Kína

Német gépgyártók: a legtöbb hamisított termék Kínából származik

2022.06.15.

Kína még mindig messze élen jár a német gépgyártók által gyártott termékek hamisításában. Meglepő, hogy kik vannak a többi helyen – írja az automobilwoche.de

 

A rendelkezésre álló adatok szerint az elmúlt években csökkent a hamisítás okozta kár a német gépiparban. Kevesebb céget is érint – de nagyobb lehet a be nem jelentett esetek száma és az árbevétel-kiesés.

Az ismert végösszeg a 2020-as 7,6 milliárd euróról 6,4 milliárd euróra csökkent - jelentette a VDMA iparági szövetség a Hannoveri Vásáron. A kétévente elvégzett elemzésből az is kiderül, hogy a termék- és márkakalózkodás mértéke – 2010-től 2020-ig átlagosan 7 milliárd euró feletti összeggel – csökkent.

Kuka robot. Az autóipar nagy megrendelő. Fotó: Kuka

A megkérdezett cégek továbbra is Kínának tulajdonították messze a leggyakoribb plágiumot, amelyet az érintettek 87 százaléka nevezett meg. "Ez nem meglepő" - mondta Ferdinand Jarisch, a Fraunhofer Institute for Applied and Integrated Security munkatársa, aki a tanulmányt készítette. Ami viszont figyelemre méltó, hogy Indiát nevezték meg a második leggyakrabban (26 százalék) hamisítónak.

A harmadik helyen a hazai, (értsd német) eredetű plágiumesetekről szóló bejelentések következtek (19 százalék). A német gépek és rendszerek német hamisításának okaként Jarisch a nyelvi akadályok hiányát vagy a viszonylag könnyű adatlopás lehetőségét gyanította: "ha valaki céget vált, néha egyszerűen USB pendrive-on elviszi az adatokat." A bennfentesek és a versenytársak mellett az ügyfelek és a beszállítók is a plágium forrásai lehetnek.

A VW emdeni gyára Fotó: VW

Összességében a visszajelzések szerint a részt vevő cégek 72 százalékának volt problémája a plágiummal, szemben a tavalyelőtti 74 százalékkal. A 68 vállalatból álló minta azonban kicsi – Steffen Zimmermann, a VDMA biztonsági szakértője ezt olyan lehetséges tényezőknek tulajdonította, mint a szégyen vagy a folyamatban lévő üzletmenet prioritásai. A hamisítási esetek lehetséges száma nagyobb is lehet. Emellett a műszaki hamisítások gyakran jelentős biztonsági kockázatot jelentenek a munkavállalók vagy a környezet számára, ha nem pusztán formatervezési vagy védjegyjogról van szó, hanem bonyolult vagy érzékeny rendszerek működéséről.

A kisvállalkozások súlyosan érintették

"A termékkalózkodás különösen a kisvállalatokat sújtja viszonylag súlyosan" - mondta Jarisch. Feltűnő, hogy ritkán lépnek fel ellene, már csak azért is, mert nagy lehet az erőfeszítés. Összességében viszont gyakrabban léptek fel a hamisítás ellen – mondta Zimmermann: Az esetek kétharmadában nem volt következmények nélküli a felfedezés, két éve még csak jó felében. Kínában a hamisítókat is beperelhetik – de az eredmény néha nyílt: „Ha elkaptál egyet, nincs garancia arra, hogy igazad lesz”.

 

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.17
A Budapesti VI. és VII. Kerületi Ügyészség vádat emelt és börtönbüntetést, valamint a....
2025.12.17
A német légitársaság 2026-ban két Boeing 747-400-as és két Boeing 747-8-as utasszállítóját vonja ki....
2025.12.17
Papíron minden adott az egységes, modern autóvásárlási élményhez, a gyakorlatban viszont továbbra....
2025.12.17
Kitüntették Markus Schafert, a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagját, aki Magyarország igaz....
2025.12.17
Baleset miatt lezárták az utat Szeged és Sándorfalva között szerda reggel - tájékoztatta a Csongrád....
2025.12.17
Ausztriában továbbra is egyre többen váltanak országos Klimaticketet – még annak ellenére is, hogy....
2025.12.17
A Renault a 2025-ös Solutrans 2025 szakkiállításon hivatalosan is bemutatta a Trafic legújabb,....
2025.12.17
Szöveges és térképes figyelmeztető előrejelzést adott ki Magyarország területére 2025. 12. 17.....
2025.12.16
Az Európai Unió enyhített kedden az új gyártású belső égésű motorok - benzin- vagy dízelüzemű autók....
2025.12.16
Pár hete minden média felületen találkozhattunk a szomorú hírrel, hogy milyen komoly baleset....