abroncs

Négyévszakos abroncsok a porondon

2016.12.04.

A német ACE és osztrák testvérszervezete, az ARBÖ a manapság egyre népszerűbb négyévszakos gumiabroncsokat tesztelték. A négyévszakos gumiabroncsok térhódításával egyre többen választják ezt az opciót, és új autókon is találkozhatunk velük. A teszt során 10 gumiabroncsot hasonlítottak össze és meglepő eredményekre jutottak.

A téli gumiabroncsok sűrűn tagolt futófelülettel és magas hőmérsékleten puha-lágy keverékkel rendelkeznek, így a nyári útviszonyok mellett rosszul teljesítenek, ugyanez fordítva is igaz a nyári gumiabroncsokra.
 
A teszt során nyári és téli útviszonyok között 10 négyévszakos gumiabroncsot teszteltek 205/55 R16 méretben. Az eredmények láttán igazolható, hogy a négyévszakos gumiabroncsok inkább a téli keverékhez állnak közelebb, kivétel a Michelin CrossClimate, amit télen is használható nyári gumiként reklámoz a francia eredetű gumiabroncsgyár.
 
Nyári körülmények között a referencia nyári gumiabroncs szárazúton 100km/h-ról állóra fékezés fékútja 37,8 méter volt, a referencia téli gumié 45,7 méter, míg a négyévszakos gumik 45-47 méteres fékutat produkáltak. Téli útviszonyok között, Finnországban -15 °C-os hőmérsékleten végzett teszten a négyévszakos gumiknak 50km/h-s sebességről állóra fékezéshez 27-30 méteres féktávra volt szükség. Itt két gumiabroncs tűnt ki negatív módon, a Pirelli All Season és a Bridgestone A001 35 méteres fékútja túl hosszú, és húzóerejük havon elmaradt a többi négyévszakos abroncstól.
 
A vizes teszten fékezésnél a Michelin CrossClimate szintén jól teljesített, de kanyarban vigyázni kell vele, mert elveszti tapadását. A vizes aszfalton a Nokian Weatherproof négyévszakos gumiabroncs teljesített a legjobban, ez lett a teszt győztes is egyedüliként kiérdemelve a nagyon ajánlott minősítést. A Nokian gumiabroncson kívül a Michelin CrossClimate és a Goodyear Vector 4Seasons kapott még ajánlott minősítést a teszten.
 
A gumiabroncs gyártók ajánlása, hogy a négyévszakos abroncsokkal 2-2 szezont lehet biztonságosan autózni, ezt követően elvesztik kedvező tulajdonságaikat. A tesztek alapján az ACE és az ARBÖ szakemberei azt ajánlják, hogy téli helyett lehet négyévszakos gumiabroncsot használni, nyáron azonban a nyári gumik felszerelését tanácsolják.
 
Forrás: www.marso.hu, címlapkép: adac.de

 

Az oldal fő támogatója

 

2024.03.28
2024. április 1-től bevezetésre kerül a napi e-matrica Magyarországon. Az úthasználati jogosultság....
2024.03.28
A HangZóna mai vendége Rusznák András igazságügyi járműszakértő. ..
2024.03.28
Új hajtáslánccal bővül a Lexus első dedikáltan akkumulátoros elektromosnak fejlesztett modellje, a....
2024.03.28
Négy új hajó siófoki felavatásával vette kezdetét a 178. balatoni hajózási szezon csütörtökön. ..
2024.03.28
Két kulcsfontosságú modelljükhöz is ráncfelvarrást mutatott be a Seat és további két modell kaphat....
2024.03.28
Második évtizede viselhetik a büszke jelzőt Győrben: az Audi Hungaria üzemelteti a világ legnagyobb....
2024.03.28
Az új Toyota Yaris a kifinomult technológia és a vezetési élmény legfrissebb példája, mely a hibrid....
2024.03.28
Az érintett útszakaszon forgalomkorlátozásra lehet számítani - írja a Katasztrófavédelem. ..
2024.03.28
Idén januártól elektromos Peugeot e-Partneren érkezik a segítség azokhoz a dél-ausztráliai....
2024.03.28
Dr. Szászi István, a Bosch csoport vezetője Magyarországon és az Adria régióban volt a vendége a....