napelemes jármű

A napelemes, szárnyas lakóautó 730 kilométerre képes

2021.09.19.

A napenergiával közlekedő és működő lakóautó prototípusának neve Stella Vita, és egy 17 négyzetméteres, öszecsukható solar modult hordoz a tetején, ami a meghajtást és a belső berendezések energiaigényét is kiszolgálja. Hamarosan megkezdődnek az országúti tesztek. A fejlesztők szerint a nagy méretekkel rendelkező jármű technikai megoldásai révén ideális utazó házként szolgálhat – írja a római La Repubblica napilap internetes kiadása.

A Stella Vita egyelőre futurisztikus prototípus, de nagy potenciállal rendelkezik a "teljes elektromos" megoldás felé. A Knaus-Tabbert cég már korábban is próbálkozott az E.Power Drive nevű, teljesen környezetbarát szabadidős járművel. Lényegében egy félig integrált lakóautóról volt szó, elektromos hajtással, de Wankel forgó motorral is ellátva az akkumulátorok újratöltéséhez. Az a próbálkozás azonban rámutatott a hagyományos lakóautó átalakításának és teljesen elektromos működtetésének minden nehézségére.

A Stella Vita viszont a környezetbarát elektromos lakóautó fogalmának teljes újradefiniálása. Az Eindhoveni Műszaki Egyetem (Hollandia) Eindhoven Solar csapata gyártja, és megpróbálja ötvözni a napelemes autót egy szabadidős, „zéró” ökológiai lábnyomú járművel. Szintézise az összecsukható tetős lakókocsinak és a sátoros utánfutónak, mindezt egyetlen alvázon.

A jármű méretei jókorák, éppen azért, mert szükség van a solar elemeket hordozó nagyméretű tetőre. A lakóautó étkezővel, franciaággyal, zuhanyzós fürdőszobával és kis hűtőszekrénnyel is rendelkezik. A kompakt tető álló helyzetben automatikusan szétnyílik, így két további energiapanellel egészül ki. Ezek dupla funkciójúak, mivel egyúttal árnyékolóként is szolgálnak, mely megvédi az alatta tartózkodókat az erős napfénytől és az esőtől. Összességében a tényleges solar felület körülbelül 17,5 négyzetméter napelemnek felel meg.

A tervezők szerint ezzel a megoldással a jármű körülbelül 730 kilométert tud megtenni egy töltéssel.  Limitálja a lehetőségeket, hogy erre csak napsütéses napokon képes, mert a lakóautó csak korlátozottan rendelkezik energiatárolásra alkalmas akkumulátorokkal.

Az első országúti tesztek hamarosan megkezdődnek. A próbaút során a prototípusnak a gyártó hollandiai telephelyéről Spanyolország legdélebbi csücskébe kell eljutnia saját erőből.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

Az oldal fő támogatója

 

2021.10.23
Elindult az Év Magyar Autója 2022-es évad zsűrizése, az első közös teszten villanyautókat....
2021.10.23
Egy kerékpáros vesztette életét, miután összeütközött egy személygépkocsival - írja a police.hu ..
2021.10.23
Az elkövetkezendő héten rövidített munkaidő (Kurzarbeit) lesz a Mercedes rastatti gyárában. Ennek....
2021.10.23
Európa legnagyobb autógyártója a chipválság ellenére meg tudta duplázni az elektromos járművek....
2021.10.23
A Nissan nemrég mutatta be a 80-as évek Nissan Hardbody off-road bajnokai által inspirált, az....
2021.10.23
A Bridgestone bejelentette legújabb, túramotor-kerékpárokra fejlesztett Battlax Adventure Trail....
2021.10.23
Megszűnt az útlezárás az M3-as autópálya Vásárosnamény felé vezető oldalán, Hatvannál, ahol halálos....
2021.10.23
Lipcse városa 2025-től csak elektromos autókat akar engedélyezni a személyszállításban. Ennek....
2021.10.23
Szolgálat közben balesetet szenvedett és életveszélyesen megsérült egy motoros rendőr Budapesten -....
2021.10.23
Nem sok autótípus mondhatja el magáról, hogy 50 milliónál is több példányt adtak el belőle, amióta....