e-mobilitás
A PwC vezetési tanácsadó cég tanulmánya szerint a német gyártók növelik a lábukat a legnagyobb piacon, Kínában a teljesen elektromos autók értékesítése terén. Összesen egymillió akkumulátoros autót (BEV) adtak el a Népköztársaságban az első negyedévben – ez a világszerte újonnan regisztrált elektromos autók kétharmada. Új modellekkel a német cégeknek sikerült megduplázniuk a BEV-piaci részesedésüket Kínában, 4 százalékkal az előző év azonos időszakához képest – mondta el a PwC partnere, Felix Kuhnert.
Kínai munkás Audit szerel. Fotó: Audi AG
Kínában a BEV részesedése az összes új regisztrációból 15 százalék, a legfontosabb európai piacokon 13 százalék, Dél-Koreában 7 százalék, az USA-ban 5 százalék, Japánban pedig egy százalék.
Oroszország ukrajnai háborúja szélsőséges áremelkedésekhez és szűk keresztmetszetekhez vezetett a lítium, nikkel és kobalt nyersanyagok beszerzésében. "A jövőben a nyersanyagokhoz való hozzáférés ugyanolyan fontos lesz, mint a műszaki kiválóság a jármű- és szoftverfejlesztésben" - mondta Jörn Neuhausen, a PwC autószakértője. „A helyi akkumulátorgyártásba való befektetések, valamint az európai és amerikai gigagyárak fejlesztése mellett a nyersanyaggyártókkal való partneri kapcsolatok is nagyobb szerepet kaphatnak a jövőben az autógyártók számára a változékony ellátási láncoktól való függés csökkentése érdekében.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!