WRC

Nagy meglepetés: Elfyn Evans nyerte a Svéd-ralit

2020.02.17.

A Toyota walesi pilótája az első naptól fogva vezetett, megérdemelten szerezte meg élete második győzelmét. A második helyen Ott Tänak, a harmadikon Kalle Rovanperä végzett.

Evans az első brit pilóta, akinek összejött a győzelem a Svéd-ralin, még Colin McRae-nek és Richard Burns-nek sem sikerült itt nyernie soha. Evans a vasárnapi Power Stage után 12,7 másodperces előnnyel végzett az élen Ott Tänak előtt. Élete során 133 világbajnoki futamon indult (ebből 131-en Forddal), és kettőt tudott eddig megnyerni, de ha őrzi a remek formáját, akkor idén még simán növelheti győzelmei számát a Toyotával.

Evans-nak kedvezett, hogy a szokatlan meleg és hóhiány miatt majdnem olyanok volta a körülmények Svédországban, mint egy murvás-saras Brit-ralin, ahol egyébként élete első győzelmét szerezte három évvel ezelőtt. A walesi pilóta már az első gyorsaságin az élre állt, és rengeteg gyorsaságit megnyerve simán megtartotta a vezetést vasárnapig, amikor az enyhe időjárás miatt csak egy gyorsaságit tartottak meg. Azonban ez az egy is igen nehéznek bizonyult, ugyanis erős eső áztatta a részben jeges pályát. Evans nem vállalt itt már felesleges kockázatot, 9,1 másodperccel lassabb időt futott, mint a Power Stage-et megnyerő Kalle Rovanperä, így nem szerzett bónusz pontokat a győzelemért járó 25 mellé.

„Trükkös pálya volt a mai utolsó szakasz, a tapadás nagyon sokat változott, ezért nem akartam kockázatot vállalni, túl sok forgott kockán. Komoly erőfeszítést igényelt, hogy csapatot váltottam, de ezek a fiúk nagyon megkönnyítették a dolgomat, mert mindent megadtak nekünk, amire csak szükségünk lehetett” – nyilatkozta a célban a boldog Evans.

„Nagyon jó érzés, hogy megszereztem az első győzelmemet a Toyota Gazoo Racinggel, mindössze a második közös versenyünkön. Szeretném kifejezni a hálámat a csapat számára nem csak azért, mert remek autót tettek alám, hanem azért is, hogy lehetőséget biztosítottak a tesztelésre, hogy a saját ízlésemhez igazíthassam a beállításokat. Ez az autó magabiztossá tesz, ami nagyon sokat ér, ha olyan változó körülmények között kell menni, mint ezen a versenyen. Élvezet volt vezetni a Yarist, remélhetőleg ezt az érzést továbbvisszük magunkkal a most következő murvás versenyekre is. Nagy köszönet Scott-nak is: nagyon jó munkát végez, mióta velem dolgozik, örülök, hogy végre az első közös győzelmünket is megszereztük” – tette hozzá.

 

A tavalyi világbajnok Tänak második helye nem forgott veszélyben, az észt pilóta önbizalmat meríthet a remek tempóból a szezonnyitón elszenvedett komoly bukás után. „A felépülés egy kis időbe telt, az első héten fájdalmaim is voltak, ezért nem voltam biztos benne, hogy részt tudok majd venni a Svéd-ralin. Nem volt boldog a testem, időbe telt, mire helyrejött” – tette hozzá.

Az észt 7,5 másodperccel előzte meg a finn tinisztárt, Kalle Rovanperät, aki életében először állhatott föl a dobogóra, igaz, a csúcskategóriába csak idén került fel. Rovanperä az egész versenyen szoros küzdelmet vívott csapattársával Sébastien Ogier-vel a harmadik helyért, és végül az övé lett, nem is beszélve a Power Stage megnyeréséről, ami 5 bónusz pontot jelentett számára. A 19 éves srác szombat este még 0,5 másodperccel Ogier mögött állt, de az utolsó szakaszon közel 4 másodpercet vert a hatszoros világbajnokra, így visszavette tőle a harmadik helyet.

Ogier mögött 8,8 másodperccel Esapekka Lappi lett az ötödik a Ford Fiestával, a finn sztárnak kemény tempót kellett diktálnia ahhoz, hogy visszaverje Thierry Neuville támadását. Az előző futamot megnyerő belgát a rajtpozíciója hátráltatta Svédországban. Két verseny után még mindig vezet a pontversenyben, de pontegyenlőséggel áll a tabella élén Evansszel. Svédországban a Loeb helyett beugró Craig Breen lett a hetedik a Hyundai-jal, a fordos Teemu Suninen és a toyotás Kacuta Takamoto előtt.

Március közepén a 2020-es szezon első murvás versenye következik: a Mexikó-rali Leónban.

Svéd-rali, végeredmény:

1 Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) 1h11m43.1s

2 Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +12.7s

3 Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +20.2s

4 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +23.6s

5 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) +32.4s

6 Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +33.8s

7 Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m00.9s

8 Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1m24.5s

9 Takamoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +1m59.6s

10 Jari Huttunen/Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) +4m03.0s

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.03.31
Érzékelők felügyelik a légminőséget, szűrők fejtenek ki antibakteriális hatást és kötik meg a....
2020.03.31
Bár a jelenlegi magyar rendelkezések lehetővé tennék a kutyasétáltatást, egy ciprusi férfi –....
2020.03.31
Sok szörnyűséget láthattunk már kigurulni a Mansory várából, erre a türkíz bőrbelsőre azonban senki....
2020.03.31
Öt kilométeres a kamionsor a csanádpalotai autópálya-határátkelőhely kilépő oldalán kedd délelőtt....
2020.03.31
A szombati menetrenden alapuló, de számos frekventált vonalon annál sűrűbb közlekedést biztosító....
2020.03.31
Megkezdődik Normafán a Konkoly-Thege úti murvás parkoló rendbetétele és bővítése, ezért szerdától a....
2020.03.31
Csaknem 300 millió forint európai uniós támogatás felhasználásával fejlesztette a technológiát és....
2020.03.31
Elkezdődött a Kárpátok romániai vonulatát átszelő első, a Nagyszeben-Pitesti nyomvonalon haladó....
2020.03.30
A világ leginnovatívabb és legzöldebb autógyártójaként ismert Toyota új festékporlasztót fejleszt,....
2020.03.30
A bérautós ágazat óriási mélyrepülésbe kezdett, az autókereskedések fulladoznak, a szervizek....