e-mobilitás

Nagyot álmodnak a kínaiak Németországban

2023.06.20.

A kínai elektromos autógyártó, a BYD tíz százalékos piaci részesedést szeretne Németországban – írja az automobilwoche.de

A BYD tíz százalékos piaci részesedést szeretne elérni az elektromos autók szegmensében Németországban. A kínai gyártó elsősorban az árérzékeny vásárlókra koncentrál.

Fotó: BYD

A kínai elektromosautó-óriás, a BYD jelentősen bővíteni szeretné piaci részesedését Németországban. „Középtávon 5-10 százalék körüli részesedést szeretnénk elérni az elektromos szegmensben” – mondta Lars Pauly, a németországi értékesítés vezetője. Időpontot nem nevezett meg. Jelenleg az értékesítési struktúrák felállításával van elfoglalva. A végfelhasználói üzletág 2023 eleje óta működik.

A BYD 2022-ben 550 000 elektromos autót adott el világszerte, ebből 440 000-et Kínában. 2008 óta ez az első alkalom, hogy a VW riválisa megfosztotta a Wolfsburg alapmárkától a piacvezető pozíciót Kínában. Autószakértők szerint a kínai gyártók vezető szerepet töltenek be az akkumulátortechnológia és az autonóm vezetés terén. Ugyanakkor szkepticizmusok vannak azzal kapcsolatban is, hogy az új versenytársak mekkora esélyt kapnak a bevett piacokon. 2022 egészében a kínai márkák, például a Nio vagy az MG Roewe piaci részesedése Németországban 0,9 százalék volt.

Németországban a BYD elsősorban az árérzékeny ügyfeleket célozza meg – magyarázta Pauly, aki a stuttgarti Hedin Electric Mobility BYD-importőrénél vezeti az üzletet. Egy "elérhető elektromos járművet" akarnak kínálni, és olyan árszegmensekbe szeretnének tartozni, "ahol mások esetleg nem aktívak közép- vagy hosszú távon". Ha értékesítésről van szó, elsősorban a helyi kereskedőkre támaszkodik. Ez azt jelenti, hogy később kapcsolattartók is lesznek az ügyfélszolgálathoz.

Pauly szerint hosszú távon komolyan kell venni az olyan cégeket, mint a BYD, amely 1995-ben akkumulátorgyártóként indult. "Másrészt tiszteljük azokat a bevált európai márkákat is, amelyek egyszerűen felépítették márkájukat és értékesítési szervezetüket." Azok az idők, amikor a kínai gyártók hülyét csináltak magukból a biztonsági teszteken vagy rossz minőségben gyártottak, elmúltak – fogalmazott.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.11
25 éve jelent meg a Bosch első adaptív sebességszabályozó rendszere. Bernhard Lucas veterán mérnök....
2025.12.11
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025.12.11.....
2025.12.10
Míg Nyugat-Európában a második világháború után több sikeres törpeautó is készült, a vasfüggöny....
2025.12.10
Japánban és a fejlődő országokban is igen népszerű a taxisok és a vállalkozók körében a Probox,....
2025.12.10
A legszűkebb garázsok sem jelenthetnek többé akadályt.   ..
2025.12.10
A felkelő nap országában mindig is az autó alsó határát feszegették, különösen a XX. század derekán....
2025.12.10
A Mazda fejlett biztonsági megoldások iránti elkötelezettségét tükrözi, hogy a vadonatúj Mazda CX-5....
2025.12.10
Autókat vittek el, törtek fel, azokból szerszámokat, barkácsgépeket és egyebeket loptak. A....
2025.12.10
A Főtaxi, Budapest legrégebbi és egyik legmegbízhatóbb személyszállító vállalata új, társadalmi....
2025.12.10
A Mattel magyarországi képviselete adventre időzítette első, teljes egészében digitális illúziókra....