közösségi közlekedés
– Egyedül a jelenlegi szolgáltató, a DAKK Dél-alföldi Közlekedési Központ Zrt. pályázott a szegedi helyi buszközlekedés ellátására. Kollégáim még tartalmilag ellenőrzik a több száz oldalas ajánlati csomagot. Első ránézésre a társaság árajánlata elfogadhatatlan, bár a napokban sort kerítünk egy tárgyalásos fordulóra, és a cég még módosíthatja az árait – tájékoztatott a delmagyar.hu érdeklődésére Nagy Sándor.
A fejlesztési alpolgármester elmondta, hasonló a helyzet, mint tavaly, amikor az önkormányzat érvénytelennek nyilvánította a pályázatot. Akkor is egyedül a DAKK, illetve jogelődje, a Tisza Volán pályázott, de a közgyűlés túlzónak találta az árakat. Emiatt meghosszabbította a szolgáltatóval kötött eddigi szerződését. (A korábbi árnak tavaly és most is a másfélszereséért kínálta szolgáltatását a DAKK.)
A buszközlekedésről szóló jogszabály szerint a 8 évre szóló megállapodást egyszer 2 évvel meg lehet toldani. Az alpolgármester megjegyezte, a pályázati kiírásban semmi különösebb fejlesztést nem írtak elő a jelentkezőknek. Kivéve, hogy wifit szeretnének a járművekre, és a kiöregedő buszokat folyamatosan cserélni kell. Az utasok ennél sokkal többet-jobbat szeretnének.
Az alpolgármester nem akart elébe vágni a tárgyalásnak, de azt azért megjegyezte: az önkormányzat minden jogi lehetőséget megvizsgál, miként láthatja el a szolgáltatást. Azt is megnézik, más nagyvárosok hogyan oldották meg az ilyen problémát. Az önkormányzatnak februárig kell döntenie. A következő 8 évre 2017 januárjától kellene szerződnie a városnak.
– A buszpályázatok értékelésénél a pontok 90 százalékát az árral lehet megszerezni, hogy az utasoknak ne kelljen jegy- és bérletárat emelni – írja a delmagyar.hu. Kezdéskor elég, ha minden tizedik jármű klímás, és ezt az arányt négy év alatt kell 50 százalékra feltornászni. Ugyanilyen az elvárás az alacsonypadlós buszokkal szemben.
A járművek átlagéletkora nem lehet több 12 évnél, és csak 20 évesnél fiatalabb buszokkal lehet jelentkezni. A buszközlekedésen kívül vállalni kell a jegy- és bérletértékesítést, az ügyfélszolgálatot, a jegyellenőrzést, a megálló- és végállomás-takarítást, valamint az utastájékoztatást.