járműgyártás

Német szakértő: ismét Kína a mozdony az autóiparban

2022.09.01.

Jelentősen nőttek az autóeladások Kínában júliusban. A német gyártók azonban nem tudtak ebből profitálni – írja az automobilwoche.de

 

A német autógyártók jelentős piaci részesedést veszítettek Kínában, miközben a világ legnagyobb autópiaca újra lendületet vesz. Ismét Kína a „mozdony” – mondta Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburgi Központ Automotive Research (CAR) iparági szakértője szerdai elemzésében. Bár a globális autóeladások idén várhatóan 3,2 százalékkal esnek vissza, Kínában öt százalékkal nő a piac – számol be Dudenhöffer.

Audi-gyártás Kínában. Fotó: Audi

A német gyártók eladásai azonban a legfontosabb piacukon az év első felében összeomlottak. A VW-csoport 20 százalékos mínuszt könyvelt el az előző év azonos időszakához képest. A Mercedes és a BMW egyenként 19 százalékkal kevesebbet adott el. Ennek eredményeként a VW piaci részesedése Kínában 18,4-ről 14,2 százalékra esett vissza. Az elemzés kimutatta, hogy a Mercedes esetében 4,4-ről 3,4 százalékra, a BMW-nél pedig 4,7-ről 3,7 százalékra esett.

A nyertesek a kínaiak és a Tesla

Ismét Kína a hajtóerő a világpiacon: "Míg az Egyesült Államok autópiaca 2022 első felében 18 százalékos visszaeséssel szembesült, az EU-nak meg kell emésztenie a 14 százalékos visszaesést, Kína növelni tudta. Az újautó-eladások az első hat hónapban négy százalékkal nőttek” – mondta Dudenhöffer. Az idei felfutással Kína "megmenti a világ autópiacát egy jelentős visszaeséstől". Kína részesedése várhatóan 32,1 százalékra emelkedik.

"A győztesek egyértelműen a kínaiak és a Tesla" - mondta Dudenhöffer. Fontos ok az akkumulátoros elektromos autók. – A kínai német autógyártók még mindig nehezen élnek ott. Ugyanez vonatkozik a prémium járművek szoftverfunkcióira is. A német autógyártók lemaradásának másik oka a gyengébb beszerzési és gyártási rendszerek, ami a Toyotához képest is nyilvánvaló.

Majdnem 30 százalék plusz júliusban

A kínai piac növekvő jelentőségének hátterében Dudenhöffer bírálta a túl nagy függőségről és a Kínától való esetleges elszakadásról Németországban folyó vitát. "Meg kell fontolnunk, hogy valóban fel akarjuk-e áldozni az iparunkat, és el akarunk-e fordulni Kínától" - mondta Dudenhöffer. "Ipari veszteség lenne, ami visszafordíthatatlan."

Miután a koronavírus-zárlatok és a chipek hiánya sokáig nehezítette a kínai eladásokat, a kínai autópiac erőteljesen beindult júliusban, közel 30 százalékos növekedéssel a tavalyi év azonos hónapjához képest. A gyártók összesen 2,42 millió járművet adtak el a CAM (China Association of Automobile Manufacturers) gyártói szövetség jelentése szerint. A személygépkocsik és a kisebb többcélú járművek esetében még 40 százalékos növekedés is volt. Az elektromos autók eladása júliusban több mint kétszeresére, 593.000-re nőtt.

 

Az oldal fő támogatója

 

2025.12.07
Az ETSC közlekedésbiztonsági szakértői szerint az egyre növekvő SUV-méretek fatális gázolásokat,....
2025.12.07
Heti rajzunk készítője Kelemen István, karikatúrájának címe: A Mikulás sem kivétel. ..
2025.12.07
Taxiként és rendőrautóként, valós körülmények között vizsgázik a Toyota Crown Sedan FCEV. ..
2025.12.07
Különleges Mikulás ajándékkal köszöntötte a tekintélyes, és népszerű motoros túra magazin, a R....
2025.12.07
Pályafutása első Forma-1-es világbajnoki címét nyerte vasárnap Lando Norris, a McLaren brit....
2025.12.07
A Wizz Air három debreceni járatát is újraindítja a 2026-os nyári menetrendi időszakban, így Tel....
2025.12.07
Az egyik eset Angyalföldön, a másik Szentgotthárdnál történt – közölte az Országos....
2025.12.07
A teherfuvarozást érintő úthasználati díjakról szóló átfogó intézkedéscsomag célja mindenekelőtt a....
2025.12.07
A japán gyártó sportrészlege, a Toyota Gazoo Racing (TGR) elmélyíti a két éve kezdett....
2025.12.07
Csak kevés sofőr van tudatában annak, hogy az autóban hallgatott zene hatással van a vezetésre, és....