haszonjármű

Nagy változást hoznak az új Scania motorok

2019.07.01.

A Scania V8-as motorok hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethetők, és már ötven éve kulcsfontosságúak a hatékony fuvarozáshoz. A legendás V8-asok minden eddiginél nagyobb jelentőségűek most, amikor a klímaváltozás megfékezése kiemelten a figyelem középpontjában áll.

Úton a fosszilis energiaforrásoktól mentes fuvarozás felé a legtöbb iparág és fuvarozó még mindig belső égésű motorok segítségével tartja működésben a világot. Jelentősen hozzájárulni a fenntartható fuvarozásra való átálláshoz és közben kedvező teljes körű üzemeltetési gazdaságosságot elérni nem lehetetlen. Ennek egyik legkönnyebb módja egy igazán üzemanyag-hatékony Scania beszerzése, amelynek belső égésű motorja alternatív üzemanyaggal működik. A Scania V8-as motorok hidrogénezett növényi olajjal (HVO) is üzemeltethetők, és már ötven éve kulcsfontosságúak a hatékony fuvarozáshoz. A legendás V8-asok minden eddiginél nagyobb jelentőségűek most, amikor a klímaváltozás megfékezése kiemelten a figyelem középpontjában áll.

- Az új, 13 literes, 500 lóerős motor ideális megoldás a saját tömegre érzékeny, de nagy teljesítményt igénylő ügyfeleknek – mondta Alexander Vlaskamp alelnök, a Scania teherautós üzletágának vezetője. „Mindegy, hogy nehéz terheket vontatnak, sürgős feladatot végeznek, vagy meredek emelkedőkkel kell megbirkózniuk, az 500 lóerős DC13-as tekintélyes erőt nyújt majd számukra. Ha pedig nem annyira fontos szempont a kis saját tömeg, akkor választhatják az 520 lóerős V8-as motort is. Ez egy kicsit nagyobb nyomatékot fejt ki és lineárisabb jellegű a teljesítményleadása.”

A Scania legnagyobb példányszámban értékesített motorja négy teljesítményszintet kínál: 370, 410, 450 és 500 lóerő. Közös jellemzőjük, hogy kiváló üzemanyag-megtakarítási lehetőségeket nyújtanak, csak SCR-rendszert használnak a kipufogógáz-utánkezeléshez, turbófeltöltőjük pedig fix geometriájú. Veleszületett tartósságuk a Scania rugalmas ütemtervű karbantartásával kiegészítve nagyobb termelékenységet és üzemidőt biztosít, ugyanakkor hozzájárul a legkedvezőbb teljes körű üzemeltetési gazdaságossághoz.

A jelentősen javított üzemanyag-fogyasztási értékek – a soros, öthengeres DC09-esek és DC13-as testvéreik esetében egyaránt akár kétszázalékos üzemanyag-megtakarítás – a Scania mérnökei által végzett alapos finomhangolás és továbbfejlesztés eredményei. Mostantól mindkét motorcsaládot változó szállítókapacitású hűtőfolyadék-szivattyúval szerelik fel, amely azzal takarít meg üzemanyagot, hogy kis motorterhelés esetén kisebb teljesítménnyel működik. Kormányrásegítő-szivattyújuk szintén változó szállítókapacitású, amely kis mértékben járul hozzá a teljes üzemanyag-fogyasztás mérsékléséhez, de ez is fontos. A szívó- és a kipufogócsonkot, valamint a turbófeltöltő házát is módosították, hogy javuljon a gyorsítóképesség és gyorsabb legyen a gázreakció.

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.29
Az M3-as autópályán, a keleti országrész felé rendkívül erős a forgalom. Gödöllőtől Bagig 20 km-en....
2024.03.29
A megszokott programok, és a felhőtlen jókedv mellett, idén néhány különleges látványossággal is....
2024.03.29
A világ legsikeresebb üzleti limuzinjának nyolcadik nemzedéke maradéktalanul meggyőzte a nemzetközi....
2024.03.29
Több szempontból is sokat fejlődött és ezért pozitívan értékeli a Formula 4 Winter Series-ben....
2024.03.29
- A nehéz-tehergépjárművek hétvégi forgalomkorlátozása a húsvéti hétvégén összesen 72 órán át lenne....
2024.03.29
Egyelőre csak koncepció formájában látható az első elektromos Isuzu D-Max pickup, de valószínű nem....
2024.03.29
A magyar rendőrök a francia hatóságok által körözött járművet foglaltak le Csanádpalota autópálya-....
2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....