk.

Az automata váltós, PureTech 130 motorral ellátott DS 3-hoz képest – vegyes WLTP ciklus szerint mérve – mindez közel 20%-kal nagyobb hatékonyságot (100 km megtételéhez 1,2 literrel kevesebb üzemanyagra van szükség), és kilométerenként 27 grammal (azaz 19%-kal) kevesebb CO2-kibocsátást jelent. A mindössze 112 g/km CO2-kibocsátásnak köszönhetően a DS 3 HYBRID Franciaországban mentesül a környezetvédelmi adó alól. Városi menetben az üzemanyag-megtakarítás a 38%-ot is elérheti.

A DS 4 esetében vegyes WLTP szerinti ciklusban akár 16%-kal alacsonyabb üzemanyag-fogyasztással lehet számolni (100 km megtételéhez 1,1 literrel kevesebb üzemanyag szükséges), a CO2-kibocsátás pedig 15%-kal (kilométerenként 21 grammal) kevesebb (összesen 116 g/km). A DS 4 HYBRID (opciós felszerelések nélkül) Franciaországban így szintén mentesül a környezetvédelmi adó alól. Városban az üzemanyag-megtakarítás akár 39%-os is lehet.

A motortérben és a padló alatt elhelyezett alkotóelemeknek köszönhetően a HYBRID változat helykínálata és csomagtartó-kapacitása egy az egyben megegyezik a benzines változatéval.

A HYBRID hajtáslánc egy 136 lóerős, 230 Nm nyomatékot leadó benzinmotorból és egy új 6 fokozatú duplakuplungos automata váltóból áll. Az utóbbi egy 21 kW-os (28 LE), 55 Nm nyomaték leadására képes villanymotort is magában foglal. Az öntöltő elektromos rendszer tápellátásáról egy 0,9 kWh-s NMC lítium-ion akkumulátor gondoskodik.

A benzinmotor a korábbi erőforrásnak a hibrid rendszer sajátosságait figyelembe vevő, jelentősen továbbfejlesztett változata. Az 1199 cm3-es, háromhengeres motor teljesítménye 136 LE, a 230 Nm nyomaték pedig már 1750 ford./perc fordulatszámon rendelkezésre áll. Az új változat a Miller-ciklus szerint működik, amely nagyobb termodinamikai hatékonyságot biztosít, és ezáltal jelentősen csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást. A motor a tartósság és az alacsony fordulatszámon való reakciókészség optimalizálása érdekében új láncos vezérlést és új, változó geometriájú turbófeltöltőt is kapott.

Az automata váltós, PureTech 130 motorral ellátott DS 3-hoz képest az új változat 1,2 másodperccel kevesebb idő alatt (összesen 8,4 másodperc) gyorsul fel nulláról 100 km/h sebességre, és 1,1 másodperccel rövidebb időre (összesen 29,7 másodpercre) van szüksége ahhoz, hogy álló helyzetből 1000 métert megtegyen.

A DS 4 esetében is javult a teljesítmény az automata váltós, PureTech 130 motorral felszerelt változathoz képest: nulláról 100 km/h sebességre 10,4 másodperc alatt gyorsul fel az autó (-1,2 másodperc), álló helyzetből pedig 31,7 másodperc alatt tesz meg 1000 métert (- 1,3 másodperc).

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.05.29
Az elmúlt években hatalmas változáson ment keresztül a gyári első szerelés (original equipment, OE....
2024.05.29
Két kerékpáros ütközött össze Debrecenben, egyikőjük súlyos sérüléseket szenvedett. ..
2024.05.29
Befejeződött a Hungaroringen zajló munkálatok első üteme, amely során látványos változáson esett át....
2024.05.29
Megint jön egy újabb szezon, kétkerékre pattan a magyar! De jó is lenne, viszont nem eszik ilyen....
2024.05.29
A retró járművek rajongói 2024. június 1-jén és 2-án az ötvenéves V63-as Gigant villanymozdony....
2024.05.29
Visszatérnek az étkezőkocsik a Balaton InterCitykbe. Idén május 25-től – egészen a szezon végéig –....
2024.05.29
Nem megnyugtatóak a keddi közlekedési baleseti statisztikák, amelyeket az Országos Rendőr-....
2024.05.29
A magyarázat már-már banális, mégis kevesen tudják a választ.   ..
2024.05.28
Áprilisban a DataHouse adatai szerint mintegy 80 900 személygépkocsi cserélt gazdát, 21 százalékkal....
2024.05.28
Múzeumi darabokat idéző klasszikus műveket mutatnak be a Mester tanítványai. ..