Peugeot

Nagy szakmai elismerés a Peugeot 208-nak

2019.10.14.

Európa első számú autóipari szaklapjának szerkesztői a személyautók kategóriájában az új generációs 208 projektet felügyelő Guillaume Clerc-nek ítélték oda a nagy becsben tartott Eurostars díjat. Ez nem az első elismerés, amelyet újdonságaival érdemel ki a Peugeot.

A Peugeot 508 tavalyi sikere után idén ismét egy Peugeot, a 208-as került a figyelem középpontjába az Európa egyik legrangosabb autóipari elismerésének számító, 1998-ban létrehozott Eurostars díj átadásakor. A kitüntetést a világ egyik legnagyobb üzleti lapkiadója, a Crain Communications által 1996-ban alapított Automotive News Europe (ANE) szerkesztői ítélik oda azoknak az autóipari szakembereknek, akik az adott évben a saját szakterületükön a legkiemelkedőbb teljesítményt nyújtották.

Az európai autóipar meghatározó szakértőjének számító havilap munkatársaiból álló zsűri az új generációs Peugeot 208 projektben végzett munkájáért találta a díjra érdemesnek Guillaume Clerc-et, aki 2013 óta felügyeli a márka kisautó-programját. A szerkesztők kiemelték, hogy az új, moduláris CMP padlólemezt eleve belső égésű és elektromos hajtásláncok befogadására tervezték, rávilágítva arra, hogy a zéró károsanyag-kibocsátású modell kulcsszerepet játszik a szigorodó emissziós szabályozások betartásában. Ugyancsak nagyra értékelték a modell karakteres formavilágát, valamint a felsőbb kategóriákból megszokott vezetőtámogató funkciókat és térbeli megjelenítést kínáló, új generációs Peugeot i-Cockpit műszeregységet.

Az átfogó iparági hírekkel, elemzésekkel és előrejelzésekkel szolgáló, digitálisan terjesztett havilap sorban harmadszor díjazott olyan szakembereket, akik a Peugeot új generációs termékeinek kifejlesztése és bevezetése kapcsán értek el kiemelkedő eredményeket. 2018-ban Gilles Le Borgne minőségért és fejlesztésért felelős alelnököt tüntették ki az EMP2 és CMP platformok megvalósítása és bevezetése, illetve a hibrid és elektromos járművek sorozatgyártásának előkészítése terén végzett munkájáért. Szintén 2018-ban kapott Eurostars díjat Pierre-Paul Mattei vezető formatervező, aki az 508-as szedán formabontó dizájnkoncepciójával érdemelte ki az elismerést, míg 2017-ben Marion David márkaigazgató, az Év Európai Autójának megválasztott 3008-as projektvezetője vehette át a magas rangú kitüntetést az Automotive News Europe díjátadóján.

A Peugeot 2019 februárjában mutatta be a márka eladási listáját vezető Peugeot 208 második generációját. Az „Izgalmassá tesszük a jövőt / Unboring the future” szlogen jegyében kifejlesztett modell magabiztos stílusjegyekkel teremt kapcsolatot Európa egyik legrégebb óta fennálló autómárkájának értékei és a vevők új generációja között, egyszerre hajtva főt a több mint 200 éves hagyományok előtt, és jelölve ki a fejlődés irányát a márka életének következő szakaszára.

Különösen kedvező tulajdonságokkal ruházza fel a típust az új generációs CMP padlólemez, amely könnyebb, áramvonalasabb, csendesebb és biztonságosabb elődjénél. A modell hosszú motorháztetejével, alacsony övvonalával, mélyen ülő fényszóróival és plasztikusan megformált karosszériájával harmonikusan illeszkedik a stílusteremtő 3008-as, 5008-as és 508-as szériákhoz. A felsőbb kategóriák hatása nem csak a dizájnban, hanem a felszereltségben is megmutatkozik: a LED-es fényszóróktól kezdve a belső tér ergonomikus, kiváló helykihasználású kialakításán át az új generációs vezetőtámogató és aktív biztonsági funkciókig a Peugeot 208 a szegmens kiemelkedően jó képességekkel megáldott képviselője.

Különösen igaz ez, ha a hajtásláncok széles választékát vesszük figyelembe. A legszigorúbb, még be sem vezetett károsanyag-kibocsátási normákat teljesítő benzin- és dízelmotorok (köztük a többszörösen díjnyertes, 1,2 literes, háromhengeres turbómotor) és a szegmensben egyedülálló, nyolcfokozatú automata sebességváltó mellett a típus tisztán elektromos kivitelben is elérhető lesz.

Az e-208 136 lóerős, 260 Nm forgatónyomatékú villanymotorja 8,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára a helyi károsanyag-kibocsátás nélküli modellverziót. A jármű akkumulátorai a padlólemez alatt helyezkednek el, így nem rabolnak hasznos belső teret – a csomagtartó pontosan ugyanakkora, mint a belső égésű motorral szerelt változatoknál –, a módosult tömegeloszlás menetdinamikai hatásait pedig a futómű áthangolásával semlegesítették, így az e-208 ugyanolyan élvezetesen vezethető, mint belső égésű motorral szerelt társai.

Az 50 kWh kapacitású akkumulátor a szigorú, valós használatot figyelembe vevő WLTP norma szerint is 340 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé; a korábban használatos NEDC szabványban ez 450 kilométer lett volna. A háztartási töltőaljzatról akár 16 óra alatt, 100 kW-os töltőről viszont csupán 30 perc alatt 80%-ig feltölthető akkumulátor-csomagra 8 éves vagy 160 ezer kilométeres töltésmegtartási garanciát vállal a gyártó. Az első elektromos Peugeot használatát a távolból vezérelhető és ellenőrizhető töltési folyamat teszi egyszerűbbé és kényelmesebbé.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2020.07.15
- A spanyol Pol Espargaro kétéves szerződést kötött a gyorsaságimotoros-világbajnokság MotoGP....
2020.07.15
Hatályba léptek a koronavírus külföldről történő behurcolásának veszélye miatt elrendelt beutazási....
2020.07.15
- Egy személyvonat tehervonattal ütközött kedd éjjel a cseh főváros közelében, a baleset....
2020.07.15
A német kormány gazdaságélénkítő csomagjában nem támogatja a hagyományos belső égésű motorral....
2020.07.14
Csaknem 4500 e-sportoló regisztrált és vett részt a selejtezőkön a Michelisz Norbi és csapata által....
2020.07.14
Az attól függ, mennyi pénzünk van rá. ..
2020.07.14
Nehéz volna olyan alkatrészt megnevezni a Lexus LFA-n, amely a maga műfajában ne teremtett volna új....
2020.07.14
Ester Lauringson Észtországból küldte rajzát az Autós Nagykoalíció és az autoszektor.hu karikatúra....
2020.07.14
Az Oroszországi Gépjárműgyártók Szövetségének  közlése szerint idén júniusban 14,6 százalékkal....
2020.07.14
A baleset miatt lezárták az érintett útszakaszt - jelentette a Katasztrófavédelem 15 óra után 1....