Bosch

Nagyszabású innovációs projektbe kezd a Bosch Budapesten

2018.08.01.

A Bosch 37 milliárd forintból 90 ezer négyzetméterrel bővíti fejlesztési központját Kőbányán. Az építkezés 2021-ben ér véget. A létesítmény  alapkőletételén Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kiemelte: a világszinten is meghatározó jelentőségű Bosch olyan beruházást hoz Budapestre, amely Magyarország számára különösen fontos, mert ezzel a tavaly 8 ezer milliárd forint belföldi termelési értéket meghaladó autóipar fejlesztési kapacitásait bővíti. A beruházás kiemelt fontosságú eleme egy 10 ezer négyzetméteres tesztpálya vezetéstámogató rendszerek ultrahang-, radar- és kamera alapú teszteléséhez.

A Budapesti Fejlesztési Központ a Bosch világszintű fejlesztéseinek egyre hangsúlyosabb helyszíne, fontos szerepet játszik az automatizált és az elektromos mobilitás fejlesztésében. Emellett a Bosch-csoport egyik legjelentősebb gépjárműelektronikai kutató-, fejlesztő- és tesztközpontja. A központ dinamikus fejlődése és az újgenerációs fejlesztési projektek indokolták az új telek megvásárlását a jelenlegi Bosch-campus mellett.

"Forrás: Bosch"

„A Budapesti Fejlesztési Központ szakmai elismertségét és folyamatos bővülését a Magyarországon dolgozó mérnökök szaktudása és elkötelezettsége alapozta meg” – nyilatkozta az ünnepségen Daniel Korioth. A magyarországi Bosch-csoport vezetője kiemelte: „A vállalat a jövőt alakító technológiák létrehozásának élvonalában akar járni, amihez elengedhetetlen munkatársaink innovatív munkája”.

Innovatív környezet a Bosch mérnökeinek

A tervek szerint az első fázisban elkészülő épületegyüttes 1800 munkavállaló befogadására lesz alkalmas. „A Boschnak nem titkolt célja, hogy kimagasló műszaki kompetenciájára alapozva folyamatosan növelje nagyszabású projektjei számát” – mondta el Oliver Schatz. A Budapesti Fejlesztési Központ vezetője úgy fogalmazott: „A kreativitás és az innováció támogatása érdekében az új épület és irodai koncepció kreatív tereket, innovációs zónákat, valamint relaxációs területeket foglal magában. Emellett megújult és kiemelkedő szintre fejlesztjük a komplexum által kínált műszaki lehetőségeket.”

"Forrás: Bosch"

Magyarország jól képzett munkaerőt és alacsony adókat kínál

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter beszédében azt hangsúlyozta, hogy a vonzó befektetési környezetet biztosító országok maradhatnak versenyképesek, mivel a világgazdasági átalakulás tempóját diktáló vállalatoknak csak ezekben éri meg kidolgozni és alkalmazni az új technológiákat.

A digitális ipari forradalom jelentős hatást gyakorol Magyarországra, mivel közepes méretű és rendkívül nyitott gazdaságként a külső tényezőkre különösen érzékeny – mondta. A miniszter szerint a további sikerek érdekében el kell érni, hogy a beruházók ugyanúgy hozzanak ide fejlesztő kapacitásokat, ahogy korábban hagyományos termelőegységeket telepítettek.

Magyarország – mint mondta – jól képzett munkaerőt és alacsony adókat kínál, továbbá kiemelt támogatásban részesíti azokat, akik jelentős hozzáadott értéket teremtő üzemeket hoznak. A kormány emellett arra is törekszik, hogy a térségben élen járjon a technológiai feltételek megteremtésében, például az internet kiépítésében az ország minden részén.

Szijjártó Péter kiemelte, hogy a világszinten is meghatározó jelentőségű Bosch olyan beruházást hoz Budapestre, amely Magyarország számára különösen fontos – tavaly 8 ezer milliárd forint belföldi termelési értéket meghaladó – autóipar fejlesztési kapacitásait bővíti. A magyar mérnöki tudásra alapozó létesítmény a Bosch második legnagyobb európai fejlesztési központjaként az elektromos és az önvezető autók fejlesztésének új lehetőségeit teremti meg, ráadásul 10 ezer négyzetméteren tesztpálya is épül mellé – tette hozzá.

"Forrás: Bosch"

A miniszter szerint a Bosch és Magyarország stratégiai szövetségét a kölcsönös előnyök is erősítik, hiszen a német cég tavaly 1300 milliárd forint bevételt ért el itt, a magyar gazdaság pedig két év alatt 130 milliárd forint Bosch-beruházással gyarapodott, és 14 felsőoktatási intézmény köthetett együttműködési megállapodást a vállalattal.

Új épületkomplexum az autóipari megatrendek szolgálatában

A Bosch-campus új része összesen 90 ezer négyzetméter alapterületen, két építési ütemben készül el. A beruházás első fázisában kap helyet a két toronnyal rendelkező főépület, mely a kreatív tereknek ad otthont, ezenkívül magában foglal egy konferenciateremet, egy nagy autószerelő műhelyt és egy munkahelyi éttermet. Szintén az első fázisban épülnek meg a laboratóriumok, köztük egy speciális, akár egy teljes autót befogadó, átfogó autós szintű mérésekre alkalmas csúcstechnológiás kamra is, mely egyedi mérési kapacitásokat biztosít. Ehhez az ütemhez tartozik a dolgozói parkolóház első része és egy műszaki háttérépület is. A beruházás kiemelt fontosságú eleme egy 10 ezer négyzetméteres tesztpálya vezetéstámogató rendszerek ultrahang-, radar- és kamera alapú teszteléséhez.

A komplexumnak – a szakmai szempontokon és az inspiráló munkafeltételek megteremtésén túl – építészeti különlegessége is lesz: a zöldtetős megoldás mellett az új és az öt éve átadott campus épületét gyalogos-híd köti majd össze a Sibrik Miklós út felett.

"Forrás: Bosch"

Tartós jelenlét

A Bosch idén ünnepli első magyarországi kirendeltségének 100. évfordulóját. A cég globális árbevétele tavaly meghaladta a 78 milliárd eurót. Az 1991-ben újjáalapított regionális kereskedelmi cég Magyarországon 9 leányvállalat működtetésével a legnagyobb külföldi ipari munkaadó. Értékesítési központként gépjárműalkatrészek, gépjármű-diagnosztikai készülékek, elektromos kéziszerszámok, termotechnikai berendezések és biztonságtechnikai rendszerek forgalmazási és vevőszolgálati feladatait végzi, ezenkívül a Bosch Európai Szállítmányozási Központja is itt működik.

A vállalatnál 2000 óta folyik fejlesztési tevékenység, az automata váltóvezérlés szoftverfejlesztésével foglalkozó üzletág portfóliójának bővítését követően alakult meg 2005-ben a Budapesti Fejlesztési Központ, amely – több mint 24 osztályával és több mint 2400 munkavállalóval – Magyarországot Németország után a Bosch második legnagyobb európai fejlesztési helyszínévé tette.

"Forrás: Bosch"

A Budapesti Fejlesztési Központban számos elektronikus járművezérlő rendszer és mechanikai alkatrész fejlesztését végzik. Ilyenek például az ABS, ESP, légzsák, motorvezérlő és automata parkolási rendszerek, valamint az elektromos meghajtás rendszerek és az elektromos motorok. Fejlesztési területei közé tartoznak még a műszerfalak és a vezetéstámogató rendszerek. Utóbbiak utat nyitnak az önjáró autók megalkotása felé. A kapcsolódó összes munkafázist itt végzik, ideértve a rendszer- és algoritmusfejlesztést, az elektromos és mechanikus tervezést, a szimulációt, továbbá a megbízhatósági ellenőrzéseket és teszteket is.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....
2024.03.28
A jelenlegi Fiat 500-as modellt nem tervezik átalakítani a júliusi szabályzások szerint, az EV-....